Eerste deel is geoogst!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Sammy
    Son of the Bong
    MemberLucky Member
    • Mar 2008
    • 417

    #16
    Re: M'n eerste kweek

    Ja dat leek mij ook het beste ja. Kokos is toch luchtiger en dan kunnen de wortels beter ontwikkelen.

    Maar de NPK waarden zijn goed voor een 50/50 (kokos/potgrond)?

    Comment

    • jeffer
      Advanced Stoner
      Member
      • Apr 2008
      • 57

      #17
      Re: M'n eerste kweek

      is deze combinatie grond ook goed te gebruiken voor binnen ?

      bedankt

      Comment

      • Sammy
        Son of the Bong
        MemberLucky Member
        • Mar 2008
        • 417

        #18
        Re: M'n eerste kweek

        Oorspronkelijk geplaatst door jeffer
        is deze combinatie grond ook goed te gebruiken voor binnen ?
        Ja hoor, goede voeding heeft een plant binnen net zoveel nodig als buiten.

        Kokosgrond is altijd goed

        Comment

        • Sammy
          Son of the Bong
          MemberLucky Member
          • Mar 2008
          • 417

          #19
          Re: M'n eerste kweek

          De zaadjes zitten nu 2 dagen tussen "soaking wet" keukenpapier. Ik zie nog niks van ontkieming. Ik zie wel een heel klein wit lijntje over de zijkant, die is het begin neem ik aan?

          Ik kan ze ook in de kokosgrond zetten. 0.5 cm diep en daar laten ontkiemen.
          Zal ik dat doen? Of moet ik gewoon nog ff geduld hebben?

          Tnx

          Comment

          • tjeute
            Chronic Stoner
            • Apr 2008
            • 157

            #20
            Re: M'n eerste kweek

            Gewoon even geduld hebben Sammy, tegen vanavond zal je wel al verandering zien..

            Greatz tjeute.

            Comment

            • Sammy
              Son of the Bong
              MemberLucky Member
              • Mar 2008
              • 417

              #21
              Re: M'n eerste kweek

              You couldn't be more right

              Ze barstten allemaal open, en ik zie al witte randjes. Ik heb er nog geen รฉรฉn gezien die niet was opengebarstte, maar ik heb niet heel goed gekeken. Ik hoop dat ik ze morgen in potjes kan zetten, dan zie ik gelijk welke nog even in de watten gelegd moet worden

              In de eerste kleine potjes gaan ze hun worteltjes ontwikkelen in kokosgrond.

              Kan ik vast wat voorbereiden daaraan?

              Comment

              • tjeute
                Chronic Stoner
                • Apr 2008
                • 157

                #22
                Re: M'n eerste kweek

                Hmm niet echt. Ik zou alles morgen doen dan blijft je aarde zo lang mogelijk vers en vochtig en het is trouwens niet veel werk om je zaadjes te planten.
                Keep up the good work!

                Greatz tjeute.

                Comment

                • Sammy
                  Son of the Bong
                  MemberLucky Member
                  • Mar 2008
                  • 417

                  #23
                  Re: M'n eerste kweek

                  Nou ok dan
                  Zal ik morgen kijken of ze al een "staartje" hebben

                  Comment

                  • Sammy
                    Son of the Bong
                    MemberLucky Member
                    • Mar 2008
                    • 417

                    #24
                    Re: M'n eerste kweek

                    Alle Early Girls zijn ontkiemd. 2 (van de 5 ook) Hazejes hebben nog geen staartje, maar ik zie wel een wit streepje, dus ik denk wel dat die het nog gaan doen. Deze Haze heeft ook een 2 keer zo lange bloeitijd (14 weken), dus dat kan wel kloppen.

                    Ik doe het vanavond wel, er zitten nu kennissen bij ons in de tuin, dus ik wacht nog ff

                    Ze gaan in 0.55 Liter potjes met 100% kokosgrond.

                    Nog wat foto's voor de liefhebber (niet van hele goede kwaliteit: m'n mobiel maakt geen goede foto's van dichtbij.):
                    Attached Files

                    Comment

                    • zion
                      Advanced Grower
                      • Feb 2008
                      • 1056

                      #25
                      Re: M'n eerste kweek

                      Niet te lang wachten om ze in de aarde te stoppen.
                      Hoe langer het worteltje is, hoe minder kans het heeft te overleven.

                      Greetz,
                      zion

                      Comment

                      • Sammy
                        Son of the Bong
                        MemberLucky Member
                        • Mar 2008
                        • 417

                        #26
                        Re: M'n eerste kweek

                        Zo gezegd zo gedaan

                        De EG's (Early Girl) zitten in de potjes.

                        De Haze laat ik nog een dagje zitten, die hebben amper een worteltje nog.
                        Attached Files

                        Comment

                        • Sammy
                          Son of the Bong
                          MemberLucky Member
                          • Mar 2008
                          • 417

                          #27
                          Re: M'n eerste kweek

                          Ook de Haze's zitten nu in potjes. 1 Haze nog niet, die is nog niet ontkiemd. Ik denk niet dat hij het gaat halen

                          Ik heb nog geen steeltjes gezien, maar ik wacht geduldig af

                          Comment

                          • zion
                            Advanced Grower
                            • Feb 2008
                            • 1056

                            #28
                            Re: M'n eerste kweek

                            Ik ben benieuwd
                            Hoe diep heb je ze ongeveer in de aarde gestoken?

                            Greetz,
                            zion

                            Comment

                            • Sammy
                              Son of the Bong
                              MemberLucky Member
                              • Mar 2008
                              • 417

                              #29
                              Re: M'n eerste kweek

                              Ongeveer 0.5 cm. 1tje begint nu al een beetje boven te komen, ik hoop dat ik er vanmiddag een foto van kan maken.

                              Comment

                              • Sammy
                                Son of the Bong
                                MemberLucky Member
                                • Mar 2008
                                • 417

                                #30
                                Re: M'n eerste kweek

                                Ze zien er goed uit (de 9 overgeblevene)

                                Er zijn er al 5 zichtbaar boven de grond. Dat gaat zeker snel
                                Hierbij een aantal foto's.


                                Vanmiddag nog een nieuwe plantenspuit gekocht:


                                Deze kan ik zeker aanbevelen Ongeveer 5 รก 6 euro.

                                Vraag: De luchtvochtigheid op m'n kamer is maar zo'n 30- 40%. Is dat erg?
                                Attached Files

                                Comment

                                Bezig...