Oblivion's buitenkweek 2009.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • belladonna
    Guru of all Growers
    Lucky Member
    • Aug 2008
    • 10674

    #91
    Re: Oblivion's buitenkweek 2009.

    Je kan de grotere toppen er af halen en de kleinere wat laten staan dan worden die ook voller .
    God was never on your side..

    Comment

    • Anubis
      Retired
      • Sep 2009
      • 3

      #92
      Re: Oblivion's buitenkweek 2009.

      Hoi Oblivion,

      Je had gelijk.
      de haartjes beginnen bruin te worden.

      en nu nog even wachten.......en wachten..........en wachten.............en wachten
      DSC_1134.jpg

      DSC_1136.jpg

      DSC_1140.jpg

      DSC_1141.jpg

      Zal nog wel iets laten weten.

      groetjes,

      Comment

      • mathieu
        Wicked Stoner
        MemberLucky Member
        • Mar 2009
        • 244

        #93
        Re: Oblivion's buitenkweek 2009.

        ik zou tpoch maar gaan verduisteren met de nachtvorst
        .
        mooie kweek obilivionmijn twee planten zijn ook geoogst 1.298gram nat
        dus ik denk mongeveer daar eenderde van
        gruwelijk.
        check je later
        SPaCeCaKe

        Comment

        • Oblivion
          Wicked Stoner
          MemberLucky Member
          • Mar 2009
          • 245

          #94
          Re: Oblivion's buitenkweek 2009.

          Echt, dat wachten is zo frustrerend he, Anubis. Al m'n vrienden zijn al weken hun eigen kweekje aan't roken en wij zitten maar te wachten. Maarja, het resultaat zal ook wel naar behoren zijn.
          Heb al een dikke joint van m'n AMS gedraaid van eerder geoogst. Echt een super stonede indica!
          Denk dat ik vandaag de grootste hoofdtoppen ga oogsten.

          En da's een behoorlijke oogst, mathieu. Laat het je smaken!

          Comment

          • ijscoman1
            Super Grower
            MemberLucky Member
            • Mar 2008
            • 1768

            #95
            Re: Oblivion's buitenkweek 2009.

            Veel succes met het knippen van je toppen straks! Hoop voor je dat je er lekker wat af gaat halen

            Comment

            • Oblivion
              Wicked Stoner
              MemberLucky Member
              • Mar 2009
              • 245

              #96
              Re: Oblivion's buitenkweek 2009.

              Thx!
              Heb echt uren zitten knippen. Steekt idd wel wat werk in. Is ook wel goed vind ik, nat knippen, dan zie je direkt de kleine plekjes die aangetast zijn.
              Ik smijt straks nog wel wat foto's binnen van de drogende toppen.

              Comment

              • Oblivion
                Wicked Stoner
                MemberLucky Member
                • Mar 2009
                • 245

                #97
                Re: Oblivion's buitenkweek 2009.

                Zo, ze hangen. Nu hopen dat ik binnen een paar weken nog wat over heb. Ik kon me uiteraard niet inhouden en ben er al duchtig van aan't paffen. De smaak is erg zacht en aangenaam, al smaakt het uiteraard nog vrij groen. Het effect: Een stevige indica stoner maar zeer vriendelijk van effect. Volgens mij is dit een perfect medicinaal soortje omdat de roes heel rustig is, ook het na-effect, kalm en rustgevend.


                Normaal haal ik 1 à 2 jointjes van zo'n takje van een 20 cm. Hopelijk brengt deze hoofdtop me wat meer op.



                Het fijne knipafval van rond de toppen. Hier ga ik eens proberen olie van te maken.



                Het grove knipafval: Alle mannetjes en grote bladeren van de AMS enzo. Deze worden op lage temperatuur in de oven gedroogd en wil ik later gebruiken om hash mee te maken of wietboter ofzo..



                En de zaadjes die ik uit m'n kruising gehaald heb: Aurora Indica x AMS. Durf ze alleen niet direkt ruilen ofzo omda'k helemaal niet weet of ze wel zullen kiemen...

                Comment

                • MarcoPM
                  Wicked Stoner
                  MemberLucky Member
                  • Jun 2008
                  • 220

                  #98
                  Re: Oblivion's buitenkweek 2009.

                  Die zaadjes zijn volgensmij nog zeker niet rijp, jammer.

                  Comment

                  • Anubis
                    Retired
                    • Sep 2009
                    • 3

                    #99
                    Re: Oblivion's buitenkweek 2009.

                    Hoi Oblivion,

                    Mooi oogst dat je daar hebt. (ziet er héééééééééél lekker uit)
                    Dit weekend zal ik ook maar gaan knippen. (foto's volgen later).

                    Heb jij misschien een idee hoelang dat moet blijven drogen?
                    (en kom niet af met: tot de toppen droog zijn)

                    Groetjes,

                    Comment

                    • MarcoPM
                      Wicked Stoner
                      MemberLucky Member
                      • Jun 2008
                      • 220

                      #100
                      Re: Oblivion's buitenkweek 2009.

                      Minimaal 2 weken zodat het echt mooi droog is, en daarna kan je het nog langer laten drogen/curen voor een betere smaak.
                      Je kan het ook in de oven doen, maar dan smaakt het vies, en is het effect ook minder. Gewoon wachten is het beste .

                      Comment

                      • Oblivion
                        Wicked Stoner
                        MemberLucky Member
                        • Mar 2009
                        • 245

                        #101
                        Re: Oblivion's buitenkweek 2009.

                        Zelfs na 2/3 weken zijn de toppen nog redelijk nat. Ik steek ze dan enkele seconden in de micro/magnetron op de laagste stand, maar da's barbaars natuurlijk.

                        En die zaadjes. Tja, ik weet het niet. als de mogelijkheid had tot binnenkweken zou ik ze direkt eens proberen maar dat gaat nu niet. Mathieu wil er wel eentje proberen.

                        Een updateje: M'n AMS heb ik net binnen gezet want buiten staat die daar toch maar in de kou en regen. De ruwbouw is af en het is aangenaam warm naast de nieuwe pelletkachel.



                        Hier kan je duidelijk het effect zien als je het grootste gedeeltje van je plant weghaalt: Het wortelstelsel is veel groter dan de plant zelf dus als reactie zal de plant massaal bladgroen beginnen aanmaken = fotosynthese. Het paarse is van toen het enkele weken terug gevroren had. Het lichtgroene naast de toppen is er de afglopen dagen bijgegroeid. De plant zal dus niet zozeer z'n toppen vullen maar vooral blad aanmaken.
                        Sorry voor de kwaliteit maar krijg de focus niet altijd scherp.



                        In het serretje gaat het leven gewoon lekker z'n gangetje. Al blijft het er blijkbaar wel erg vochtig want elke dag vind ik wel wat schimmel op m'n planten.



                        Het stekken veldje:



                        Links: Een zware hangende top van m'n SSHaze #2. Daaronder een stekje van diezelfde plant. Het enige overlevende (moeilijke stekker) maar buiten leven doet het dus gewoon HELEMAAL NIETS!! niet groeien, niet bloeien, niets.... Dan nog enkele kleine indica's en een Lemon Skunk



                        Links: Lemon Skunk. Rechtsonder: SSHaze #2, daarachter SSHaze #1. En helemaal vanachter de Purple Power.



                        SSHaze Top, nog lang niet klaar.



                        Purple Power. Op het internet vind ik dan deze info:
                        De genen zijn afkomstig van een Thai/Colombia Haze-achtige type gekruist met een vroege Nederlandse skunk.
                        Type: Meest geschikt voor buitenkweek
                        NOT!



                        Aurora Indica zaadplantje. Heb er al meer dan de helft van moeten wegdoen. Nu komen de paar overgebleven zaadhulsjes ook vol schimmel te zitten.



                        Nog enkele close-ups van de toppen.





                        En een kleine White Rhino en een Cali-O




                        Wish me luck, ze moeten nog wel even staan...

                        Comment

                        • misty
                          Expert Grower
                          MemberLucky Member
                          • Jun 2009
                          • 1462

                          #102
                          Re: Oblivion's buitenkweek 2009.

                          Geluk zul je nodig hebben,de temp werkt iig mee,
                          Ben benieuwd.

                          Grts
                          Daniella
                          Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                          Misty's ABC

                          Comment

                          • Oblivion
                            Wicked Stoner
                            MemberLucky Member
                            • Mar 2009
                            • 245

                            #103
                            Re: Oblivion's buitenkweek 2009.

                            Ja merci, het is dus noppes geworden...

                            De planten zijn geoogst omdat ze bomvol rot zaten. Buiten m'n AMS is er vrijwel niks rookbaars afgekomen. Bij de Haze wist ik dat het mis kon gaan, daarom had ik er ook maar 2 van gekocht.
                            De Lemon Skunk en Purple Power etc. zouden wel geschikt zijn voor buiten.. Niet dus, ze staan zelfs nog minder ver dan de Haze.

                            Ik heb de dingen weer veel te groot aangepakt en te veel geld aan uitgegeven. Tot zover mijn mislukte oogst (buiten m'n AMS dan).

                            Hier nog een foto om te vergelijken. De grote top is een hoofdtop van m'n AMS. Die rook echt heerlijk en had een lekkere stoned. Ik ga straks denk ik de overige topjes oogsten.
                            Daarnaast een hoofdtop van de Haze (of was het skunk? Nu ja, same shit).
                            De toppen smaken niet en bevatten nauwelijks THC.



                            En nog een topje in close-up.



                            Tot zover het deprimerende einde van dit kweekverslag. Volgende keer beter.
                            Dit is zeker niet het einde. De kweekbacterie heeft me te pakken dus je hoort nog van me!

                            Comment

                            • misty
                              Expert Grower
                              MemberLucky Member
                              • Jun 2009
                              • 1462

                              #104
                              Re: Oblivion's buitenkweek 2009.

                              Hi oblivion,
                              In ieder geval bedankt voor je verslag,
                              En fijn dat je de moed niet opgeeft.
                              Jammer hoe het zo gelopen is,maar van alles wat je doet leer je weer.
                              Ik zie graag je volgende buitenkweek ook weer hier verschijnen..

                              Grts
                              Daniella
                              Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                              Misty's ABC

                              Comment

                              • Cannabussiness
                                Junior Stoner
                                • Aug 2009
                                • 19

                                #105
                                Re: Oblivion's buitenkweek 2009.

                                Heb je hele verslag gelezen Oblivion, echt jammer dat er niet meer van overblijft hé.

                                Comment

                                Bezig...