Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mijn eerste buitenkweek 100% passie 0% ervaring

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    mijn eerste buitenkweek 100% passie 0% ervaring

    Korting op 420shop
    hellow ganjalovers

    vandaag heb ik van een vriend drie kleine plantjes(ong. 18cm) gekregen. hijzelf kon ze niet de nodige dingen geven aangezien hij op kot woont. veel licht hebben ze niet gezien maar ik hoop ze een goede thuis te kunnen geven. ze zijn ongeveer 1 maand en zijn nog heel zwak. ikzelf rook al langer maar heb nog nooit zelf gekweekt. hiertoe heb ik nooit de gelegenheid gehad. nu ik alleen woon kan ik mijn avontuur beginnen.

    ik heb ze apart in een potten(5L) gestoken die voorzien zijn van gaten. ik heb nog geen suplementen dus staan ze voorlopig in verse potgrond. vandaag hebben ze buiten int zonneke gestaan maar hevige wind kunnen ze nog niet verdragen dus neem ik ze tegen savonds terug binnen. nu staan ze op mijn kast en mijn kamerverlichting (halogenspots 35w) schijnen erop. kweet niet of dit helpt maar zo staan ze allesinds niet in de donker.

    wel begint 1 plantje lichte bruine plekjes te krijgen en op te krullen. dit mss doordat de vriend ze met water besprenkelde in de blakkende zon?? of mss omdat ik teveel of teweinig water geef??

    ik kijk er echt naar uit om mn meisjes te zien opgroeien
    op hoop van zege
    greetz



    greenpassion

    #2
    Re: mijn eerste buitenkweek 100% passie 0% ervaring

    iemand soms hints of tips?? altijd welkom

    Comment


      #3
      Re: mijn eerste buitenkweek 100% passie 0% ervaring

      1. Laat je plantje lekker buitenstaan met een stokje ertegen aan. Goed voor het stammetje!
      2. Dus ook geen halogeenspotje (die toch niks uitmaken wegens verkeerd spectrum van licht) Zodat ze een gezonde biologische klok kunnen opbouwen.
      3. Lichte bruine plekjes gaan snel over (komen zeker geen meer bij), doordat ze in voedingrijke (verse) potgrond staan.
      4. Teveel en te weinig water kunnen de bladeren van gaan hangen, geen (gele) afsterving.
      5. Let op! Als de blaadjes beetje gaan hangen, veel water geven! Een stekje moet veel water hebben, omdat ie een beperkt wortelstelsel heeft.

      Comment


        #4
        Re: mijn eerste buitenkweek 100% passie 0% ervaring

        thank you mate

        Comment


          #5
          Re: mijn eerste buitenkweek 100% passie 0% ervaring

          Foto's!
          Veel succes verder.

          Comment


            #6
            Re: mijn eerste buitenkweek 100% passie 0% ervaring

            voila, hier zijn ze dan mijn kleine meisjes.
            hoop dat ze goed komen.
            iemand nog tips voor deze beginner???
            greetz
            Attached Files

            Comment


              #7
              Re: mijn eerste buitenkweek 100% passie 0% ervaring

              Ze krijgen te weinig licht/zon. Zet ze op een plek waar ze zoveel mogelijk zonlicht krijgen.
              Die laatste foto's zijn net genomen (tijdens z'n periode van donkerte)? Waardoor de blaadjes zo hangen? Dan is ie namelijk aan het slapen.

              Comment


                #8
                Re: mijn eerste buitenkweek 100% passie 0% ervaring

                thanks morgen hopelijk zon maar heb ze vandaag beetje beschut onder afdak gezet want het waaide me iets te hard en er was kans op een regenvlaag. zou niet willen dat mn schatjes verzuipen.
                greetz

                Comment


                  #9

                  Comment


                    #10

                    Comment


                      #11
                      Re: mijn eerste buitenkweek 100% passie 0% ervaring

                      Vergeet niet dat er bij een 400watt HPS lamp ook afzuiging bij komt.
                      Een 400watter verbruikt toch wel wat hoor, maar hoeveel juist hangt er vanaf.

                      Hoeveel uren? 18(groei) of 12(bloei), overdag of snachts? enz.

                      Hier ff een post van mij hoe je het kan berekenen.
                      (Prijs per kWh vind je op je rekening)

                      Oorspronkelijk geplaatst door Smokey
                      LET OP! Dit is enkel een voorbeeld, dit is niet de echte prijs! Je prijs per kWh zal anders zijn en als je snachts draait is het veel goedkoper.

                      Peace

                      PS: Als je echt de perfecte prijs wilt weten moet je ook meer dan 400 watt tellen, sinds je VSA ook verbruikt.
                      Bij een conventioneel voorschakelapparaat gaat al snel 15 tot 20 % van het vermogen verloren in de smoorspoel, bij een elektronisch voorschakelapparaat is dat slechts 4 tot 10 %. Dit betekent dat met een elektronisch voorschakelapparaat 15 tot 20 % minder vermogen nodig is voor gelijke lichtopbrengst.

                      Kijk eens bij Alien naar de sectie Verlichting.
                      http://www.growshopalien.com/onlineshop/

                      Peace

                      Comment


                        #12
                        Re: mijn eerste buitenkweek 100% passie 0% ervaring

                        merci, was heel handig

                        weet er iemand wat er met mn meisje aan de hand is? kan het kwaad??

                        Comment


                          #13
                          Re: mijn eerste buitenkweek 100% passie 0% ervaring

                          hier is ze
                          Attached Files

                          Comment


                            #14
                            Re: mijn eerste buitenkweek 100% passie 0% ervaring

                            Ik weet niet of het daar aan ligt maar ik zou er een dunner stokje bij zetten als wat jij gebruikt.

                            Grtz.

                            Comment


                              #15
                              Re: mijn eerste buitenkweek 100% passie 0% ervaring

                              hoeveel water moet ik mijn stekjes nu precies geven??????
                              ze staan in 5l potten geleden van gisterenochtend maar aarde is niet droog ofzo...

                              Comment

                              Bezig...
                              X