Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste kweek: geknakt en geoogst

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: eerste kweek.

    haha ja maar men moeder sliep al jongens kon ze er moeiljiker voor waker maken
    ga er nu al een halen zodatik het zeker niet vergeet

    Comment


      Re: eerste kweek.

      geen enkele pissenbed gevange

      Comment


        Re: eerste kweek.

        dan heppie je werk goed gedaan dus

        Comment


          Re: eerste kweek.

          hoe kan ik ht beste mijn bloeivoeding verhogen? elke week een beetje meer dus nu geef ik 1ml op 10liter water.
          dan volgende week 2ml enz.. of gwn echt uitreken hoeveel ik moet verhogen zodat ik de alatste week de volledige dosis 10 ml moet geven?
          grtz

          Comment


            Re: eerste kweek.

            Mag je wel iets sneller opvoeren volgens mij hoor laurens.

            Grtz.

            Comment


              Re: eerste kweek.

              Oorspronkelijk geplaatst door laurens_enzu
              hoe kan ik ht beste mijn bloeivoeding verhogen? elke week een beetje meer dus nu geef ik 1ml op 10liter water.
              dan volgende week 2ml enz.. of gwn echt uitreken hoeveel ik moet verhogen zodat ik de alatste week de volledige dosis 10 ml moet geven?
              grtz
              Ikzelf ga beginnen met bloeivoeding als ze ongeveer in de tweede a derde week bloei zitten. De tweede week van de bloei krijgen ze van mij 2ml op 10 liter water mee, de derde week 4ml op 10 liter, daarna gewoon iedere week opbouwen met 2 ml. Zo zit je rond je zevende week van de bloei op je maximum dosis.

              , dat zou de smaak van je wiet echt verpesten. Na de zevende week bloei zeker stoppen met voeding en enkel nog zuiver water geven.

              Greetz

              Comment


                Re: eerste kweek.

                Geven jullie zo weinig bloeivoeding? Ik gebruik nu al 1,5ml op 0,5 liter water, dus in de normale verhouding zou dat dus 30ml op 10 liter water zijn. Ik zit in de 1ste week van de bloei als het goed is, en ik wilde het opbouwen met in verhouding een paar ml per keer dat ik voeding geef (3x in de week) tot ik op de aangeraden 50ml per 10 liter zit, en dan in de laatste 10 dagen met suikerwater spoelen.
                Doe ik hier iets helemaal fout, of hebben jullie een hele andere tactiek?

                Comment


                  Re: eerste kweek.

                  nee je doet zeker niets verkeerd maar hangt af wat voor voeding je gebruikt
                  ik gebruik pk13-14 van bio nova. Dit is echt een super krachtig spul speciaal gemaakt voor de cannabis plant.
                  je moet gwn naar de dosering kijken van wat er op de bus staat. bij mij staat er: van de eerste tot de laatste weekbloeifase langzaam opbouwen van 10-100ml per 100 liter water. is dus 1ml op 10liter water.
                  gwn de gebruiksaanwijzingen volgen

                  trouwens mijn onderste bladeren zien maar heel lichtgroen tot geelachtig voeding nog wat odrijven? naar 2ml/10liter? geef nu 1ml
                  grtz

                  Comment


                    Re: eerste kweek.

                    Oorspronkelijk geplaatst door laurens_enzu
                    trouwens mijn onderste bladeren zien maar heel lichtgroen tot geelachtig voeding nog wat odrijven? naar 2ml/10liter? geef nu 1ml
                    Heb je dyslexie of heb je niet gelezen wat ik hierboven zei ?

                    Die gele bladeren kunnen niet zoveel kwaad, zolang het zich niet verspreidt. Merk je morgen dat er meer bladeren geel zijn geworden zou ik de bloeivoeding geleidelijk aan opbouwen en kijken hoe ze reageren.

                    Als dat niet baat is het beter dat je terug even overschakelt op gewoon water voor een week, want dan is het een geval van overvoeding (de kans hierop is zeer klein aangezien je maar 1ml op 10liter water meegeeft, maar ze is er wel ).

                    Het kan ook zijn dat je gewoon te weinig water geeft en dat ze je laat zien dat ze meer wilt. Hoeveel keer geef je ze water per week?

                    Worst case scenario is dat je pissebeddenprobleem nog steeds niet opgelost is. Deze beestjes knabbelen al te graag aan je wortels en bijgevolg krijgen bepaalde delen van je plant hun voeding/water niet meer.

                    Een foto zou een grote hulp zijn momenteel, dan worden we er allemaal iets wijzer van

                    Greetz

                    Comment


                      Re: eerste kweek.

                      oow srry cannaboy! heb er precies altijd overgelezen domme ik

                      ja zie ze worden niet echt geel het zijn 10 to 20 bladeren die wat een gelere schijn hebben snappie? (morgen pic's)
                      het verergert ook niet komt denk ik ook wel omdat ik net heb overgepot.
                      water geef ik ze gemideld om de 2 dage hangt ervanaf hoe droog de grond is maar ik kan je zeggen dat hij er meestal donker bij ligt niet opgedroogd en niet een moeras. als ik ze water geef is het altijd direct 10 liter ik veronderstel dat dit wel genoeg is op een pot van 100 liter ongeveer. Soms geef ik geen water tot de blaadjes wat slap beginnen te hangen om ze zo wat sterker te maken tegen ziektes.(weet niet of het echt helpt) dan geef ik water en een uurtje later genieten ze dan weer vollop
                      heb ze nu 2ml meegegeven op 10liter zien wat dit geeft
                      zie je eigenlijk snel effecten van voeding?

                      Comment


                        Re: eerste kweek.

                        De plant moet eerst de voeding gewoon worden en opnemen vooraleer je er effect van zal ondervinden. Jij gaat dat sowieso niet doen, omdat dit je eerste kweek is en je dus nog nooit een wietplant hebt gekweekt zonder voeding.

                        Als die voeding toegedient wordt om een tekort aan te vullen, zou je het verschil na een week tot tien dagen zeker moeten merken. Bij grote tekorten (totale vergeling, dorre bladeren, ...) merk je het iets sneller omdat het dan ook meer opvalt, meestal na een dag of drie.

                        Verder wordt het verschil pas duidelijk na de oogst. Die PK 13-14 zorgt voor een uitstekende bloei met grotere toppen als gevolg.

                        Een wijs man beschreef me de voedingslijn van Bio Nova ooit eens. Zijn exacte woorden:

                        Je kan Bio Nova Supermix beschouwen als je boterham. Die PK 13-14 is het beleg
                        Greetz

                        Comment


                          Re: eerste kweek.

                          Dus kan zijn dat binnen 10 dagen de bladeren donkergroen trg kleuren
                          ja het wordt was men eerste maar ook men laatste voor de komende jaren dus ik wil het direct goed doen

                          Comment


                            Re: eerste kweek.

                            Bedoel je dat de bladeren waar je toppen gaan komen lichtjes verkleuren, zo meer lichtgroen? Dat is perfect normaal hoor, de bloei nadert. In dat geval is er helemaal niks mis.

                            Greetz

                            Comment


                              Re: eerste kweek.

                              nene echt de onderste bladeren morgen zet ik foto's kan je zien

                              Comment


                                Re: eerste kweek.

                                ben net gaan zien en het zag er wat slechter uit misschien toch wat overvoeding? net nieuwe grond en dan voeding. wat denken jullie?

















                                zoals jullie kunnen zien ook wat kleine gaatjes op de bladeren weet echt niet hoe het komt heb nog geen ongedierte gespot.
                                zeg maar wat jullie denke

                                Comment

                                Bezig...
                                X