Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

beter laat dan nooit :)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: beter laat dan nooit








    nou hier het stekjes project. ik heb geen stekpoeder gebruikt maar een eerdere stek sloeg ook meteen aan en die stond gewoon buiten in een potje. ik hoop dat ze aanslaan ik heb er 9 gemaakt. nu is het alleen nog hopen dat deze van vrouwlijke planten zijn. ik heb ze van 5 verschillende af gehaald dus er zit vast een wijfje bij. hopen dat op deze manier mijn collega ook nog even aan de kweek kan

    Comment


      #47
      Re: beter laat dan nooit

      Stekkies

      Is het goed vochtig in de propegator?
      Nou ik hoop dat ze allemaal wortelen en dat er veel vrouwtjes tussen zitten.

      Peace

      Comment


        #48
        Re: beter laat dan nooit

        Netjes hoor, hoop voor je dat het lukt !!
        succes !!

        grtz

        Comment


          #49
          Re: beter laat dan nooit

          de tijd zal het leren moet ik de plantjes ook nat maken/ benevelen? om het zo vochtiger te krijgen?

          Comment


            #50
            Re: beter laat dan nooit

            Ja.

            Omdat ze nog geen wortels hebben nemen ze water en voedsel via het blad op.

            Dus 3 a 4 keer per dag het blad en de wanden sprayen kan geen kwaad.

            Comment


              #51
              Re: beter laat dan nooit

              Idd, Je kan ook een bodempje seramis in je propegatator leggen om het goed vochtig te houden .

              Peace

              Comment


                #52
                Re: beter laat dan nooit

                seramis??? dat googlen we ff ok gevonden maar denk dat een plantenspuit wel voldoende is ik zal er morgen even een halen.

                Comment


                  #53
                  Re: beter laat dan nooit

                  nu de volgende dag, thuis gekomen na een nacht werken en de stekken flink nat gespoten tevens de binnenkant van de propegatator.
                  wat me opviel is dat de stekjes niet slap hangen en zelfs een stekje wat iets slap hing nu recht op staat. in mijn ogen al een goed begin.
                  ik denk persoonlijk dat deze soort erg sterk is aangezien ik buiten in doodgewone potgrond al een stek gemaakt heb. deze was afkomstig van een plant die onder aan de stam omver gegeten was door een slak. (middelste plantje bij mijn neef thuis voor dat rode hokje)

                  ik vind het ook erg jammer dat ik de soort niet weet. mijn vraag is kan iemand mij meer info geven over de planten die ik heb?
                  het lijkt mij het meest op een skunk achtige soort maar ik ga af op de plaatjes die ik hier en daar zie. mogelijk wanneer ze in bloei staan is het makkelijker om een idee te krijgen wat het zou kunnen zijn.

                  ook zouden het mogelijk 2 soorten zijn volgens mijn vriendin maar ze weet het niet meer zeker, en ik zelf zie niet veel verschil tussen de 16 planten. wel lijken een aantal iets dunner en meer bossig.

                  ook wil ik nog iets delen met jullie.

                  ik zat eens na te denken en mijn eigen verslag na te lezen en dacht toen aan het volgende. in mijn eerste berichtje zij ik dat ik niet goed was in het bij houden van een verslag, mede omdat ik ff een paar plaatjes wilde showen als blijk van waardering van alle goeie info hier op jd. maar nu ik bezig ben met die wiet plantjes realiseer ik mij dat het echt een verslavende hobby is(en ik rook het niet eens, naja paar keer per jaar misschien) het is erg grappig om te zien dat je er in eens helemaal in op gaat. nu heb ook 7 jaar opleiding in plantenteelt en geleerd voor hovenier, en een paar jaar bonsai als hobby gehad. maar een ding weet ik nu al zeker!!!! volgend jaar is leo er zeker weer bij met wat verschillende soorten

                  Comment


                    #54
                    Re: beter laat dan nooit

                    Het Kweek Virus heeft je te pakken .

                    En idd jammer dat je de soort niet weet.
                    Je kan een stekje nemen en daar een moeder uit kweken.

                    Je kan trouwens ook zaad maken he .

                    Peace

                    Comment


                      #55
                      Re: beter laat dan nooit

                      lol
                      ben ik dus niet de enige die geinfecteerd is met dit virus

                      Comment


                        #56
                        Re: beter laat dan nooit

                        vandaag even naar de growshop geweest hier in de stad, en heb daar toch maar even een bloei voeding gehaald.
                        de voeding bestaad uit 2 flessen A en B en is speciaal voor het kweken in aarde.



                        voor meer info kijk op http://www.dutchpro.nl

                        Comment


                          #57
                          Re: beter laat dan nooit





                          de stekjes staan er nog fris bij en is het lekker vochtig dus ik denk dat het goed komt.
                          helaas krijg ik het niet voorelkaar een goeie close up te maken, maar ik ben er bijna zeker van dat de 2 op het balkon en 2 bij mij thuis wijfjes zijn. ik zie duidelijk kleine witte haartjes ontstaan in de oksels. ik zal over een week of 2 bij de andere planten gaan kijken die in de volle grond staan. helaas zijn de gastouders nu op vakantie

                          Comment


                            #58
                            Re: beter laat dan nooit

                            Die stekjes staan er idd erg mooi bij.
                            Houden zo .

                            Leuk dat je al 2 vrouwtjes denkt te hebben

                            volg je!

                            Peace

                            Comment


                              #59
                              Re: beter laat dan nooit

                              Mooie stekkies hoor !!
                              Witte haartjes zijn altijd positief dus vast gefeliciteerd !!

                              grtz

                              Comment


                                #60
                                Re: beter laat dan nooit

                                ja idd ben eigenlijk al zeker van 4 nog 12 te gaan

                                Comment

                                Bezig...
                                X