Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stemma doet stout (2016)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Lets not criticize but legalize

    Comment


      Re: Stemma doet stout (2016)

      die ze rupsbanden waren eraf gelopen GPS dan blijven ze op een plek !

      LOL
      sigpic
      LED there be light

      Comment


        Re: Stemma doet stout (2016)

        27 augustus



        Allereerst de oplossing van het zoekplaatje "zoek de vlinder" in mijn vorige update.


        P1070470-1.jpg


        Weinig bijzonders te melden, onder het scroggnet begint op een enkele tak een slagveld van insectenvraat en bladnarigheid zichtbaar te worden.
        Van bovenaf ziet het rek met PRxWD er nog wel goed uit.
        De schade lijkt op wat een vlinderstruik in volle grond eerder had dit jaar. Het lijkt beperkt tot 1 tak van de PRXWD 1 plant, dus fingers crossed!!
        Paar rupsjes verwijderd en iets meeldauwachtigs gespot? Onder de microscoop zag ik niet het spuitsneeuwachtige van de meeldauw van vorig jaar.
        Het rek is ca. 8 cm omhoog gegaan en ik heb wat topjes herplaatst. De topjes plakken al als ik weet niet wat.
        Suggesties wat de blad schade veroorzaakt zijn zeer welkom.

        P1070493-1.jpgP1070482-1.jpgP1070486-1.jpg
        P1070490-1.jpgP1070496-1.jpg20160827-200121WCP-1.jpg
        P1070485-1.jpgP1070487-1.jpgP1070489-1.jpg

        Mijn man heeft zich weer eens uitgesloofd voor me en een overkapping gemaakt van greenspan. Het ene deel is bevestigd met schroeven en een lat aan de schutting, de andere kant van de folie is vastgemaakt aan een lat en deze zit met elastieke banden bevestigd aan de schommelbank. Bij mooi weer kunnen we de folie oprollen om de lat heen en opbergen bovenaan de schutting. In het midden, een tip van Q, een stok met een tennisbal er bovenop. Zo staat de luifel onder "spanning" en loopt het water weg naar de zijkanten.
        Nu kijken hoe het zich houdt met het noodweer wat is voorspeld.
        Voor de goede orde op de overzichtsfoto staat het linkergedeelte van de planten grotendeels boven op een potten, deze planten zijn dus minder hoog dan het lijkt.
        Bij langdurige regen verhuizen we de Royal Medic ook hierheen, mocht dat te krap zijn kunnen we dat gedeelte ook overkappen.

        P1070476-1.jpgP1070479-1.jpgP1070478-1.jpgP1070480-1.jpg


        Het lukte mij niet om de Royal Medic te knakken dus heb ik de heggeschaar er maar bij gepakt.
        Huup, huup, barbatruuk!
        De RM-4 is het kleinst, dus die heb ik niet getopt.
        P1070472-1.jpgP1070474-1.jpgP1070481-1.jpg

        En een kadootje voor mijzelf gekocht
        P1070501-1.jpg

        De fulvinezuur en melasse van B2N moet ik nog geven, heb het flesje weer eens te goed opgeborgen

        Tot de volgende update!
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


          Re: Stemma doet stout (2016)

          29 augustus

          Tussen de visite door gisteren op onderzoek geweest wat er nog meer mis kan zijn met de PRxWD1.
          Ik kwam een gespleten stam tegen welke ws is veroorzaakt door de groei van de plant zelf.
          De spleet gevuld met vaseline met wat zeezout en daarna er een tierip om heen strak
          getrokken is hopelijk voldoende om de plant er verder geen hinder van te laten ondervinden.
          So far so good..
          P1070503-1.jpgP1070505-1.jpg
          P1070510-1.jpgP1070517-1.jpg


          Hoewel het "scrogg dek"er wel redelijk uitziet, maak ik mij toch zorgen om de lelijke bladeren
          die zich nu ook boven het rek beginnen te manifesteren.
          De potten waren vrij nat, dus de PRxWD lijkt ook weinig te drinken.
          Iets wat ze al overigens al eerder deed. Ik heb de potten nu afgedekt met vuilniszakken en zal kijken of ik ze op een metalen rooster kan zetten,
          zodat ze iets van de grond afkomen en niet water van de grond op blijven zuigen.

          P1070515-1.jpgP1070512-1.jpg
          P1070511-1.jpgP1070513-1.jpg

          Als iemand suggesties heeft wat het kan zijn, hoor ik dit graag!
          Het zal toch niet zo zijn dat het door de paar extreem warme dagen komt?
          Ik google zelf ook nog verder en als ik iets zinnigs vind, zal ik het hier vermelden.


          En dan nog even een foto van mijn "opgerolde" afdak.
          Wil de planten alleen afschermen als er langdurige regenbuien zijn.
          P1070519-1.jpg

          Tot de volgende update
          Attached Files
          Stemma doet het forum, stout 2017

          Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

          Comment


            Re: Stemma doet stout (2016)

            Is die bladschade niet van bladmineerders?

            Hier lees je vaak "DE MINEERVLIEG" Maar dat is dus eigenlijk enkel een verzamelnaam van alle soorten vliegen die hun larven in plantdelen leggen. Zo geeft elke minerende vlieg dus ook een eigen patroon in de bladschade. Als ik de kringeltjes zo eens bekijkt lijkt het er toch op dat daar iets door je blad kruipt.

            Comment


              Re: Stemma doet stout (2016)

              Bedankt Flint, ik zal eens wat "patronen" van de larves gaan googelen.
              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment


                Re: Stemma doet stout (2016)

                Die bladschade rondom het scrognet, zou dat niet kunnen zijn doordat het blad door de wind langs het net aan schuren is?

                Comment


                  Re: Stemma doet stout (2016)

                  Lijkt me meer iets wormvormigs met tanden. Ruspen.. rupspe.. RUPSEN. Of anders slakken. Die laten weleens de bovenste velletjes ongemoeid omdat daar meer trichomen (als in silicium-haren, niet de harsbollen) op zitten. Onderop zit heerlijk zacht epitheelweefsel met lekker veel water en saus enzo. Slakken eten dat met genoegen op, of eigenlijk rapse.. rsap.. RASPEN ze het eraf met die vreselijk akelige tanden van ze. Een vochtig houtwalletje is de ideale schuilplaats.

                  Kijk dan, hoe akelig. Schuurpapier met tanden! Komt wel overeen met de tekenen op het blad.
                  snailteeth.jpg
                  Maar geen slijmsporen. Dan heeft het vast geregend, of dan is het 's nachts zo vochtig dat ze geen slijm hoeven te verliezen.



                  Holy fuck trouwens! Beschimmelde rusp.. verdomme.. Rups! Witte wa da is? Ik wist het, maar ik ben het woord kwijt. Kak. Ehh.. iets met.. Cordyceps! Dat was het. Lekker laten zitten, dan roeit het alle rupsen uit die er vatbaar voor zijn. Een bioloog die begrijpt hoe dit spul werkt, zou er een goudbaar voor over hebben. Dat is biobestrijding ten top. Een man uit de VS heeft een zo'n schimmel aangepast zodat die schimmel zich niet zomaar gaat verspreiden, met die schimmel bestrijdt hij mieren. Die man is nu miljonair. En een held. Maar dat was hij daarvoor ook al.
                  Last edited by LR2; 29 August 2016, 21:50.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    Re: Stemma doet stout (2016)

                    Bedankt LR2, voor je reactie en uitleg!

                    Zal morgen onder het genot van een limbomuziekje maar eens onder het rek door dansen op zoek naar beestjes

                    Last edited by Stemma; 30 August 2016, 01:45. Reden: CLIPJE ☺
                    Stemma doet het forum, stout 2017

                    Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                    Comment


                      Re: Stemma doet stout (2016)

                      30 augustus

                      Gisteravond de planten met Vital bespoten om silicium toe te voegen, de aarde is nog te nat voor heermoesthee.

                      Onder het scrogg rek weinig beestjes te vinden, maar ik geloof wel dat ze er zitten. Om goed zicht te hebben in het felle zonnetje een aantal toppen geinspecteerd, nada.
                      Nadat de zon weg was rond 16.00u nog eens gekeken en bingo! In een van de toppen haalde ik wel 15 minirupsjes! Totaal heb ik er zo'n 25 weggehaald uit 4 toppen, ook wat grotere rupsen.
                      Misschien simpel gedacht van mij maar ik had ze niet zo gauw in de toppen verwacht. Op enkele plaatsjes wat bruine rupsenpoepkorrels, dus hoop ik dat ze er nog niet zo lang zitten.
                      Baal wel dat ik ze tussen de toppen weg moest halen want ik laat de toppen liever met rust

                      Zoekplaatje "Vind de rups !"

                      P1070522-1.jpg


                      Antwoord; daar zit hij!
                      P1070522-1-1.jpg

                      P1070523-1.jpg

                      Hier lopen ze de polonaise...
                      P1070527-1.jpg



                      Tja..... heb ik niet teveel gejubeld over de vlinders in mijn tuin ?
                      Nee, voor het genot van de vlinders in mijn tuin neem ik de rupsen graag voor lief.
                      Zolang ik maar weet dat het aangetaste blad geen probleem is vanuit mijn aarde of de plant vind ik het prima.
                      Woon in een landelijk gebied dus zal nooit rupsvrij kunnen kweken
                      Stemma doet het forum, stout 2017

                      Stemma doet stout (2016)
                      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                      Comment


                        Re: Stemma doet stout (2016)

                        Lijkt rups van een uiltjessoort maar die groene rupsen lijken allemaal ontzettend veel op elkaar. Ik denk dat LR2 de spijker op de kop sloeg met het verhaal van de schrapende rupsjes die het epidermis links laten liggen en de rest van het blad wel opschrapen en zo bladvenstertjes maken.

                        Comment


                          Re: Stemma doet stout (2016)

                          Inderdaad Flint, gisteren 12 rupsjes verwijderd en vandaag nog 3 waaronder 1 hele donkere rups (tegen zwart aan), totaal 40 rupsjes verwijderd de afgelopen dagen. Ze zitten steeds in hetzelfde gedeelte van de PRXWD1.

                          1 september

                          Afgelopen nacht weer wat naaktslakken gespot dus heb ik weer Escar-go van Ecostyle gestrooid. aangezien sommige planten honger kregen, de voeding Dutch Pride Plant Nutrition vandaag opgehoogd naar 2/3 van de aanbevolen dosis bloom/general met iets fishmix. De nog niet bloeiende planten hebben fishmix gekregen vandaag (fles moet leeg ).

                          Cheese automatic op 9 aug en 1 sept, de hangerlap van het stel.
                          P1070282-1.jpgP1070547-1.jpgP1070551-1.jpg

                          De CBDIindustrial auto en Stress Killer auto op 23 aug en 1 sept.
                          De CBD- 2 blijft iets achter in bloei en de SK-2 schiet de hoogte in.
                          P1070436-1.jpgP1070531-1.jpg

                          De CBD Therapy op 15 aug en 1 sept
                          P1070350-1.jpgP1070553-1.jpg

                          De CBD Bomb op 15 aug en 1 sept, wordt ook te hoog naar mijn zin...
                          P1070359-1.jpgP1070555-1.jpg

                          De Hurkle's op 15 aug en 1 sept, dit zijn de natnekken van het stel, drinken echt veel water.
                          P1070363-1.jpgP1070557-1.jpg

                          De Toxix Berry's op 16 aug en 1 sept.
                          P1070366-1.jpgP1070542-1.jpgP1070572-1.jpg

                          De Royal Medic's op 27 aug en 1 sept.
                          P1070481-1.jpgP1070536-1.jpg

                          De Finola's op 9 aug en 1 sept, krijgen honger maar staan ook in 7,5 liter potje.
                          Ik heb uit de plant waar eerder toprot in zat opnieuw wat rot gevonden dus die is geelimineerd.
                          Ik heb ze vandaag voor het laatst gevoed, ik denk dat ze over 1 week omgaan.
                          Ik kan niet de trichomen checken op rijpheid, in principe zou ik alles moeten oogsten voordat ze milky worden
                          om een zo hoog mogelijk gehalte CBD te verkrijgen.
                          P1070290-1.jpgP1070562-1.jpg

                          De toppen verschillen flink onderling, ik vraag mij af of het web op de laatste foto nu van een spin is of van spint?
                          P1070563-1.jpgP1070566-1.jpgP1070570-1.jpg

                          Wat rot, toprot in de top..
                          P1070574-1.jpgP1070575-1.jpg

                          De PRxWD op 15 en 27 aug en 1 september. Ondanks "la fete de l'escargot" mag ik toch niet klagen. Dus dat doe ik ook niet
                          P1070354-1.jpgP1070493-1.jpgP1070537-1.jpg
                          P1070539-1.jpgP1070540-1.jpg

                          Ik moet wel zeggen dat met de vroegbloeiers PRXWD en Toxic Berry het wachten op de bloei van de andere planten echt laaaaaaaaaang duurt...

                          Stemma doet het forum, stout 2017

                          Stemma doet stout (2016)
                          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                          Comment


                            Re: Stemma doet stout (2016)

                            aha mien reguliere dames liggen voorop
                            zo hoort dat
                            mooi werk van HJM

                            ik vraag me meestal rond deze tijd af waarom een plant niet de bleoi ingaat
                            en eentje die er nu nog aan meot beginnen
                            tsja, wat meer zuidelijker, graad of 10 , daar zou dat geen probleem zijn

                            september is in het land dus de ochtenddauw zal nu niet meer verdwijnen

                            rasjes die moeite hebben met vochitge omstandigheden zullen langzaamaan het loodje leggen
                            de sterkere zeilen overal door

                            groene groeten

                            Comment


                              Re: Stemma doet stout (2016)

                              Pas op een zondag word het weer takken weer!
                              sigpic
                              LED there be light

                              Comment


                                Re: Stemma doet stout (2016)

                                Dusse..hangerlap eh ?

                                [...] (*googelt)

                                Wat is een hangerlap ?
                                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                                Comment

                                Bezig...
                                X