Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oblivion's buitenkweek 2009.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: Oblivion's buitenkweek 2009.

    wat heeft dit met wiet kweektopics te maken ?

    Comment


      #47
      Re: Oblivion's buitenkweek 2009.

      Lijkt wat op Baptisia die onbekende plant dat je daar toont.

      Ik zag U een opmerking maken in iemands draadje. Dat je niet snapt waarom sommige hun planten zo groot zijn, en de jouwe dan weer niet.

      Dus ik dacht, kom we gaan die jongen zijn verslag eens lezen.

      Ze hebben zowiezo een goede start gehad. Daar ligt het niet aan. Ze hebben wel zie ik voor een raam gestaan. Dat raam remt dan weer licht, maar dat valt nog recht te trekken nu ze definitief buiten staan.
      Waar ik me echter wel vragen bij stel. Ze staken eind maart boven.
      En meer dan twee maand verder zitten ze nog maar in potjes van ik schat 5L ?

      Je had die turfpotjes beter ingeplant in een 10x10x10 potje. Dat laten aanwortelen met wortelstim zodat de stam kon aandikken. Dan overgaan naar grotere maat.
      Ze hebben al die tijd niet kunnen schieten, daarom dat ze wat achterblijven.
      Als ik jou was zou ik nu gaan werken met wortelstim (niet te laat neen, ik geef dat geregeld nog tegen stress en ze zijn al goed beworteld).
      En als die potten echt mooi doorworteld zijn zou ik een grotere maat nemen. Het zij volle grond of grotere kuipen.

      Ik werk in potten in 11L potten, maar dat is omdat ik ze bewust klein wil houden.

      Farm on

      Comment


        #48
        Re: Oblivion's buitenkweek 2009.

        Oorspronkelijk geplaatst door Grumbit View Post
        wat heeft dit met wiet kweektopics te maken ?
        Wat maakt dat nou uit is toch ook leuk
        NLX outdoor kweek 2011
        Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
        De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

        Comment


          #49
          Re: Oblivion's buitenkweek 2009.

          Ik ben nieuwsgierig naar je kweekverslag geworden omdat ik in een ander verslag las dat je planten minder groot zijn dan die van anderen. Die van mij ook en was benieuwd hier meer gelijkgestemde plantjes te vinden. Gelukt!! Het advies is geduld hebben blijkbaar, maar da's gemakkelijker gezegd dan gedaan. Zonde dat er een hagelbui over je jonkies is gegaan. Daar worden ze niet echt beter van
          Ik blijf je kweekverslag volgen, gezien de hoeveelheid plantjes zal je opbrengst in ieder geval goed zijn
          Succes de komende weken (maanden) en heel veel zon toegewenst!!
          (enne, voor een beter gevoel, kijk ook eens naar mijn plantjes, dan zie je dat die van jou het echt goed doen )
          Groeten, Monique

          Comment


            #50
            Re: Oblivion's buitenkweek 2009.

            je plantjes zien er leuk en gezond uit dat andere plantje met die zoete blaadjes klopt kan je thee van trekken ga zo door
            Schutto In tha house

            Comment


              #51
              Last edited by Oblivion; 28 June 2009, 12:32.

              Comment


                #52
                Re: Oblivion's buitenkweek 2009.

                Onlangs ben ik ook aan het stekken geslagen. Hier een foto van m'n Lemon Skunk, die zo'n week geleden gestekt heb.



                Eergisteren de nog plantjes gestekt. Misschien kan ik hier een kleine handleiding zetten van hoe ik m'n stekken maak. Kan handig zijn voor andere beginnende kwekers.

                Benodigdheden: Een glas water om de stekjes in te zetten, stekgrond en poeder, vlijmscherpe Gilette (Ik gebruik geen schaar om samendrukking van het weefsel te voorkomen), labeltjes (Heb er nu andere, die papieren zijn niet goed) en natuurlijk een dikke toet!



                Ik dompel de steeltjes in een mengeling van wortelstimulator en fossiele zeewierkalk. Volgens sommigen kan pure wortelstim de wortels verbranden.
                Dan snijd ik het onderste gedeelte van het steeltje zodat het vrij komt. Ik poot ze in een potje met licht aangedrukte stekaarde en zet ze samen in een bakje dat ik vul met water. Ik begiet ze niet vanboven om ervoor te zorgen dat het poeder niet wegspoelt.

                Et voila:


                Ze staan nu binnen zodat er zeker niets mee kan gebeuren. Die linkse is de Lemon Skunk van iets eerder. Enkele blaadjes zijn verwelkt maar ik voel terug levenskracht in het steeltje komen, komt dus helemaal goed!



                Ghehe, beginnen allemaal domme fAuten in m'n tekst te sluipen. Ben beetje stoned, en zodadelijk nog meer..
                Last edited by Oblivion; 28 June 2009, 14:16.

                Comment


                  #53
                  Re: Oblivion's buitenkweek 2009.

                  Nu wil ik jullie laten zien hoe je heel low-budget, of beter, no-budget, de meest ideale voedingsbodem voor je plantjes kan maken.

                  Paardenmest: Klop eens aan bij een paardenhouder en vraag vriendelijk of je z'n stal eens mag uitmesten. Het zal je gratis worden weggegeven. Paardenmest verliest redelijk snel z'n waarde en is dus niet echt geschikt voor de commerce. Maar voor onze wietplantjes is het dus ideaal!
                  Ik heb zelf geen auto of aanhangwagen dus heb ik ff de aanhangwagen van m'n nonkel volgeladen en gevraagd of hij het naar huis wilde voeren. zodoende:


                  Er is verse mest bij maar ook oude turfige mest, wat ervoor zorgt dat het geheel lekker luchtig blijft.

                  Dan compost: Verzamel alle GFT en gooi ze op een hoop. Regelmatig de boel eens omgooien.



                  Dan gooi ik de compost door een zift, met een gaas met openingen van 2cm. Daardoor zit er nog veel blad- en takkenafval bij. Dat zorgt ook weer voor luchtigheid en de onvergane deeltjes zullen wormen aantrekken.



                  In het najaar ligt het bezaait met een dik bladerdek en takken enzo. Deze gooi ik ook op een hoop en steek er de fik in.





                  Heb hier altijd zoveel bladeren. Ik smijt ze op een hoop op het vuur en ik laat de boel een tijdje stikken. Uiteindelijk heeft het er enkele weken liggen stinken, met kwade blikken van buren als gevolg.



                  Daarna gooi ik al de assen door de zift, zodat er nog veel kleine kooltjes inzitten.



                  Dit goedje meng je ondereen en laat het een paar maanden liggen.

                  Ik begiet m'n planten ook met netelgier. Heel simpel te maken: Pluk wat brandnetels, gooi ze in een ton of een vat ofzo en doe er water bij. Voeg ook een beetje suiker toe en na enkele dagen zal het goedje beginnen gisten en komen er allemaal stoffen zoals stikstof vrij, die ons plantjes zo hard nodig hebben om te groeien. Ik verstuif het spul ook over m'n planten, om bladluizen tegen te gaan.



                  En gieten maar!!

                  Comment


                    #54

                    Comment


                      #55
                      Re: Oblivion's buitenkweek 2009.

                      vreemd dat er maar zo weinig diesels ontkiemen,heb er eigenlijk geen problemen mee
                      Last edited by markster; 5 July 2009, 11:39. Reden: beetje stoned denk ik

                      Comment


                        #56

                        Comment


                          #57

                          Comment


                            #58

                            Comment


                              #59

                              Comment


                                #60
                                Re: Oblivion's buitenkweek 2009.

                                Dat was snel!
                                Die getopte? Ja, erg breed blad he, is bijna puur Indica. Ben ook wel benieuwd hoe hij eruit gaat zien.

                                Comment

                                Bezig...
                                X