Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste deel is geoogst!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: M'n eerste kweek

    Stekjes hangen de eerste dagen altijd slap erbij. Zorg dat je vochtigheid goed is, besproei geregeld het plantje 4 x daags en verwijder die twee onderste bladeren en knip 1/3 zoal smokey zegt je blad wat af van resterende grotere bladeren.

    Paar dagen geduld en als dan de stek niet mooi recht staat. opnieuw proberen .

    Je moest eens weten hoe lang het mij duurde eer ik perfect klonen kon nemen .

    Grtz

    Comment


      Re: M'n eerste kweek

      Ik dacht ook dat ik dat niet kunde.

      Maar op zich moet uw stek niet al te groot zijn, er mag niet teveel energie naar het rechtstaan gaan.
      Onderste blad mag er volledig af, die erboven knip je half af en de topbladeren laat je zo.
      In stekkenplug en miniserre voor de raam plaatsen.

      Ik had eens een stek voor iemand die bijna 30cm was, hij heeft ze nabehandeld en ze was nog geen 15cm meer

      Comment


        Re: M'n eerste kweek

        Ok, ik zal dat ook ff proberen. Ik ga denk ik vanmiddag een propagatortje kopen bij het tuincentrum, zodat ik ze daar in kan zetten.
        De stekjes moeten wel gewoon vol licht krijgen? Of nog niet?

        Comment


          Comment


            Re: M'n eerste kweek

            Hij zei ook nog dat het stekje niet te groot mag zijn, of alle energie gaat daar naartoe.
            Gewoon klein stekje van 10cm is genoeg man.

            Comment


              Re: M'n eerste kweek

              Maar een klein stekje van 10 cm met 3 internodes is lastig te vinden in m'n planten, omdat ik gewoon buiten kweek. Maar ik ga zo wel ff naar het tuincentrum om te kijken voor een propagatortje, heb je aanbevelingen?

              Comment


                Re: M'n eerste kweek

                Comment


                  Re: M'n eerste kweek

                  Ok, weer eens een update

                  Mijn bonsai boompje :


                  Topje, dat op een aantal plaatsen is aangevreten:


                  Nog 2 anderen op het balkon:


                  De twee grootsten op het balkon:


                  Complete balkon. Met bakstenen in de potten, zodat de planten niet meer zouden omvallen, wat al zo vaak is gebeurd:


                  Mooi Topje:




                  Comments altijd welkom

                  Comment


                    Re: M'n eerste kweek

                    Hele mooie foto's. moet er niet een grotere pot om:O 20 liter ofsow:O ze lijken me erg klein!

                    Comment


                      Re: M'n eerste kweek

                      Ik ga nog 65 liter potten kopen ja, nog een weekje ongeveer. Want ze groeien nog steeds, dus ik vind het best

                      Comment


                        Re: M'n eerste kweek

                        Wow, mooie planten man!
                        Gaat lekker daar zo te zien,

                        Succes verder

                        Peace

                        Comment


                          Re: M'n eerste kweek

                          die zien er al flink uit

                          keep it up

                          Comment


                            Re: M'n eerste kweek

                            sammy dat ziet er klasse uit uit jongen
                            wat zal daar wel niet vanaf komen

                            Comment


                              Re: M'n eerste kweek

                              Nou iedereen behoorlijk tevreden zo te horen Ik vind zelf dat ik nog een stuk beter had kunnen doen. Ze hebben voor m'n gevoel veel te veel wind gehad... Ze waaien helemaal plat bij een windvlaag. Maar ik merk wel dat ze er sterker door worden.
                              Ik heb ook een aantal keren te weinig water gegeven, en nu een beetje te weinig voeding. Maar vannochtend weer 1.5 Liter (incl visemulsie) voor de dorst, dus ik hoop dat ze er morgen weer sprankelend uit zien

                              Comment


                                Re: M'n eerste kweek

                                Net overgepot in 65 liter speciekuipen.

                                65 Liter (20 Liter potgrond, 40 Liter bemeste tuinaarde)


                                De eerste blaadjes werden al geel, dus het overpotten kwam net op tijd


                                Ik heb er zoals jullie kunnen zien nog 2 over. 1tje is voor het volgende vrouwtje waarvan ik zeker ben. En de 4de is het watervat voor mijn Blumat.
                                Zoals jullie kunnen zien, loopt er een regenpijp precies tussen de plantjes door, perfect om m'n "watervat" onder te zetten. Dus tenzij het 2 weken niet regent, hebben mijn plantjes ook als ik op vakantie ben genoeg water.

                                Comments altijd welkom! (Zoals altijd en bij iedereen )

                                Comment

                                Bezig...
                                X