Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste kweek: geknakt en geoogst

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: eerste kweek.

    Je schijnt heel voorzichtig te moeten zijn met pk 13/14 pas als ze in de bloei zijn heel voorzichtig gaan opbouwen.
    Grtz.

    Comment


      Re: eerste kweek.

      De planten blijven echt groeien!
      en met het goede weer van de afgelope dage hebben ze nog goed kunnen groeien.
      Het geslacht komt er nog niet echt hard door hier en daar wat haartjes bij de 2 vrojuweljike bij de rest nog niks. (mag er toch eens doorkomen)
      de grootste plant in volle grond is toch al groter dan 2m10 kan het alleen ni nameten.
      en voor de andere planten op wat afgestorven bladeren doen ze het toch zeer goed



      graakt zelfs niet hellemaal op de foto












      nog een bewijs dat onze geliefde plant zeer sterk kan zijn!



      Comment


        Re: eerste kweek.

        WOW laurens! Schoon boomkes daar
        Zeg die scheut/blad dat daar knakte, was da door het gewicht of hoe kwam het juist?

        Greetz ,
        DE Leffe

        Comment


          Re: eerste kweek.

          is gebeurd toen ik op vakantie was maar ik vermoed te harde wind(een dikke week geleden toen het zo'n slecht weer was). had juist bij die aftakking stokjes gezet om de plant wat steviger te houden bij harde wind en ja dit is het gevolg. maar het leeft nog dus geen enkel probleem alleen wat voorzichter zijn nu
          grtz

          Comment


            Re: eerste kweek.

            oke ben trg van de zee was goed weer en de plantjes doen het goed. behalve van de kleinste is er een zijtak afgebroken en deze is wel afgestorven.
            bij een andere plant is er een stengel wat paars aant het kleuren miss een purple soortje??
            een uitgebreider kweekverslag met foto's komt waarschijnlijk maandag want heb ff geen goesting
            grtz

            Comment


              Re: eerste kweek.

              ziet er goed uit maar miss moet je ze overpotten denk dat deze emmers niet genoeg zullen zijn

              Comment


                Re: eerste kweek.

                Scroggen zou ook een goeie optie zijn.




                http://coltivazioneindoor.info/eng/techniques/scrog.php
                dit is met een ijzeren rekje, maar je kan zo een rekje ook met bamboe of andere stokken maken. je verbuigd je lange tak, zodat er meer licht komt in je zij-toppen. Hierdoor krijg je bloem meer licht en word ie groter. Grotere Buds dus





                (foto's zijn van het net afgerukt)

                Comment


                  Re: eerste kweek.

                  dat scroggen is wel handig om ze wat lager te houden maar zeer moeilijk voor een buitenkweek met alle wind en dergelijke.

                  ziet er goed uit maar miss moet je ze overpotten denk dat deze emmers niet genoeg zullen zijn
                  ziet er goed uit maar miss moet je ze overpotten denk dat deze emmers niet genoeg zullen zijn
                  zou ik wel kunnen doen maar aangezien het al 20 liter is zal dit zeer moeilijk gaan. ik ga ze gewoon genoeg voeding moeten geven die ik een van de dagen eens ga bestellen.

                  en nu ga ik wat foto's nemen voor een update
                  tot zo!

                  Comment


                    Re: eerste kweek.

                    Nice! Echt wel vetjes
                    Scroggen, dat zou ik toch ook eens moeten leren...
                    Aangezien ik mij binnen de normen van het gedoogbeleid ga houden, ahum.

                    Comment


                      Re: eerste kweek.

                      oke hier is de beloofde update!
                      heb ook nog een probleempje een plant in de potten vertoont witte puntjes op de bladeren.(zullen jullie wel op foto's zien)




                      deze graakt er echt moeilijk op






                      kleinste in de pot:



                      afgebroken tak door de wind bij de kleinste:






                      2 grootste in de pot:




                      purple soortje of stress?









                      iemand een idee wat dit is?



                      grtz

                      Comment


                        Re: eerste kweek.

                        Zie eens bij methos zijn verslag, kheb daar een blad gepost van schade dat een bladmineerder aanricht. Lijkt er verdacht veel op man!
                        Ik zie dat de wind ook wat schade heeft aangedaan bij u!
                        IS altijd een doorn voor het oog he, schade
                        Maar ge hebt er genoeg staan dat ge nog goe ga oogstne

                        Comment


                          Re: eerste kweek.

                          idd kheb er rekening mee gehoude dazt er wel eens een plant zou kunnen afsterven enzovoort..
                          zal vlug eens gaan zien bij zijn verslag.
                          grtz

                          EDIT: Gelieve niet te Dubbelposten. -S-

                          Oorspronkelijk geplaatst door laurens_enzu
                          idd kheb er rekening mee gehoude dazt er wel eens een plant zou kunnen afsterven enzovoort..
                          zal vlug eens gaan zien bij zijn verslag.
                          grtz
                          heb even gekeken en ziet er inderdaad het zelfde uit alleen, wat minder erg
                          we zullen wel verder zien
                          grtz

                          Comment


                            Re: eerste kweek.

                            wat ik zou gokken is ofwel die bladmindheerdinges offffff verbrande regendruppeltjes... hou de komende dag gewoon een bepaald blad in de gaten en je ziet wel hoe het evolueert

                            komt het alleen voort op de bladeren die aan direct zonlicht onderhevig zijn? of ook meer inwaarts?

                            grtz
                            >>> LR2 mini-kweekje<<<

                            Comment


                              Re: eerste kweek.

                              heb eens goed gekeken heb kleine zwarte iets gevonde en een klein rood spinnetje.
                              van het spinnetje heb ik geen foto kunnen nemen want het verstopte zich altijd.
                              grtz
                              Attached Files

                              Comment


                                Re: eerste kweek.

                                mm wazig.. kan ook hagel zijn he.. (klotuh-weer)

                                ff de planten in de gaten houden of het erger word
                                (ik verwijder zelf dan de meest aangetaste bladren, dan zie je beter of er bij komt, erger word..)

                                scroggen, kan ook prima buiten. ik ben met die ukkie van me begonnen als oeffening. jou takken zien er nog niet enorm verhout uit. het is beste te doen met soepele stengels natuurlijk. meer opbrengst uiteindelijk! maar als je het niet goed doet, kan het je plant veel stress bezorgen waardoor je vertragingen krijgt.

                                Die rode stengels, komt door de kou snachts, kan geen kwaad.
                                purple soorten worden binnen ook heel anders dan buiten.

                                hou die spin maar in de gaten..

                                Comment

                                Bezig...
                                X