Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Big bang!. eerste kweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Big bang!. eerste kweek

    Korting op 420shop
    hej!, ik had een kweekverslag op wiet-zaden forum gezet, maar daar is het toch vrij rustig. Aangezien het mijn eerste kweek is, en tips van harte welkom zijn, ga ik hier maar verder met m'n kweekverslag !

    met de plantjes gaat het goed. hier een fotootje van alle 4 :

    Het lijkt niks uit te maken in wat voor potje je ze stopt, dus volgens mij kan je ze het best meteen in de grootste pot die je hebt gooien, als je er de ruimte vor hebt.
    hier nog een fotootje van de grootste:

    en deze vond ik ook wel grappig. van m'n broertje, deze heeft 3 loblaadjes en 3 beginblaadjes.. wil dit wat zeggen????

    dit is allemaal 10 dagen na ontvangen van zaadjes, en heb nog geen voeding gebruikt
    LET OP: dit is mijn eerste keer, dus tips zijn van harte welkom. dan hoop ik nog iets van de plantjes af te halen ondanks het late beginnen.
    en hoe zit het met de potjes?? wanneer zal ik ze moeten overpotten? en hoe groot moeten die potten dan zijn?
    groetjes!
    Last edited by robindebobin; 19 September 2009, 12:24.

    #2
    Re: Big bang!. eerste kweek

    High,
    welkom hier. Je zult hier idd meer respons op je vragen krijgen.

    Overpotten als de pot geheel doorworteld is en er worteltjes onder uit de pot komen. hoe groter de pot deste beter. minimaal 11 liter, meer is echter wenselijk. succes

    Comment


      #3
      Re: Big bang!. eerste kweek

      verpotten is gelijk monty zegt !! verder zou ik pas voeding geven als plantje toch een 20 centimeter ongeveer es en dat het plantje der mooi stevig uitziet , en dat was ongeveer tegen het begin van week 4 van groeien met mij !!! vanaf 3de week heb ik rhizotonic gegeven (wortelstimulator) maar dit zou je al vroeger mogen geven denk ik dit es voor jonge plantjes en planten die verpot worden ook goed al ze stresse en krijgt een mooi en stevigwortelstelsel van !!!! maar alles hangt natuurlijk ook af in welke grond je ze heb geplant gewone potgrond of batmix enz.... ? ook nog staan ze buiten of blijven ze achter glas staan ? achter glas zullen ze zich gaan rekken omdat door middel van glas je niet het volledig lichtsterkte krijgt als buiten !!!!!
      Last edited by sheif; 29 June 2009, 15:39.

      Comment


        #4
        Last edited by robindebobin; 29 June 2009, 17:01.

        Comment


          #5
          Attached Files
          Last edited by robindebobin; 29 June 2009, 21:26.

          Comment


            #6
            Re: Big bang!. eerste kweek

            Leuk dat je ook meedoet! Ik ben ook pas laat begonnen en vraag me dat ook af i.v.m. toppen.

            Succes in ieder geval!

            Comment


              #7
              Re: Big bang!. eerste kweek

              Ik zou het niet meer doen, gewoon hopen dat ze snel groeien en nog een flink bos aan vertakkingen bouwt voor ze echt in de bloei gaan, ik heb 3 bigbangs in de kast staan en deze zijn zonder toppen toch al flinke bossen geworden, deze heb ik 3 weken op groei gehad... ze meten nu tussen de 80 en 90 cm

              Succes nog
              sigpic
              Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

              Comment


                #8
                Re: Big bang!. eerste kweek

                Zo, 80-90 cm in 3 weken?

                Comment


                  #9
                  Re: Big bang!. eerste kweek

                  Denk niet dat dat ermee bedoelt word.
                  80-90 cm in 3 weken lijkt me niet bepaald haalbaar!

                  Comment


                    #10
                    Re: Big bang!. eerste kweek

                    Inderdaad, dat is na 3 weken voorgroeien en dan inmiddels 8 weken bloei ze zijn al wel tijdje uitgegroeid, maar in 3 weken waren ze ong 50cm gok ik
                    sigpic
                    Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

                    Comment


                      #11
                      Re: Big bang!. eerste kweek

                      beetje jammer, maar kon geen foto's meer maken. maar de plantjes zijn nu wat groter, ongeveer 10 cm. ze staan nu in potten van 10-13 liter en eentje in een 20 liter pot met potgrond.
                      probleem: ik ga morgen op vakantie voor 2 weken. m'n broertje kan de plantjes nog 5 dagen bijhouden, hierna zullen ze midden in de tuin staan en allemaal duimen dat het goed regent ofzo.
                      en hoop dat ik nog een vriend kan bereiken die ff langs wil gaan op ene warme dag om water te geven. En hopelijk leven ze over 2 weken nog en zijn ze mooi gegroeid, maargoed we zullen zien.
                      dan zal ik zo snel mogelijk foto's laten zien natuurlijk!

                      Comment


                        #12
                        Re: Big bang!. eerste kweek

                        prettige vakantie gewenst en veel succes met de kroost

                        greetz

                        Comment


                          #13
                          Re: Big bang!. eerste kweek

                          Ja er staat hier een verslagje ergens hoe ge met wol uw plant kunt bewateren lol.
                          Je bent al vertrokken, dus hopelijk kan je melden na dit te lezen: Ze hebben het overleefd

                          Bon vacance en wb tegen je dit leesT.

                          Comment


                            #14
                            Re: Big bang!. eerste kweek

                            zo ik ben er weer, mooie vakantie gehad

                            ennn.. ze hebben het overleefd !! het was niet zo mooi weer, helaas, maar voor mij kwam dit goed uit, want ze zijn niet uitgedroogd. 9 van de 9 staan nog en ze zijn wel leuk gegroeid. hier wat fotootjes met wat vragen

                            bij 1. zo staan ze er nu bij.
                            2. de grootste maar die heeft allemaal gele vlekjes op bladeren en beneden ook gele sporen. ( wat is dit/ kan dit kwaad/ wat er tegendoen? )
                            3. deze is waarschijnlijk omgewaaid toen ik weg was, maar heeft stand gehouden en is nu eerst scheef en daarna recht omhoog gaan groeien. ( wanneer deze zwaarder word verstevig ik em wel met een bamboestokje )
                            4. deze ziet er ook raar uit, anders dan de rest.. beetje gelig met vlekjes en gaatjes. ik dacht aan bladluis, maar die kon ik niet vinden.

                            ik hoor het graag.!
                            ciao
                            Attached Files

                            Comment


                              #15
                              Re: Big bang!. eerste kweek

                              Welcome back man
                              Deze link is wat je zoekt

                              Wees er snel bij.

                              Comment

                              Bezig...
                              X