Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste deel is geoogst!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    Re: M'n eerste kweek

    Ja ik heb er verder niks aan gedaan, nooit kunstlicht gebruikt, altijd al voor het raam en buiten in de tuin, en daarna op het balkon, lijkt mij ook wel een beetje vroeg idd, maar de haartjes enzo zijn nog niet eens los van de stam, je ziet alleen het beginnetje van de haartje zitten, dus of ik heb hele snelle buiten planten, of ik heb hele goed ogen

    Comment


      #92
      Re: M'n eerste kweek

      Ik denk dat vrouw 4 een man is, ik denk namelijk een klein mannelijk bloempje te bespeuren..
      Ziet er verder goed uit man.

      Greatz.

      Comment


        #93
        Re: M'n eerste kweek

        sorry hoor maar wat is nu het verschil tussen de 2e en de 3e foto
        en hoe zie jij nu dat dat een manneke is
        want ik zie het niet misschien te veel op

        Comment


          #94
          Re: M'n eerste kweek

          Ik zie op de grotere versie van foto 4 ook een mannetje, dat kleine groene bobbeltje op de rechter 'oksel'.

          Ltr
          I'm possibly more or less not definitely rejecting the idea that in no way with any amount of uncertainty that I undeniably do or do not know where he shouldn't probably be, if that indeed wasn't where he isn't.

          Comment


            #95
            Re: M'n eerste kweek

            Oeps ik denk dat ik de foto's beetje door elkaar heb gegooit
            Ik zal morgen nog wel ff een keer goed kijken, welke welke is

            Comment


              #96
              Oorspronkelijk geplaatst door yrrab
              sorry hoor maar wat is nu het verschil tussen de 2e en de 3e foto
              en hoe zie jij nu dat dat een manneke is
              want ik zie het niet misschien te veel op

              Uhm ik denk dat laatste
              Er is echt wel verschil tussen ALLE foto's, dus het zal wel aan jou liggen haha.

              Vrouwtje heeft 2 haartjes die omhoog groeien, mannetje heeft een bolletje. Maar op de foto's zie je het toch iets minder dan in het echt, dus ik heb ook wel een voorsprong op jullie natuurlijk.

              Comment


                #97
                Re: M'n eerste kweek

                Hehe breng ons ff in de war zeg

                Nee later man
                I'm possibly more or less not definitely rejecting the idea that in no way with any amount of uncertainty that I undeniably do or do not know where he shouldn't probably be, if that indeed wasn't where he isn't.

                Comment


                  #98
                  Re: M'n eerste kweek

                  Ik heb een stekje genomen (weer)

                  Een stukje plant afgesneden, daarna de onderste 2 bladeren eraf gehaald.
                  Plantje in de stekpoeder gedoopt en daarna in 1/3 kalk, 1/3 zand, 1/3 zaai en stekgrond in een turfpotje gezet. Goed water gegeven.

                  Hij hangt best wel slap, maar ik hoop dat dat nog goed komt. Ik houd de vochtigheid zo hoog mogelijk.





                  Doe ik nog iets verkeerd? Of kan ik iets beter doen?

                  Comment


                    #99
                    Re: M'n eerste kweek

                    Staan ze in een stek kastje en/of onder kunstlicht of gewoon voor het raam ?

                    Grtz

                    Comment


                      Re: M'n eerste kweek

                      Ze staan in een doos, met een plexiglas raamje aan de bovenkant voor het raam. LV = tussen de 50 en 85 %.

                      Comment


                        Re: M'n eerste kweek

                        Paar keer per dag besproeien en verluchten en die grote bladeren die je weg gedaan heb, volgende keer gewoon een sukje eraf snijden. Zo verdampen ze minder vocht. Alvast een link klonen-stekken-maken-t248.html .

                        Grtz

                        Comment


                          Re: M'n eerste kweek

                          Want op het potje stekpoeder stond dat je onder een knoop moest afknippen en dan de onderste bladeren verwijderen. Dus dat had ik gedaan

                          Wat is verluchten precies? En moet ik ook nog een deel van de bladeren afknippen die ik nog over heb of heeft ie nu genoeg blad?

                          Comment


                            Re: M'n eerste kweek

                            Je kon beter een knop meer gestekt hebben en daar dan die onderste bladeren vanaf gehaald , de bladeren die je nu hebt weg gedaan voor de helft ingekort, had je mooiere stek gehad staat trouwens mooi uit gelegd in de link die ik je gaf. maar ik denk dat deze het wel zal redden zo , Als hij mislukt volgende poging en een mooiere stek uitzoeken.

                            Verluchten bedoel ik af en toe het glas eens wegnemen en er wat mee over de stekjes waperen.

                            Grtz

                            Comment


                              Comment


                                Re: M'n eerste kweek

                                Stekjes moeten goed vochtig staan.

                                Ook knip je bij stekken best 1/3 van de bladeren af. (Geen heel blad, stukjes van de bladeren)
                                Dit is om te veel verdamping van de stek te voorkomen, sinds ze nog geen wortels heeft moeten de bladeren ervoor zorgen dat ze genoeg kan opnemen.

                                Peace

                                Comment

                                Bezig...
                                X