Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

10x Lowryder, 5x Minefield Ryder, 1x NLX, 1x ?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    10x Lowryder, 5x Minefield Ryder, 1x NLX, 1x ?

    Korting op 420shop
    Hoi.

    Dit wordt mijn eerste kweek ooit, maar ik heb er het volste vertrouwen in dat het goed gaat komen.

    Gear:
    -Potgrond van de growshop
    -Vleermuizenmest
    -5x 15 literpotten (waarschijnlijk moet ik nog wat bijhalen als de Lowryders er zijn)
    -Propagator

    Het gaat tot nu toe om 2 zaadjes die ik in m'n wiet gevonden had. Van eentje weet ik zeker dat het NLX is, de andere is onbekend. Tevens is er 1 al ontkiemt en zit sinds 3 mei in een klein potje met aarde. Het andere zaadje is nog niet ontkiemt in het lege fotorolletje met regenwater.

    Eerst zette ik het potje met het ontkiemde zaadje onder een bureaulamp, maar ik wist dat dit niet goed is. Het was alleen m'n enige mogelijkheid, omdat het weer zeer slecht was. Vandaag was het goed weer met veel zon dus het potje stond vandaag lekker buiten met wat vershoudfolie erover heen (MET gaatjes). Nu is het avond en at the moment is dit the setup:


    In een propagator met een 12 watt spaarlamp erboven. Ik hoop echt dat ie morgen of overmorgen eens naar boven komt. Ik geef hem 1x per dag goed water met de plantenspuit.

    Ontkiemde zaadje:


    I'll keep ya updated,
    PEACE
    Last edited by Jaapo; 6 May 2009, 21:48.
    Hallo.

    #2
    11x Lowryder en 5x Minefield Ryder

    Forget about the whole bagseed shit...echt totaal mislukt. Het ontkiemde zaadje kwam niet naar boven op een of andere manier en het niet ontkiemde zaadje was na 2 weken nog niet ontkiemt. Hieruit concludeerde ik dat het dan toch wel slechte kwaliteit zou worden en ik had toch nieuwe zaden besteld.
    DUS! Ik heb nu 11 Lowryder zaden en 5 Minefield Ryder zaden afkomstig van Sanniesshop. Tevens heb ik een fles BAC biologische groeivoeding en een flesje wortelstimulator.

    19-05:
    In een propagator heb ik een laagje seramis gestrooid en vochtig gemaakt. Daarna de bacto over de meegeleverde Spongepots gegoten en vervolgens de zaadjes erin gedrukt volgens instructies. Ik zette de propagator in de schuur zo dicht mogelijk onder een TL balk die ik 24 uur laat branden.






    20-05:
    De zaadjes ietsje dieper de grond in gedrukt na een tip. Ook kreeg ik een tip om een glaasje water in de propagator te zetten ivm met de luchtvochtigheid. Zo staat het er nu bij:



    Ik zag vandaag trouwens bij een stuk of 3 zaadjes (van de 16) al een worteltje uit het zaadje komen, maar de worteltjes groeien dus naar de zijkant of naar boven. Dit komt vanzelf goed toch? Aangezien ik ergens had gelezen dat het niet uit maakt hoe je de zaadjes in de spongepot stop, omdat de plantjes toch wel naar het licht toe groeien.

    Nou dat was het, ik hoor het graag als iemand tips of adviezen heeft en I'll keep you updated!
    Last edited by Jaapo; 20 May 2009, 21:00.
    Hallo.

    Comment


      #3
      Re: 10x Lowryder, 5x Minefield Ryder, 1x NLX, 1x ?

      Hey Jaapo !

      Met die spongepots kan eigenlijk niks misgaan, die werken super fijn ! Ik heb mijn zaadjes erin gedrukt, en daarna een dun laagje potgrond erover gestrooid om ze te beschermen tegen het licht.

      Weet je zeker dat het de wortel is die eruit komt ? Is het niet al het plantje ?
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


        #4
        Re: 10x Lowryder, 5x Minefield Ryder, 1x NLX, 1x ?

        Hmm het leek op de wortel. Ik heb ze trouwens niet afgedekt met potgrond, kan dat geen kwaad dan? Of is het slim om het nu alsnog te doen?
        Hallo.

        Comment


          #5
          Re: 10x Lowryder, 5x Minefield Ryder, 1x NLX, 1x ?

          Wortels kunnen niet goed tegen licht, maar als het goed is groeien je wortels naar beneden. Ik zou gewoon over 1 of 2 dagen nog eens kijken, als het goed is heb je dan al een mini-plantje.

          Alsnog een (dun) laagje grond erover strooien kan geen kwaad, eigenlijk is het niet noodzakelijk maar het gaf mij een goed gevoel
          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

          Comment


            #6
            Re: 10x Lowryder, 5x Minefield Ryder, 1x NLX, 1x ?

            21-05:

            Nice, toen ik vandaag ging kijken zag ik dat er 1 zaadje al heel erg goed z'n best heeft gedaan vergeleken met de andere:




            Close up:



            Een paar andere zaadjes waarbij je al wel ziet dat ze het ontkiemen zijn:
            Hallo.

            Comment


              #7
              Re: 10x Lowryder, 5x Minefield Ryder, 1x NLX, 1x ?

              ziet er goed uit,nog ff en ze zijn allemaal boven...

              grtzzz

              Comment


                #8
                Re: 10x Lowryder, 5x Minefield Ryder, 1x NLX, 1x ?

                22-05:

                Er zijn er weer een aantal naar boven gekomen !



                Zoals je ziet is het 1ste plantje van de 2e rij een beetje raar aan het groeien:



                Ik zie dat de wortel groeit, maar het plantje niet? het lijkt nu wel alsof ie dood is (hopelijk niet). Weet iemand wat hier aan de hand is?

                De rest ziet er allemaal gezond uit
                Hallo.

                Comment


                  #9
                  Re: 10x Lowryder, 5x Minefield Ryder, 1x NLX, 1x ?

                  ik zou ervoor zorgen dat dat penworteltje zo snel mogelijk onder de grond steekt en enkel het groene gedeelte van het plantje bovenkomt, anders droogt het worteltje misschien uit en sterft het plantje...wortels houden niet van licht...

                  grtz okke

                  Comment


                    #10
                    Re: 10x Lowryder, 5x Minefield Ryder, 1x NLX, 1x ?

                    dat is volgens mij geen wortel hoor,dat is de stam die slap blijft...

                    sateprikker insteken voor te ondersteunen ofzo!

                    grtzzz

                    Comment


                      #11
                      Re: 10x Lowryder, 5x Minefield Ryder, 1x NLX, 1x ?

                      Hmmm ik postte dit ook op een ander forum en daar kreeg ik deze reactie:

                      "Ik denk dat je plantje niet zo goed een plekje kon vinden waar hij makkelijk de grond in kon.
                      Dit komt helemaal goed, nergens zorgen om te maken!"

                      I'm confuuuused..
                      Hallo.

                      Comment


                        #12
                        Re: 10x Lowryder, 5x Minefield Ryder, 1x NLX, 1x ?

                        In 1ste instantie dacht ik ook dat het een worteltje was.

                        Wat je kunt proberen is heel voorzichtig het schilletje van het zaadje verwijderen zodat het plantje minder moeite hoeft te doen om de 1ste groei te beginnen. Ik denk dat je dan ook beter kunt zien of het wortel of plantstengel is.

                        Ik denk ook dat het wel goed komt, een baby wordt per slot van rekening ook opgefrommeld geboren, en na een dag zit de vorm er al in
                        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                        Comment


                          #13
                          Re: 10x Lowryder, 5x Minefield Ryder, 1x NLX, 1x ?

                          24-05:

                          Ik had het zaadje eergister in een klein potje gedaan en het is weer helemaal goed gekomen zoals te zien is op deze foto's:





                          Nou, vandaag was het overpot dag. 7 plantjes van 15 heb ik vandaag in potten gezet. De potgrond is nu op dus ik moet morgen nieuwe halen en sommige plantjes waren ook nog niet helemaal klaar om overgepot te worden.
                          Ze gingen wel wat strekken in de Spongepots:



                          Een aantal van de benodigdheden:




                          Een paar Lowryders:






                          2 Minefield Ryders




                          Heb vandaag ook gelijk groeivoeding meegegeven en ik start zo snel mogelijk met wortelstimulator. Ik ga voor de rest elke dag gewoon water geven. Zal ik dan en scheut water met de gieter geven of nu alleen nog maar de plantenspuit?
                          Hallo.

                          Comment


                            #14
                            Re: 10x Lowryder, 5x Minefield Ryder, 1x NLX, 1x ?

                            Gewoon water geven, mss niet met een gieter (omdat er dan teveel uitkomt) maar gewoon met een bekertje.. Met een plantenspuit hou je alleen de bovenkant een beetje vochtig, en daar heeft 't worteltje vrij weinig aan.
                            [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                            Comment


                              #15
                              Re: 10x Lowryder, 5x Minefield Ryder, 1x NLX, 1x ?

                              26-05

                              Tering wat een hondenweer gister en vandaag. De planten hebben tot nu toe nog niet echt veel zon gehad, maar ze zijn wel een beetje gegroeid.

                              Ik heb nu nog 3 Lowryders en 1 Minefield Ryder in de Spongepots staan aangezien ik nieuwe potgrond en potten nodig heb en de growshop was om een of andere reden gesloten. Ze gaan erg strekken en als ik de sateprikkers er niet in steek vallen ze gewoon om. Ik moet dus echt zo snel mogelijk nieuwe spullen hebben. Ik was al genoodzaakt om 2 plantjes in 1 pot te doen. Dat doe ik liever niet dus binnenkort wordt het overpot tijd..



                              Met deze mislukking:


                              ...Is het inmiddels helemaal goed gekomen:

                              (Hij staat een paar uur per dag onder de TL)






                              Een paar foto's van alle planten die tot nu toe in potten staan:

                              Lowryder 1: (stam ziet er een beetje paars uit?)


                              Lowryder 2 & 3:




                              Lowryder 4:




                              Lowryder 5:




                              Lowryder 6:




                              Minefield Ryder 1 & 2:






                              Minefield Ryder 3 & 4:






                              Ik geef ze iedere dag een scheutje regenwater met een kleine gieter en om de 2 dagen spuit ik ze nat met regenwater met groeivoeding en wortelstimulator. Je moet de voeding toch in de plantenspuit doen en alleen de plant bespuiten? Dus niet de voeding vermengen met het water in de gieter en ermee de aarde bewateren toch?
                              Hallo.

                              Comment

                              Bezig...
                              X