Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

beter laat dan nooit :)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    beter laat dan nooit :)

    Korting op 420shop
    hallo,

    mijn naam is leo woon in nederland en volg al enkele weken dit forum. ben voor de eerste keer wiet aan het kweken, dit omdat mijn vriendin nog wat oude zaden had (25 stuks). we dachten dat deze niet meer goed waren omdat ze zeker al 2 jaar oud waren. er was maar een manier om daar achter te komen dus na wat tips hier op het forum de zaden laten ontkiemen tussen watten. omdat naar ons idee er toch niks op kwam alle 25 er tussen gedaan. helaas is het soort onbekend dus als iemand een idee heeft wat het kan zijn hoor ik het graag.

    toen na al 2 dagen bleek dat op 2 na alle zaden waren geopend werd het tijd om gast ouders te zoeken want ook in nederland krijg je problemen met de vrienden in het blauw wanneer je meer hebt als 5.
    nu een paar weken later heb ik er 16 over van de 23, ik had even niet aan onze slijmerige vrienden gedacht.
    ik heb niet veel speciaals gedaan. in het begin heb ik een mix gemaakt van tuinaarde en een soort turf strooisel wat ik gezeeft heb tot een fijne stekgrond. daar hebben de kleine plantje in gestaan tot zij ongeveer 30cm hoog waren.
    vandaag heb ik ze over gepot in grote potten en 4 in de vaste grond. deze grond is een mix van tuinaarde en een geranium grond(ivm de bloeistoffen) en ik kon geen cocos grond vinden.
    voor de rest laat ik de natuur zijn gang wat gaan, al heb ik wel een zak koemest staan waar ik mogelijk nog iets van bij gooi. ik ben al wat aan de laate kant denk ik maar tot nu toe gaat het goed met de planten. wel moet ik morgen even wat stokken halen om ze wat extra steun te geven.

    voor de rest zijn alle tips welkom, heb wel veel ervaring met planten en bonsai's maar wiet kweken is nieuw voor me. en me vriendin is de enige die het rookt.
    ik dach ik maak ff een topic gezien het feit ik hier elke dag met veel plezier even langs kom. ik ben niet goed in het bij houden van dit soort dingen mede omdat ik erg veel achter de pc werk. daar naast een grote game server beheer en me in mijn prive tijd dus al door bezig ben met server's op zetten beheren verhuren websites maken en ga maar door. maar ik doe mijn best om af en toe ff te posten.

    wens verder iedereen succes met zijn kweek en het gaat sommige al erg goed hier heb ik al gezien.

    keep up the good work

    tot slot de foto's zijn misschien wat groot maar ben te lui om ze te verkleinen


    de babys

    peuter tijd

    pubertijd

    studietijd (op kamers)

    de weide wereld in

    boven aanzichtje

    #2
    Re: beter laat dan nooit

    Welkom Leo, wat een leuk verwelkomstekstje, maar je haalt er meer voordeel bij als je het hier doet:
    member-introduction.html

    Maar ze staan er heel mooi bij!
    En valt echt weinig op aan te merken.
    Je neemt de juiste voorzorgen want ik zie dat je slakkenkorrels gestrooid hebt.
    Ook heb je nog wat koeienmest op voorraad, gaat wel goedkomen daar!

    Ook lees ik dat je ervaring hebt met bonsai's.
    Dat is handig want ik zou graag een cocaplant bonsaien. Mijn zaden komen jammer genoeg pas toe in september.

    Jah, je weet dat je foto's te groot zijn...
    Zolang die grote formaten in jouw verslag blijven zie ik daar geen probleem in.

    Verder dan dat, zeer zeker van harte welkom op dit gezellig hobbyforum!

    Comment


      #3
      Re: beter laat dan nooit

      Netjes Leo .

      Grtz

      Comment


        #4
        Re: beter laat dan nooit

        Je haalt een mooi ratio met het uitkomen van zoveel zaadjes daar... Vooral als het oude zaadjes zijn . Je plantjes zien er heel fraai uit ook! Hopelijk komt alles tot een goed einde!
        Veel plezier hier op het forum alleszinds, je zal wel gemerkt hebben dat er hier veel te vinden valt .

        Cheers

        Comment


          #5
          Re: beter laat dan nooit

          ik zal de volgende keer de foto's wel even verkleinen en heb al even een kleine intro geplaatst. thx voor de eerste reactie's

          Comment


            #6
            Re: beter laat dan nooit



            nog even een foto van 2 op het balkon bij mijn ouders

            Comment


              #7
              Re: beter laat dan nooit

              Mooie plantjes heb je daar .

              Succes met de kweek!

              Peace

              Comment


                #8
                Re: beter laat dan nooit

                thx, ik heb de planten gister allen in een nieuwe pot gezet en 4 in de vaste grond.



                een mix van bemeste tuinaarde en een geranium grond waar met name voeding stoffen in zitten voor de bloei.
                waarschijnlijk niet de beste mix maar het aanbod was niet zo groot. is het nodig om bij te gaan voeden en zo ja wanneer?
                en zijn koemest korrels geschikt hier voor?

                Comment


                  #9
                  Re: beter laat dan nooit

                  Koeienmest is zeer zeker geschikt, maar niet het beste van het beste.
                  Het beste van het beste is wormenmest of guano (vleermuizenmest).

                  Of die mix van tuinaarde geschikt is, daar spreek ik me niet over uit.
                  Maar of je moet bijvoeden merk je snel aan je bladeren.
                  Ik vind dat op je laatste foto de rechtse plant er niet "op en top" bijstaat daar op het terras van je ouders.
                  Misschien kan je enkel haar/hem eens overpotten en die mix erop uitproberen.
                  Houdt wel rekening met een kleine stilstand als je overpot, want dan gaat de groei even naar de wortels toe. Gebruik ook de aarde van je plant waarin ze nu staat, dan wordt ze niet direct in geattakeerd door nieuwe stoffen.
                  Bekijk het zo:
                  Als jij in warm water zit en ze gooien jouw direct in koud water zal dit niet aangenaam zijn.

                  Succes ermee, je bent heel goed bezig en jouw kweek gaat hoogstwss succesvol slagen!

                  Comment


                    #10
                    Re: beter laat dan nooit

                    op die foto heb ik ze net over gepot op die mix. ik zal morgen eens kijken hoe ze er dan bij staan maar hou hem zeker even in de gaten.

                    Comment


                      #11
                      Re: beter laat dan nooit

                      dit is miss een beetje off topic maar ik heb zelf 2 plantjes nu een week, en ben hier dus een beetje aan het rond snuffelen
                      en eerst kreeg ik de indruk dat de voeding helemaal anders is dan van gewoone planten maar ik kan dus gewoon geranium grond kopen en me plantjes hier in zetten?
                      is voor buitenkweek.

                      gtrz

                      Comment


                        #12
                        Voeg tijdens de kweek een hoeveelheid gewone potgrond toe om het verlies aan voedingsstoffen te compenseren.

                        Ik zou dus gewoone potgrond gebruiken uit de growshop ofzo.


                        Peace

                        Comment


                          #13
                          Re: beter laat dan nooit

                          hey leotje
                          ziet er best goed uit maar gewoon lekker de potgrond bij de growshop halen weet je zeker dat je de eerste 5 a 6 weken goed zit

                          Comment


                            #14
                            Re: beter laat dan nooit





                            heeft iemand een idee waarom deze 2 zo klein blijven? 14 andere planten zijn aardig de lucht in geschoten met de zelfde grond en verzorging.

                            Comment


                              #15
                              Re: beter laat dan nooit

                              de eene mens is toch ook groter dan de andere mens
                              kan altijd wel een wat mindere tussen zitten maar meestal trekken die wel bij hoor gewoon lekker in de zon zetten en heel lief tegen zijn en dan komt het echt wel goed hoor

                              Comment

                              Bezig...
                              X