Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Amateurkweker met zijn eerste buitenkweek alle tips Welkom

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: Amateurkweker met zijn eerste buitenkweek alle tips Welkom

    En een foto langs elkaar.
    Attached Files

    Comment


      #47
      Re: Amateurkweker met zijn eerste buitenkweek alle tips Welkom

      ziet er heel mooi uit!
      valt niet veel op te zeggen behalve doe zo voort
      grtz

      Comment


        #48
        Re: Amateurkweker met zijn eerste buitenkweek alle tips Welkom

        Ziet er goed uit, alleen een beetje overvoed.

        Keep it up!

        Peace

        Comment


          #49
          Re: Amateurkweker met zijn eerste buitenkweek alle tips Welkom

          Ziet er goed uit, alleen een beetje overvoed.
          waarom overvoed?

          Comment


            #50
            Re: Amateurkweker met zijn eerste buitenkweek alle tips Welkom

            Oorspronkelijk geplaatst door laurens_enzu
            Ziet er goed uit, alleen een beetje overvoed.
            waarom overvoed?
            neenee niet overvoed dit treedt op door de voorbloei. Dan hebben de plantjes een fosfortekort en tonen ze die bladvekleuring.
            heb net hetzelfde gehad, geen stress mss beetje fosfor geven

            grtz
            >>> LR2 mini-kweekje<<<

            Comment


              #51
              Re: Amateurkweker met zijn eerste buitenkweek alle tips Welkom

              Ja denk zelf ook dat ze te veel voeding hebben gehad.
              De middelste en rechtse had ik eerst in potten op het balkon staan en gaf ze om de dag Canna Terra Vega .
              Denk dat ze daardoor die gele bladeren hebben gekregen.
              Nu staan ze in de volle grond en ik geef voorlopig geen Canna Terra Vega meer .
              Ze krijgen nu alleen regenwater en als het te droog word geef ik ze gewoon water natuurlijk.
              Zelf vind ik dat het vergelen niet erger is geworden.
              Zou het echt nodig zijn ze fosfor te geven en zo ja kan ik dat gewoon in de growshop halen?


              Alle tips zijn uiteraard welkom daar leer ik immers van voor het volgend jaar.

              Alvast bedankt

              Comment


                #52
                Re: Amateurkweker met zijn eerste buitenkweek alle tips Welkom

                Komt allemaal goed zo in middenLimburg.
                Bij mij gaat het nl ook goed hahaha

                1x-nlx-buiten-1ste-keer-t1032.html

                Comment


                  #53
                  Re: Amateurkweker met zijn eerste buitenkweek alle tips Welkom

                  kijk eens


                  http://www.turboimagehost.com/p/483587/ ... 5.JPG.html

                  als je blaadjes er zo uitzien van kleur van dicht, dan heb je fosfortekort


                  grtz
                  >>> LR2 mini-kweekje<<<

                  Comment


                    #54
                    Re: Amateurkweker met zijn eerste buitenkweek alle tips Welkom

                    Bedankt Methos, daar begint het bij mij wel op te lijken morgen meteen naar de growshop en fosfor kopen dus.
                    Verder hebben ze het wel naar hun zin geloof ik tel nu op de bovenste bladeren 9 vingers.
                    Ik heb me laten vertellen dat hoe meer vingers de plant krijgt des te beter voelt ie zich.
                    De linkse pant van de 3 begint ook al lekker te ruiken.
                    Betekend dat dat ie in de eerste bloeifase is?

                    Comment


                      #55
                      Re: Amateurkweker met zijn eerste buitenkweek alle tips Welkom

                      Als die lekker ruikt?
                      Nee, vanaf dat je bloeiverschijnselen ziet. Eerst dan nog de voorbloei.


                      Peace

                      Comment


                        #56
                        Re: Amateurkweker met zijn eerste buitenkweek alle tips Welkom

                        Hallo hier ben ik weer ff.
                        Ik heb een closeup foto gemaakt van het blad dat het er het ergste aan toe is.
                        Zijn dit tekenen van fosfor tekort?
                        Ik heb ff in de plantekast van de vrouw gekeken en heb het volgende gevonden.
                        Kamerplantenvoeding

                        Samengestelde meststof npk 7+4+5
                        7% stikstof (n) waarvan:
                        1,75% Nitraatstikstof , 1,75% Ammoniumstikstof
                        3,5 % Ureumstikstof
                        4% Wateroplosbaar Fosfaat (p205)
                        5% Wateroplosbaar Kalium (k20)


                        Zou ik de dames een slokje van dit goedje kunnen geven ? Growshop is dinsdag pas geopend .

                        Attached Files

                        Comment


                          #57
                          Re: Amateurkweker met zijn eerste buitenkweek alle tips Welkom

                          Het lijkt behoorlijk op het blad van Methos' foto. Het lijkt mij dan, dat hij wel degelijk Fosfor te kort heeft.
                          [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                          Comment


                            #58
                            Re: Amateurkweker met zijn eerste buitenkweek alle tips Welkom

                            Een fosforgebrek uit zich bij cannabis door een kleine plant met paars/zwarte necrotische (afstervende) bladdelen die het blad vervormen en doen opkrullen.

                            Ontwikkeling

                            In chronologische volgorde

                            * in het begin is de plant donker blauw/groen. (dus niet zoals bij K-tekort donkergroen)
                            * lengtegroei en zijscheut-ontwikkeling is geremd.
                            * Na 2 – 3 weken ontstaan donker paars/zwarte necrotische vlekken op de middeljonge en oudere bladeren, waardoor het blad vervormt.
                            * Het afsterven breidt zich daarna verder uit tot in de bladstengel. Het blad draait, krult en sterft af.
                            * Dood blad is gekruld, verschrompeld en oker tot paars van kleur en valt af.
                            * De plant bloeit uit maar de toppen blijven klein en iel.




                            Oker tot paars gekrulde necrotische bladeren en een achtergebleven top.





                            Fosfor



                            Fosfor (P) is noodzakelijk voor de wortelvorming van de plant en dus van direct belang voor het energietransport in de plant. Daarnaast is fosfor belangrijk voor de bloei en (af)rijping van de plant. Fosfor is beschikbaar voor de plant in de vorm van fosfaten. Evenals stikstof is fosfor een bouwstof voor de plant.
                            Symptomen: een tekort aan fosfor (komt onder normale omstandigheden niet zo vaak voor in de kweekruimte) komt vooral tot uiting in een langzame groei en klein blijven van de planten/bladeren en dof donkergroen blad. De stengels kleuren evenals de bladstelen roodachtig - ook kan de onderkant van het blad een paars/rood-achtige zweem vertonen. Necrose van de bladtoppen aan de onderkant van de plant vindt vaak al plaats voordat deze verkleuren. Een belangrijk symptoom is ook het omkrullen naar beneden van de onderste bladeren die gemakkelijk van de stengel loslaten. Weliswaar zal het toevoegen van fosfaten het aangetaste blad niet herstellen maar het zal de symptomen wel stoppen. Het nieuwe blad zal weer zich normaal ontwikkelen.

                            Oorzaken: te lage pH van medium of gietwater, teveel Fe als gevolg van het onterecht toevoegen van extra Fe. Dat laatste komt regelmatig voor omdat de symptomen van een Fe-tekort erg lijken op die van een Mg-tekort.


                            Sorry als mijn reply niet klopte, maar ik vind het niet op Fosfor tekort lijken.
                            Maar ik weet dan ook niet veel over tekorten dus mss weet iemand anders hier meer van.


                            Peace

                            Comment


                              #59
                              Re: Amateurkweker met zijn eerste buitenkweek alle tips Welkom

                              hmm toen ik het vroeg zei mn mij dat het fosfortekort was. Dat dit optreedt wanneer de planten in voorbloei schieten...

                              nu begin ik zelf te twijfelen


                              het zou ook heel goed kunnen zijn dat het toch overvoeding is
                              >>> LR2 mini-kweekje<<<

                              Comment


                                #60
                                Re: Amateurkweker met zijn eerste buitenkweek alle tips Welkom

                                Hehe, ik laat die bladproblemen toch maar aan iemand anders over.
                                Volgens mij kun je niet altijd 100% zeker weten wat het probleem is, de symptonen en fotos die ze geven lijken er soms ook niet op.

                                Peace

                                Comment

                                Bezig...
                                X