Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stemma doet stout (2016)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Stemma doet stout (2016)

    Dat zou goed nieuws voor mij zijn. Dan ga ik toch echt stekken maken van me vlinderstruik. Los van het camouflage argument vind ik namelijk een vlinderstruik gewoon erg mooi.

    Of ik ga het proberen met het zaad van de vlinderstruik, maar dan krijg ik een andere kleur. De mijne is nu net als van stemma donker paars, en dat schijnt geen natuurlijke kleur te zijn. Die is er in gekweekt en als je dan het zaad gebruikt gaat de plant terug naar de normale kleur.

    Gelukkig heb ik al wat ervaring met het stekken van een vlinderstruik.
    De eerste keer mislukte

    Ondanks het you tube filmpje dat beweerde dat het niet fout kon gaan.

    Lets not criticize but legalize

    Comment


      Re: Stemma doet stout (2016)

      Hoi,
      Bijna kwijlend jaloers op u terras, wat een zalige plek zeg!! Ik volg ff mee! Volgende week kan ik eindelijk mn tuin aanleggen, vind ik direct al wat inspiratie hier, mooi die vlinderbloemstruik
      verslag 1, verslag 2

      Comment


        Re: Stemma doet stout (2016)

        Wow wat een droomplekkie heb je daar met dat water! Dat is lekker zeg
        Geniet zo een beetje mee, wuivende vlinderstruik erbij..
        Lekker fris ook dat water, dit rookpluimpje zit op het randje met zijn pootjes in het water!
        2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
        2016 - Greyvol's buitenkweek
        2017 - Santa Maria van Space Cees

        Comment


          Re: Stemma doet stout (2016)

          Bofkont

          Comment


            Re: Stemma doet stout (2016)

            Dank jullie voor de complimenten, we wonen hier inderdaad niet verkeerd. Wonen hier nu 10 jaar, daarvoor woonden we in dezelfde straat 100 meter verderop maar aan de overkant.
            Mijn man wilde altijd graag aan deze kant wonen en toen we via een bevriende makelaar hoorden dat dit huis in de verkoop zou komen kreeg hij eindelijk zijn zin
            Alleen blijft het lastig om met je plantjes bezig te zijn en ze uit het zicht te houden als er met mooi weer zoveel bootjes voorbij komen.
            Ik heb nu een "gecamoufleerd" hoekje gemaakt in mijn tuin, iets minder zonnig maar het werkt wel prettiger.
            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment


              Re: Stemma doet stout (2016)

              slim gedaan
              sigpic
              LED there be light

              Comment


                Re: Stemma doet stout (2016)

                24 juli

                Update tijd ! Ik had een aantal planten moeten verpotten maar door de hitte verder uitgesteld. Gelukkig trekken de planten zich er niets van aan, die gaan als een speer met dit weer.


                Toxic Berry op 15 juli en 23 juli, nog geen voorbloeiverschijnselen helaas.
                Ik heb ze drastisch getopt bij nr. 2 eigenlijk alle toppen weggeknipt om te kijken wat dit doet.

                P1060985-1.jpgP1070053-1.jpgP1070057-1.jpg

                De PRxWD op 20 juli(LST) en 23 juli, de PRxWD 1 en 4 beginnen al behoorlijk wat pistels te vertonen.
                Bij de PRxWD 2 nog niets en omdat ik ruimte tekort ga komen heb ik de PRxWD 2 opgeruimd.
                De overgebleven 2 ga ik onder een scroggnet plaatsen om ze laag te houden, hoe ? Dat ga ik komende week verzinnen.
                P1070025-1.jpgP1070048-1.jpgP1070077-1.jpg

                De Royal Medic op 15 juli en 24 juli, deze planten ga ik niet toppen.
                P1060997-1.jpgP1070074-1.jpgP1070073-1.jpg

                De CBD Bomb op 15 juli en 23 juli, staat nog in 12 liter en wordt ook niet getopt.
                P1060994-1.jpgP1070072-1.jpg

                De CBD Therapy op 15 juli en 24 juli, staat ook nog in 12 liter en heeft een premature toppoging door een slak gehad.
                P1060991-1.jpgP1070070-1.jpg

                De Cheese automatic op 15 juli en 24 juli, de bloei lijkt te gaan starten.
                P1060993-1.jpgP1070069-1.jpg

                De Hurkle's op 15 juli en 24 juli, hier ook nog geen geslachtskenmerken zichtbaar,
                arme planten staan nog steeds in een 3,8 liter pot
                P1060988-1.jpgP1070076-1.jpg

                De Finola op 15 juli en 23 juli. De "originele" Finse Finola is allemaal in bloei,
                zelfs het kleine mini plantje wat zichzelf onthoofd had.
                De 2 Finola die uit Frankrijk afkomstig zou zijn(meest rechts op de foto van 23 juli), bloeit nog niet en wijkt duidelijk af van de
                Finse zaadjes. Alle Finola plantjes staan nog in een 3,8 liter pot.
                P1060998-1.jpgP1070058-1.jpg
                P1070064-1.jpgP1070066-1.jpg


                En dan nog wat kleurrijke plaatjes uit onze tuin, de vlinders zijn zo mooi van kleur
                (bij de 2e foto heb ik de flits gebruikt ivm de tegenzon)
                Ook op de lavendel leven de hommels zich uit, denk dat er in het zonnetje zo'n 30 hommels
                op de lavendelstruikjes te vinden zijn.

                P1070080-1-1.jpgP1070082-1-1.jpg
                P1070042-1.jpgP1070045-1.jpg

                Tot de volgende update
                Stemma doet het forum, stout 2017

                Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                Comment


                  Re: Stemma doet stout (2016)

                  Bijzonder jaloersmakend tuintje stemma!! het ziet er allemaal erg gezond uit!!
                  Excuse me while I light my spliff..

                  Comment


                    Re: Stemma doet stout (2016)

                    Stemma wat heb jij een heerlijke





















                    tuin!!!!
                    werkelijk mooi groen, en dat met zoveel minder voeding dan als vorig seizoen

                    groet,

                    Haas

                    Comment


                      Re: Stemma doet stout (2016)

                      Ze gaan heerlijk, dat wordt een cannafest als dit zo doorgaat!
                      Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

                      Comment


                        Re: Stemma doet stout (2016)

                        Bedankt Haas, EasySkankin en D

                        30 juli

                        Door omstandigheden te weinig gedaan aan de planten, maar ze staan gelukkig allemaal nog overeind!

                        Sommige planten beginnen wel hun onderste bladeren leeg te trekken, dus ik verwacht komende week bij te gaan voeden.

                        Ik heb ipv een administratieblok besloten om de ontkiemdata (boven de grond) en de breeder in de foto's te zetten. Omdat mijn fotoprogramma automatisch de datum van de foto invoegt kun je dan op elke foto zien hoe oud de betreffende planten zijn. Hoop dat de hoeveelheid tekst niet storend is in de foto's, zal dat na het plaatsen bekijken.

                        Vanmorgen besloot mijn man om zelf een scroggrek voor mij in elkaar te flansen, ik wilde hem eigenlijk op poten hebben maar mijn man had een ander idee dus heb ik hem zijn gang maar laten gaan..

                        De PRxWD op 23 juli (nog met zijn 3en) en op 30 juli
                        P1070048-1.jpgP1070084-1.jpg

                        Mijn man heeft een hangend scroggrek gemaakt, zodat ik de planten er makkelijk onder kon zetten,
                        indien nodig maakt hij er nog houten paaltjes onder.
                        We hebben een klimplantenrek gebruikt met een maaswijdte van 5 cm in het vierkant, dit had ik nog liggen.
                        Het zal geen scrogg worden met een geheel vol rek omdat de planten maar 1 x zijn getopt
                        maar het is een scrogg om de planten "laag" te houden.
                        P1070085-1.jpgP1070086-1.jpg

                        De Toxic Berry op 23 juli (getopt en TB2 gesnoeid) en op 30 juli, zie ook de bovenkant van de gesnoeide TB 2
                        P1070057-1.jpgP1070093-1.jpgP1070094-1.jpg


                        De Royal Medic op 24 juli en op 30 juli
                        P1070073-1.jpgP1070114-1.jpg

                        De Hurkle's op 24 juli en op 30 juli
                        P1070076-1.jpgP1070120-1.jpg

                        De CBD Therapy op 24 juli en 30 juli
                        P1070070-1.jpgP1070116-1.jpg

                        De CBD Bomb op 24 juli en op 30 juli (dorstig)
                        P1070072-1.jpgP1070118-1.jpg

                        De Cheese auto op 24 juli en op 30 juli
                        ( ze heeft echt een enorme spurt gemaakt, heeft sinds een week een wat zonniger plekje?)
                        P1070069-1.jpgP1070099-1.jpg

                        De jongste plantjes van het stel,
                        de CBD Industrial auto en de Stress Killer op 30 juli.
                        P1070121-1.jpg

                        De Finola vezel hennep op 23 juli en op 30 juli
                        P1070058-1.jpgP1070101-1.jpgP1070109-1.jpg

                        Er zijn duidelijke verschillen tussen de Finse Finola en de (volgens een Duitse reformwinkel) uit Frankrijk afkomstige Finola.
                        De Finse is overduidelijk in bloei en heeft veel vijfvingerig blad, de Franse bloeit nog niet een heeft meer 7 vingerig blad met bredere vingers. Voor de liefhebbers maar duidelijk in beeld gebracht. Omdat vezelhennep vaak herma is, hoe ik de planten goed in de gaten.
                        Als de "Franse" Finola komende week niet gaat bloeien, gaan ze de kliko in. Op de laatste foto staan er van elk 1 naast elkaar.
                        P1070102-1.jpgP1070112-1.jpg
                        P1070108-1.jpgP1070113-1.jpg

                        En de hibiscus is gestart met bloeien...
                        P1070123-1.jpg

                        Tot de volgende update
                        Attached Files
                        Stemma doet het forum, stout 2017

                        Stemma doet stout (2016)
                        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                        Comment


                          Re: Stemma doet stout (2016)

                          Mooie update Stemma en heel handig scroggrek zo te zien
                          2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                          2016 - Greyvol's buitenkweek
                          2017 - Santa Maria van Space Cees

                          Comment


                            Stemma doet stout (2016)

                            Mooi om te zien Stemma.
                            Dat scrognet is een slim idee zo. Hou er wel rekening mee dat je planten het rek omhoog gaan duwen. Misschien nog een touwtje naar de grond?
                            Grtz, Ron

                            Comment


                              Re: Stemma doet stout (2016)

                              Bedankt Grey en Ron, .

                              Dat omhooggroeien zal ik inderdaad in de gaten houden , want ik heb een aantal "LST draden" los geknipt om alles een beetje fatsoenlijk te verdelen. Kan evt. opnieuw takken vastbinden aan de handvatten van de potten en volgens mijn man kunnen we het rek evt. ook nog verzwaren.

                              Heb vandaag wat potten verplaatst, ik heb de Royal Medic een ander plekje gegeven, staan nu achter de "schutting". De Franse Finola heb ik samen met de "lelijkste" Finse Finola weggegooid, heb daar nu nog 5 van staan.

                              De PRxWD op 30 juli en 31 juli
                              P1070086-1.jpgP1070126-1.jpg

                              Bloeiende PRxWD !
                              P1070131-1.jpg

                              Voorzichtige start bloei Cheese auto
                              P1070148-1.jpg

                              De verplaatste Royal Medic
                              P1070125-1.jpg

                              Lantaarntje
                              P1070140-1.jpg

                              En heerlijke blueberries
                              P1070151-1.jpg

                              Tot de volgende update
                              Stemma doet het forum, stout 2017

                              Stemma doet stout (2016)
                              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                              Comment


                                Re: Stemma doet stout (2016)

                                Mooi dat vrouwelijke lantaarntje, goed gespot en gedetermineert. netjes

                                Je planten zien er dit jaar wat relaxter uit als vorig jaar. Schijnbaar heb je je draai gevonden en dat voelen de planten ook ghehehehe.

                                Ja die schrog zal idd zonder touwtje naar onder gewoon opklappen, klapwiet, blijft wel ook laag van.

                                Al met al goed en vooral relaxed bezig dit jaar, ga zo door.

                                De bl;ueberrys zijn heel gezond maa na de post van LR2 over E nummers duf ik ze bijna al niet meer te eten

                                Comment

                                Bezig...
                                X