Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag 2016 The_bird's balkonnetje AutoMazar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweekverslag 2016 The_bird's balkonnetje AutoMazar

    Korting op 420shop
    Hallo medekwekers!

    Hier mijn eerste verslag ooit over mijn eerste kweek op mijn balkonnetje
    Ik ben nu ongeveer 3 weken actief bezig met wat meer kennis te verkrijgen over het kweken van wiet.
    Hopen op een goeie oogst!

    Ik ben momenteel bezig met het Ontkiemen van 6x Automazar. Wat ik er van hoor is het een makkelijk soort om mee te beginnen en is het lekker zoet.
    20160422_132747.jpg
    Vrijdag middag 22 April zaadjes in de watten gegaan.
    Zondag middag 24 april 3 zaadjes al zo'n 5 mm wortel en zijn al in de potten overgezet.
    De andere 3 zijn nog bezig waarvan 1 al 1 mm wortel dus nog heel even wachten, deze 3 zaadjes lagen meer van de kachel afgericht waarschijnlijk daarom.
    20160424_123722.jpg
    Alle potten zijn gevuld met potgrond van huismerk tuincentrum en daarin een kleine pot gezet van zo'n liter en die weer eruit gehaald en opgevuld met zaai en stek grond van pokon.

    Voeding wil ik pas na 3 weken gaan beginnen, ik ben van plan om deze voeding te gaan proberen van de 420shop.
    Screenshot_2016-04-24-13-58-58.jpg
    Last edited by THEBIRD; 9 May 2016, 01:04. Reden: Aanpassing titel
    Groene vingers

    #2
    Re: Kweek verslag 2016: The_bird's balkonnetje

    Hallo

    Ben ook nog beginnend kweker maar ik denk dat juist de lantaarnpaal
    het grootste struikelblok gaat worden want wiet plantjes houden
    helemaal niet van licht in de donkere periode!

    Comment


      #3
      Re: Kweek verslag 2016: The_bird's balkonnetje

      Hallo Old Dagga,

      Daar blijken de plantjes dus aan te wennen want die vraag heb ik toen al gesteld.
      Zie mijn andere topic:
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-op-het-balkon

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      De 3 andere zaden zijn ondertussen ook ontkiemt en net in in de potten overgezet.
      Nu wachten tot ze boven komen!
      1461517362388851264412.jpg
      Groene vingers

      Comment


        #4
        Re: Kweek verslag 2016: The_bird's balkonnetje

        Ok, niet gezien, dus succes!

        Kun je daar aan de overzijde van het water in de rimboe niet een
        paar plantjes als Guerrilla kweek zetten?

        Comment


          #5
          Re: Kweek verslag 2016: The_bird's balkonnetje

          De Mazar is wel een top op brenger mits je ze goed behandeld.

          Je moet dat is googlen Auto MAZAR

          het is dat mijn hok te klein is ervoor voor een mazar want anders (en is nog een bizarre dame kwa roken ook las ik)

          SUC6 man ermee en goed bezig
          sigpic
          LED there be light

          Comment


            #6
            Re: Kweek verslag 2016: The_bird's balkonnetje

            Ja ik heb heel google al afgezocht voordat ik me zaadjes ging bestellen. Ziet er spectaculair uit, hopelijk word het een vermakend verslag als ze in de bloei komen

            En Old Dagga@
            Daar heb ik ook over zitten nadenken want de grond is goed daar maar het is veel te druk hier in de buurt
            Groene vingers

            Comment


              #7
              Re: Kweek verslag 2016: The_bird's balkonnetje

              Mits je de Mazr niet overvoed en niet verdrinkt, ga je daar echt een topper aan hebben.

              Heb al veel verslagen gelezen ervan en ik zeg WAUW

              zei het is dat mijn kast te klein is ervoor
              sigpic
              LED there be light

              Comment


                #8
                Re: Kweek verslag 2016: The_bird's balkonnetje

                Ja ik zeg ook WAUW

                En ik keek net naar jouw kastje kanon en die ziet er zeer mooi uit
                Maar daar past toch wel een auto mazar in?
                Leuk zo'n micro project, ik denk ook al zoiets voor in de winter.


                IMG-20160424-WA0001.jpg
                Zo staan ze wel goed voor de nacht, pakken ze morgenochtend gelijk de ochtend stralen op
                Groene vingers

                Comment


                  #9
                  Re: Kweek verslag 2016: The_bird's balkonnetje

                  Je balkonnetje staat al mooi in de bloemetjes ben bang dat er straks geen ruimte meer is om te zitten.
                  Succes met je kweekje

                  Comment


                    #10
                    Re: Kweek verslag 2016: The_bird's balkonnetje

                    Haha ja de ruimte zal met de tijd wel krapper worden
                    Had ik net een bankje gebouwd om er lekker tussen te chillen moest ik het bankje toch weer in korten omdat de ruimte te klein werd. Moet ik straks weer me bankje in gaan korten naar een stoel haha, nou hoop dat ik er straks nog gewoon bij kom zonder meer inkorten

                    Kan iemand met verstand van auto flowers mee helpen kijken naar hoeveel voeding ik straks aan me plantjes moet gaan geven.
                    Ik ben al aan het rekenen geweest maar ik vind het nogal lastig!
                    Uiteindelijk zal ik gewoon zelf goed naar de plantjes moeten kijken hoe ze het doen maar een begin indicatie is misschien wel handig.
                    Ik denk pas na 3 weken eventueel beginnen te voeden en wil een doos van 500 gram gaan bestellen.
                    Hier wat info over de voeding:
                    http://420shop.nl/powder-feeding-short-flowering.html
                    Details
                    Indica Powder Feeding
                    Speciale voeding voor Indica wietplanten met een korte bloeitijd.

                    Speciaal ontwikkeld voor de groei en bloei van alle indica wietplanten, deze voeding in poedervorm levert de perfecte balans van voedingsstoffen voor de metabolische behoeften van de snel bloeiende indica stammen. Het kan gebruikt worden in de aarde, kokos, hydrocultuur en aeroponics met dezelfde geweldige resultaten. Deze wiet voeding is ontworpen voor de hele oogst, van zaailing tot oogst, en levert de beste voedingsstoffen tijdens de vegetatieve groei en bloei.

                    Zout-opbouw in het medium is minimaal, waardoor er minder frequent gespoeld moet worden. De Powder Feeding (Indica) kan gebruikt worden op elke strain die met een bloeitijd van 9 weken of minder, zoals de kushes of witte wietsoorten, en het heeft de beste resultaten op strains die ten minste 60% indica genetica bevatten en op autoflowering soorten.

                    Green House Powderfeeding Gebruiksaanwijzing
                    Deze minerale plantenvoeding moet verdund worden in water volgens de gewenste verhoudingen:
                    1 gr. = 1lt.
                    10 gr. = 10 lt.
                    1Kg. = 1.000 lt.
                    Gebruik schoon leidingwater, bij een temperatuur tussen 18 en 22 graden Celsius. (65 tot 72 graden Fahrenheit).
                    Meng grondig gedurende 2-3 minuten.
                    De gemengde oplossing kan tot 7 dagen bewaard worden bij kamertemperatuur, in een lichtdichte verpakking.
                    Compositie
                    N-P-K-Mg: 16+6+26+(2)

                    CONCENTRATION OF ELEMENTS
                    16% N Total Nitrogen
                    11% NS Nitrogen Nitrate
                    5% NA Nitrogen Ammoniacal
                    6% PO Nitrogen Phosphorus
                    26% KO Soluble Potassium
                    2% Mg Soluble Magnesium (=2% Mg)
                    0.02% B Souluble Boron
                    0.04% Cu Souluble Copper (as Chelate form EDTA)
                    0.1% Fe Soluble Iron (as Chelate form EDTA)
                    0.05% Mn Soluble Manganese (as Chelate from EDTA)
                    0.01% Mo Soluble Molybdenum
                    0.01% Zn Soluble Zinc (as Chelate from EDTA)

                    DILUTION PROPORTIONS
                    Concentration gr./Lt. 0.5 1 1.5 2
                    EC (mS) 1 1.4 2 2.6

                    Deze waarden worden berekend op basis van leidingwater op medium hardheid met EC 0.7

                    Product Details:
                    Green House Powderfeeding Short Flowering
                    - 10 gram per verpakking.
                    - 10 x 50 gram per doos
                    - Bestel 100 eenheden powderfeeding en krijg een verpakking van 1 Kilo voor een voordelige prijs.


                    Dus 1 zakje is 10 gram
                    Dan kan ik 10 liter aanmaken, dat is veel te veel, hopelijk kan ik straks de helft van het zakje maar aanmaken of nog minder..
                    Maar ik wil eigenlijk onder de voedings lijn blijven, kan dat ook door om de dag te gaan voeden?


                    Greetz The_bird

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    Kunnen me zaadjes zo blijven staan tot zo boven de grond komen?
                    Het is buiten nog vrij koud en telkens regen buien en lijkt me niet handig om telkens van buiten naar binnen te verplaatsen? Niet dat het me teveel werk is maar ik bedoel eerder de temperatuur verschillen.
                    Vanmorgen 5 gaatjes geprikt in het folie per pot zodat er wel wat extra lucht bij komt..
                    1461579671821138641257.jpg
                    Last edited by THEBIRD; 25 April 2016, 12:26.
                    Groene vingers

                    Comment


                      #11
                      Re: Kweek verslag 2016: The_bird's balkonnetje

                      voeding is altijd moeilijk bij een AF.

                      kijken naar de plant helpt (de plant lezen)

                      en oppassen dat je ze niet overvoed (btw elke voeding is ook ander kwa hoeveelheid en ras van de plant)
                      sigpic
                      LED there be light

                      Comment


                        #12
                        Re: Kweek verslag 2016: The_bird's balkonnetje

                        Als je een mooie jerrycan zoekt waar 10 liter in kan dan komt die echt wel leeg in een weekje.
                        Plantjes die 's zomers in de zon staan kunnen liters per dag drinken.

                        De komende 3 weken hoef je waarschijnlijk nog niet te voeden, tegen die tijd kunnen ze naar buiten en dan krijg je wel zo'n zakje leeg per week denk ik.
                        Ahja, als ze tenminste een beetje formaat krijgen natuurlijk, maarja dat weet je nog niet.
                        Autoflowers zal wel wat minder zijn, dus dan begin je met een half zakje te maken, dat komt wel leeg.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #13
                          Re: Kweek verslag 2016: The_bird's balkonnetje

                          Thanks voor alle tips QnQ
                          Ik ga alvast opzoek naar een mooie jerrycan
                          Groene vingers

                          Comment


                            #14
                            Re: Kweek verslag 2016: The_bird's balkonnetje

                            ziet er goed uit vriend,ik volg hier ook!!!! ben echt benieuwd naar DP hun auto's... de colorado cookies ben ik ook benieuwd naar
                            mijn verslagje komt er nog...

                            Comment


                              #15
                              Re: Kweek verslag 2016: The_bird's balkonnetje

                              Wat een gezelligheid zo in mijn eerste verslagje
                              Misschien ga ik de auto Colorado cookies van DP ook nog proberen na deze ronden, afhankelijk van het resultaat dat ik nu ga krijgen. Want ik interreseerde mij er ook al in! Lekker bank hangen met een indica dominant sticky
                              Net het folie van de potten gehaald en nog klein slokje water gegeven, en nu goed kijken wanneer er wat gaat gebeuren
                              Groene vingers

                              Comment

                              Bezig...
                              X