Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stemma doet stout (2016)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Stemma doet stout (2016)

    Jammer van je rot, verder ziet het er mooi uit.

    Greetzz

    Comment


      Re: Stemma doet stout (2016)

      Mooi hoor stemma.

      Thumbs u


      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
      Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
      Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

      Comment


        Re: Stemma doet stout (2016)

        Prachtig bijgehouden buitenverslag heb je hier neergezet en een heel aardig resultaat. Je zonen kunnen toch maar blij zijn met een moeder die zich in een mum van tijd ontwikkelde tot een heel nauwlettende en secure grow-ster, ghihi. Top!

        Comment


          Re: Stemma doet stout (2016)

          Ghihi goed gedaan
          Hoe lang bakken de jongens de shit?
          2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
          2016 - Greyvol's buitenkweek
          2017 - Santa Maria van Space Cees

          Comment


            Re: Stemma doet stout (2016)

            Ik zit bovenop de juiste opbrengst, da's vet balen, want nu is het plat en ruikt m'n broek naar wiet.
            Is dat dichtbij genoeg voor je?

            Sjiek verslag Moeke Stemma. Dat jullie er maar met zijn allen flink van mogen genieten!
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              Re: Stemma doet stout (2016)

              Een goede band met uw kinderen is het mooiste wat je kan hebben. Dat samen wieten is natuurlijk extra room op de taart.
              Mooi verslag en zet de binnenruimte maar klaar.

              Comment


                Re: Stemma doet stout (2016)

                Bedankt voor alle reacties heren, dat doet een mens goed

                @Grey, mijn zoons hoeven niets op te bakken het effect is ruim voldoende. Ze hadden zelf 1 minuutje roerbakken bedacht maar of dat een goed idee was, zullen we voorlopig niet weten.

                21 november

                Net als voorgaand jaar maak ik nog een overzicht cq samenvatting van de buitenkweek van dit jaar. Alleen heb ik mijn notitieblok met de gewichten te goed opgeborgen, want ik kon hem niet zo gauw vinden.
                Ik heb ook niet uitvoerig gezocht omdat ik daar even geen zin in had . Dus die hebben jullie nog tegoed!

                Vanwege een prijsje in de Staatsloterij en een kortingsbon van de 420 shop heb ik een paar weken geleden de Dexso extractor met bijbehorend gas aangeschaft.
                Gisteravond hebben we deze voor het eerst gebruikt, ik mocht het niet zelf doen van mijn man (LICHT ONTVLAMBAAR !! veels te gevaarlijk !!) dus die ging na de liggende storm zelf buiten aan de gang.

                Hier een foto impressie met commentaar.

                De extractor en gas, kleiner dan ik had verwacht. En natuurlijk wiet, 3 CBD rijke soortjes.
                P1080313-1.jpgP1080320-1.jpgP1080317-1.jpg

                In een "fijn maal" bakje van de staafmixer. Super fijn gemalen (dacht gelijk, supergrinder !!).
                Dit adviseert Dexso in hun voorbeeldfilmpje op you tube waar ze olie uit rozemarijn extraheren.

                P1080322-1.jpgP1080323-1.jpgP1080324-1.jpg

                Dan de bijgeleverde schoonmaaktool erin, dat zou handig schoonmaken zijn op het laatst, en de dop met fijn inpandig zeefje erop die uiteindelijk de onderkant van de buis vormt.
                Vlgs Dexso zou er 50 gram fijngemalen wiet inpassen, maar ik had van Flint gehoord dat zijn moeder er 20 gram inkreeg.
                Wij hebben er 35 gram ingekregen ( CBD industrial auto 3 gram, Stress Killer Auto 6,5 gram en Royal Medic 25,5 gram)
                P1080314-1.jpgP1080325-1.jpgP1080326-1.jpg

                Dan de pootjes eronder, in een glazen schaal en de fles gas bovenop en drukken maar.....
                P1080327-1.jpgP1080330-1.jpgP1080331-1.jpg

                En drukken, drukken, drukken, drukken.........
                P1080332-1.jpgP1080333-1.jpgP1080334-1.jpg

                En drukken, denk totaal zo'n 10 minuten , of de schoonmaaktool het gas heeft gehinderd of omdat de wiet zo fijn was gemalen.
                Het duurde langer dan ik had verwacht. Uiteindelijk begon de binnenste rand van de gextraheerde hash olie te bevriezen.

                P1080335-1.jpgP1080337-1.jpgP1080338-1.jpg

                Nadat de bus met gas leeg was de glazen schaal , au bain marie, in warm water gezet en na een paar minuten roeren de stroperige massa overscheppen.
                Wat een plakzooi!

                P1080339-1.jpgP1080342-1.jpg

                Het restant wat zich er niet uit liet schrapen hebben we met 14 gram olijfolie opgelost. we kwamen tot de volgende gewichten.
                5,3 gram in het groene bakje en in de 14 gram kwam als 17 gram uit de schaal dus zo'n 8,3 gram uit 35 gram topjes.

                P1080343-1.jpgP1080344-1.jpgP1080347-1.jpg

                De volgende ochtend heb ik de boel schoongemaakt, de fijngemalen wiet kwam er kurkdroog uit (vries droog?)
                Schoonmaaktool was dan ook niet nodig geweest. Je ziet dat zowel de onderkant en pootjes ook "groen" zijn aangeslagen.
                Uit de Extractor kwam droog 25 gram, wat inhoudt dat er totaal 10 gram was geextraheerd. Het waaide buiten nog wel flink, zou er dan 1,7 gram zijn verwaaid ?
                Volgende keer doen we het gewoon binnen bij een openstaande buitendeur of wachten een windstil moment af.
                Ik heb natuurlijk de "restwiet" even onder de microscoop gelegd en vrijwel al het "trichoomachtigs" was verwijderd.
                Dat was vorig jaar met de alcohol wel anders, toen zag ik nog veel trichomensteeltjes na 48 uur weken en roeren in de 96% weingeist.
                P1080345-1.jpgP1080346-1.jpg20161121-125349WCP-1.jpg

                Ook de hasholie heb ik onder de microscoop gelegd, maar door het glanzende oppervlak reflecteerde
                de lampjes van de microscoop te veel om een duidelijk beeld te krijgen.
                P1080356-1.jpg20161121-130510WCP-1.jpg

                Ik ga nu eerst een siliconen taartvorm kopen en als schaal gebruiken voor de volgende ronde, aan siliconen hecht de hash olie namelijk praktisch niet zoals aan glas.
                ( Of dit echt beter werkt zal ik nog wel vermelden)


                Tot laters
                Stemma doet het forum, stout 2017

                Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                Comment


                  Re: Stemma doet stout (2016)

                  Wow! Netjes gedaan zeg en duidelijker kan echt niet
                  Fijne fotootjes ook, helemaal top Stemma
                  2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                  2016 - Greyvol's buitenkweek
                  2017 - Santa Maria van Space Cees

                  Comment


                    Re: Stemma doet stout (2016)

                    Ziet er smakelijk uit ! geniet ervan!

                    Comment


                      Re: Stemma doet stout (2016)

                      Thx !

                      31 december

                      Nog net op tijd om mijn topic in 2016 af te ronden


                      2016 was voor mij een goed buitenkweek jaar waarin ik veel soortjes heb uitgeprobeerd en bovendien door Kanon's en LR2's aanmoediging mijn angst voor spinnen heb overwonnen. Flint en B2N zal ik volgend jaar niet meer tegen komen in mijn topics, ik vind dat erg jammer voor het forum maar zelf heb ik nog wel contact met beide heren die nog steeds super behulpzaam zijn

                      De afgelopen maanden heb ik wegens prive omstandigheden veel minder tijd op het forum doorgebracht.
                      Zo is mijn man gediagnosticeerd met kwaardaardige huidkanker (melanoom), waar we gelukkig op tijd bij waren omdat deze soort snel uitzaait. Hij moet volgende maand weer onder het mes, maar de vooruitzichten zijn goed. En mijn jongste zoon heeft ook net 3 weken in het ziekenhuis gelegen, maar gelukkig gaat het nu ook weer goed met hem. De CBD rijke soorten zijn hier dus goed besteed!

                      De tijd zal het leren of ik mijn oude ritme van het forum "volkladderen" weer op zal pakken, we shall see !

                      Voor nu nog het administratieve blok van mijn topic.


                      2016 deel1.jpg
                      2016 deel 2.jpg
                      En dan rest mij iedereen (alvast) nog een goed en gezond 2017 toewensen

                      P1080410.jpg

                      Tot het volgend jaar
                      Stemma doet het forum, stout 2017

                      Stemma doet stout (2016)
                      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                      Comment


                        Re: Stemma doet stout (2016)

                        De beste wensen Stemma!
                        2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                        2016 - Greyvol's buitenkweek
                        2017 - Santa Maria van Space Cees

                        Comment

                        Bezig...
                        X