Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste kweek: geknakt en geoogst

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: eerste kweek.

    kga het gwn zo laten groeien en miss volgend jaar dat scroggen
    en het zijn nogal veel bladeren zowat de helft an de plant heeft dit en de andere helft niet.
    het is ook de enigst eplant met deze vershcijnselen.

    Comment


      Re: eerste kweek.

      ja, dan denk ik dat ie "ge-attackt" is.. mischien voor de zekerheid, stukkie uit de buurt van die andere planten zetten.

      mijn buuf hier had 5 rozenstruikkies, en in 1 nacht vorig jaar waren de struikies helemaal tot op de stengel kaal gevreten. Die rupsies waren echt een plaag. Als er eitjes op je plant zitten, van 1 of ander beesie kan het fuking snel gaan.

      ja ik ga ook volgend jaar wat uitgebreider scroggen denk ik

      Comment


        Re: eerste kweek.

        maar het scroggen is toch vooral om ze wat lager te laten en niet direct een grotere opbrengst??

        Comment


          Re: eerste kweek.

          werkt van 2 kanten, je plant word iets lager en het licht komt bij de bloemknopjes die normaal minder licht zouden krijgen, dus die gaan harder groeien. uiteindelijk heb je dus meer dezelfde soort grote aan toppen, ipv paar grote en veel kleine, en een hoop pluis waar je geen zak aan hebt omdat het verdwijnt als het droog is.

          je kant dus een plant ombuigen en leiden door een hekje, raamwerk of stokjes/geraamte. en vervolgens ook toppen vlak voor de bloei dan krijg je meer power in die onderliggende toppen zeg maar. en als je dat een beetje in de vingers hebt kan het je opbrengst zeker groter maken. dat je plant lager blijft is gewoon (denk ik) een plus punt. buiten spiekt ie dan niet over hekwerk heen en binnen kan je lamp dichter bij je toppies komen, zonder dat je de hoofd top weg fikt.



          EDIT: Gelieve niet te dubbelposten, gebruik de Edit functie. -S-



          dit is in feite ook scroggen, leibomen en fruit. En bij fruit brengd het vaak veel op.


          druif

          dit is dan natuurlijk vertikaal leiden, maar scroggen is dan horizontaal vooral.. nouja, maakt in feite niks uit.

          Comment


            Re: eerste kweek.

            Klopt, de plant wordt als het ware verspreid over het oppervlakte, zodat hij meer licht krijgt (op de gewenste plaatsen).


            Enneh denk aan dubbelposts
            [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

            Comment


              Re: eerste kweek.

              is wel handig
              ga er is over denken voor volgend jaar

              Comment


                Re: eerste kweek.

                Je kan idd ook buiten scroggen.
                Ga ik volgend jaar ook doen sinds de planten hier niet te hoog mogen komen.

                Spijtig van de windschade maar zo een dingen gebeuren bij het buitenkweken.

                peace

                Comment


                  Re: eerste kweek.

                  Betreft wind
                  Ja, maar ik ga morgen toch ne lange bamboestok kopen en voorzorgen nemen hoor!
                  Kga zelfs met touwtjes mijn hoofdtoppen wat dichter bij elkaar brengen, want ene groeit tegen de boom achteraan. De bladeren zien er vanaf!
                  Ik zie nu al dat ik enorm hard zal moeten ondersteunen, want nu hangt er nog niets aan ze is gespleten.
                  Stel u eens voor als daar toppen ophingen! Dan was de schade veel groter geweest!

                  Comment


                    Re: eerste kweek.

                    echt zot hoeveel zo'n plant ZUIPT!
                    gistere nog 7liter water per plant gegeven deze ochtend regen en pot is weeral droog :o
                    grtz

                    Comment


                      Re: eerste kweek.

                      Oorspronkelijk geplaatst door laurens_enzu
                      kga het gwn zo laten groeien en miss volgend jaar dat scroggen
                      en het zijn nogal veel bladeren zowat de helft an de plant heeft dit en de andere helft niet.
                      het is ook de enigst eplant met deze vershcijnselen.

                      Comment


                        Re: eerste kweek.

                        hello medekwekers.
                        heb deze keer minder goed nieuws.
                        oordeel zelf is geluk nog maar bij 1 plant.
                        Attached Files

                        Comment


                          Re: eerste kweek.

                          nog ene foto
                          Attached Files

                          Comment


                            Re: eerste kweek.

                            Mannetje...

                            Spijtig man maar die moeten er ook zijn!
                            Mss leuk om het stuifmeel op te vangen en later mss te gebruiken?


                            Peace

                            Comment


                              Re: eerste kweek.

                              spijtig na zoveel maanden en mannetje te zien..
                              ik moet hem direct weghalen zeker?

                              Comment


                                Re: eerste kweek.

                                Als je niet wilt dat hij andere planten bevrucht kan je hem beter enneens weg doen.
                                Ikzelf zou wat stuifmeel vangen zodat je later mss zaden kunt maken,

                                Peace

                                Comment

                                Bezig...
                                X