Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ganjarilla's en Zion's Buitenkweek (3X) en Guerilla (1x)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ganjarilla's en Zion's Buitenkweek (3X) en Guerilla (1x)

    Korting op 420shop
    Heb 2 zaadjes, 2dagen geleden tussen 2 lagen keukenrolpapier doen ontkiemen.
    Vandaag nog eens gepiept en ik zag bij 1tje een klein wit staartje.
    Het andere was al zen gehele omhulsel kwijt, dus die zal het niet meer overleven vrees ik.

    Van het zaadje dat wel is ontkiemt verwacht ik ook niet erg veel goeds, het worteltje kronkelde erg raar (was nochtans niet erg lang).

    Ik heb wat grond uit de tuin genomen, beetje gezeefd.
    Het kleine potje staat nu buiten.
    Er scheen veel zon, maar nu is het weer omgeslagen en regent het.


    Het is mijn eerste kweek, dus veel verwacht ik er niet van. Ik ben ook met opzet heel vroeg begonnen, om toch een beetje te leren van mijn fouten, zodat ik het wat beter doe tegen eind april.


    Morgen misschien foto's

    Greetz,
    zion

    #2
    Re: Zion's Early Durban

    Kijk ernaar uit Zion, succes gewenst met de kweek

    Peace

    Comment


      #3
      Re: Zion's Early Durban

      Oorspronkelijk geplaatst door zion
      Het andere was al zen gehele omhulsel kwijt, dus die zal het niet meer overleven vrees ik.
      Ik heb da ook al is gezien, dat het zaadje volledig was uitgekiemd, en dat het omhulsel ervan was.
      Die zijn toch groot geworden zenne, maar waren ventjes.

      Ik heb wat grond uit de tuin genomen, beetje gezeefd.
      Het kleine potje staat nu buiten.
      Er scheen veel zon, maar nu is het weer omgeslagen en regent het.
      De grond ff in de microgolf zwieren he :p Da sterriliseert.
      En regen is goed, khem mijn potje ook buiten staan om regenwater te vangen.
      Das de beste pH, regen.

      Het is mijn eerste kweek, dus veel verwacht ik er niet van. Ik ben ook met opzet heel vroeg begonnen, om toch een beetje te leren van mijn fouten, zodat ik het wat beter doe tegen eind april.
      Succes ermee. Op zich als da buiten sta en da krijgt water, ga da vrijwel vanzelf he.
      Ik ga mijn moederplant buiten toch dagelijks afspuiten met redelijk wa druk op het water.
      Dan is da een ongename omgeving voor spint en roofmijt. Ook ga ik er lavendel rond planten, dat weerhoudt bladluizen.

      Morgen misschien foto's

      Greetz,
      zion
      Zou leuk zijn
      Greetz back :p

      Comment


        #4
        Re: Zion's Early Durban

        Succes ermee. Op zich als da buiten sta en da krijgt water, ga da vrijwel vanzelf he.
        Ik ga mijn moederplant buiten toch dagelijks afspuiten met redelijk wa druk op het water.
        Dan is da een ongename omgeving voor spint en roofmijt.
        Let goed op wanneer je dit zou doen! Als de zon op z'n hoogst staat en we zitten hier (hopelijk ) met tropische temperaturen, kunnen de waterdruppels op je bladeren een vergrootglaseffect geven wat op zijn beurt kleine gaatjes en bruine plekjes op je bladeren veroorzaakt. Best mee opletten! Als je dit toch zou doen, doe het dan ofwel in de vroege ochtend of bij valavond zodat alle waterdruppels verdwenen zijn wanneer moeder Zon haar kopje opsteekt . Ook opletten tijdens de bloei i.v.m. toprot! Zeker de toppen niet meer bevochtigen!

        Aangezien je bladeren geen voeding of water opnemen, is het trouwens ook vrij nutteloos om je bladeren nat te maken. Maar als je, zoals jij zegt, roofmijt en dergelijke wil tegengaan kan je het proberen. Beste is nog altijd de grond onder je plant water geven in plaats van op je plant zelf te spuiten .

        Greetz

        Comment


          #5
          Re: Zion's Early Durban

          ja was van plan da 's avonds te doen als de zon gaan zakken is.
          Maar tijdens bloei da te doen zie ik ook ni echt zitten. Toprot is onze vriend idd niet.

          Maar ik denk toch dat het tegen beesjes helpt zenne, als ge der wat druk opzet spoelen ze er toch uit? Allez, laat ons hopen of 't is verloren werk :o

          laters

          Comment


            #6
            Re: Zion's Early Durban

            Maar ik denk toch dat het tegen beesjes helpt zenne, als ge der wat druk opzet spoelen ze er toch uit? Allez, laat ons hopen of 't is verloren werk

            Comment


              #7
              Re: Zion's Early Durban

              Ja khad zelfs gelezen dat een kooksel van tabak ook zeer effectief is.
              Voor insecten is die tabak giftig. Peper en look zijn ook goeie anti insecticide.

              Maar ik had da ergens gelezen op zo'n forum van die hogedruk erop.
              't Zou me goed doen niet alles blindelings te geloven. Thx for sharing! Of khad ze zwaar mishandeld

              Comment


                #8
                Re: Zion's Early Durban

                ok brandnetels zijn idd rijk aan stikstof en je kan het als plantenvoeding gebruiken
                of het tegen insecten werkt dat kan ik je niet vertellen ..

                beestjes ... ik heb bij mijn buiten kweek altijd een paar sigaretten
                op een sate prikker in een apart bakje zodat als het gaat regenen het wel lekker gaat stinken
                maar de vieze natte sigaret drap niet bij je plantje komt !! af en toe verversen !!!

                wat je vers kunt noemen hahah knoflook teentje naast je planten schijnt ook veel beestjes op afstand te houden

                verder kun je bij een dieren speciaal zaak een apparaat tegen katten martrs kopen dit wert met piep singalen op hele hoge freqenties , het zenuw stelsel van insecten katten marters gaat vreemd doen als ze dat horen ze willen er niet in de buurt gaan iet dood ofzo

                je kan dit apperaat instellen op inssecten . pas op je konijnen worden knetter !!
                succes durban is een van mijn favoritten lekker lange toppen zoet geurend met eeen trippy high

                Comment


                  #9
                  Re: Zion's Early Durban

                  Thanks voor de vele reatcies en tips

                  Nog steeds niets te zien.
                  Het kan zijn dat het zaadje wat naar beneden is gezakt door de stortregen.

                  Ik heb al een bekertje naast de pot ingegraven zodat ik er later bier in kan doen tegen slakken.
                  Er hangt ook al kippengaas boven de pot, omdat ik vrees dat nieuwschierige zwerfkatten er wel is willen in vroeten.

                  Ik heb uit verveling wat wormen opgegraven en die in een tupperware, met wat tuinaarde gezet(wel niet dichtgedaan he ). Zou die aarde op korte tijd al op echte wormenmest kunnen lijken. Of is dat een proces van weken of maanden?


                  Hopelijk komt het plantje in de loop van de dagen eens piepen.

                  Greetz,
                  zion

                  edit: ik heb nu pas door dat deze thread in de verkeerde secite staat. Zou een mod zo lief kunnen zijn deze thread naar de sectie "kweekverslagen met foto's" kunnen verplaatsen. Foto's komen van zodra er een sprirtje te zien is.

                  Comment


                    #10

                    Comment


                      #11
                      Ganjarilla's en Zion's Early Durban x 3

                      Eindelijk foto's van onze 3 Early Durban plantjes.
                      Geplant op 29 april. Direct de zaaiaarde in, zonder voor te hebben gekiemt.
                      Nu 1 maand verder, zien ze er zo uit.

                      Groepsfoto in de serre
                      [attachment=2:2fqygh8w]IMG_2940.JPG[/attachment:2fqygh8w]

                      1tje van de 3
                      [attachment=1:2fqygh8w]IMG_2942.JPG[/attachment:2fqygh8w]

                      Close-up.
                      [attachment=0:2fqygh8w]IMG_2953.JPG[/attachment:2fqygh8w]


                      Greetz,
                      Ganjarilla en Zion
                      Attached Files

                      Comment


                        #12
                        Re: Ganjarilla's en Zion's Early Durban x 3

                        Ziet er netjes uit hoor, mooi groen, en je hebt in ieder geval al 1 vrouwtje!

                        Succes verder nog

                        Comment


                          #13
                          Re: Ganjarilla's en Zion's Early Durban x 3

                          oh ja geloof mij, die groeie nice
                          en ben er zeker van dat ze alle 3 vrouwtjes zijn
                          en perfect, geen enkel ziekte verschijnsel, geen beestjes
                          nu maar hopen dat ze geen stress krijgen wanneer we ze uit de serre halen en in volle grond stoppen

                          Comment


                            #14
                            Re: Ganjarilla's en Zion's Early Durban x 3

                            Thanks sammy.
                            Zoals Ganjarilla zei, de 3 planten hebben zulke sprietjes

                            Ik ga super slapen, lekker dromen.

                            Greetz,
                            zion

                            Comment


                              #15
                              Re: Ganjarilla's en Zion's Early Durban x 3

                              Die "sprietjes" zijn gewoon extra bladeren en/of stengels die zich ontwikkelen, dat heeft niks te maken met de vrouwelijkheid van je plantje. Zonder verduisteren of kunstmatig op 12/12 zetten kan je dat gewoonweg nog niet zien. Het geslacht zal zich bij de meeste buitenplanten beginnen tonen tussen begin juli en half augustus. Tot die tijd blijft het gissen of die "haartjes" nu tekenen van vrouwelijkheid zijn, of dat je plantje gewoon extra takken/bladeren aanmaakt.

                              Alvast mijn excuses als ik je hiermee nachtmerries bezorg, Zion . Consider me the Boogie Man .

                              Greetz

                              Comment

                              Bezig...
                              X