Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Amateurkweker met zijn eerste buitenkweek alle tips Welkom

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Amateurkweker met zijn eerste buitenkweek alle tips Welkom

    Korting op 420shop
    Hallo ,
    Ik zal me ff voorstellen,
    Mijn naam is Ron uit midden limburg en een beginnnend buitenkweker.
    Vorige week zaterdag kreeg ik van mijn lieve schat 5 female zaadjes die we gehaald hebben uit de growshop hier uit de buurt.
    Het is white widows geworden en ze meteen in de watten gelegd zoals een man dat kan
    Afgelopen donderdag (na 5 dagen lekker warm gelegen te hebben ) heb ik ze in de zaai en stekgrond van de b-bond geplant.
    Onze dames staan hier lekker te relaxen in de zon (hopelijk we zijn beginners) op de vensterbank en we geven ze om de dag een klein beetje water met een plantenspuit.
    Ik controleer de grond kwa vocht met een meter die je in elke tuincentrum kunt kopen (zie foto).
    Aangezien ik een beginner ben en het me geweldig lijkt rond aug/sept onze eigen joint te kunnen roken wil ik hier een kweekverslag met foto`s bij gaan houden waarbij alle suggesties en tips uiteraard meer dan welkom zijn.
    Bedankt alvast voor jullie moeite.

    Mvg Ron1969
    Attached Files

    #2
    Re: Amateurkweker met zijn eerste buitenkweek alle tips Welkom

    probeer je plantjes na een 2-3 weken buiten te zetten. Met de vensterbank gaan ze allesinds niet genoeg licht krijgen... dus geen opbrengst. (nog geen 5 gram per plant wss, van povere kwaliteit)

    zou te jammer zijn, als je ziet wat female seeds kosten en je eigen jointje, dat zal wel niet voor okto/november zijn

    grtz en welkom op het forum!
    >>> LR2 mini-kweekje<<<

    Comment


      #3
      Re: Amateurkweker met zijn eerste buitenkweek alle tips Welkom

      Welkom man!

      WW is echt een klassieker en zullen wij als forum leden maar al te graag volgen ...
      Draag er goed zorg voor, want zoals gezegd, female seed is niet bepaald goedkoop he

      Sommige lukt het om ze groot te brengen op een vensterbank.
      Ik herhaal, sommigen

      Ik hoop oprecht dat je ze na tijd nog buiten zal plaatsen
      Hoeft niet hoor Is je eerste keer en doe maar lekker ervaring op

      Succes ermee he

      Comment


        #4
        Re: Amateurkweker met zijn eerste buitenkweek alle tips Welkom

        Hoi,
        Ja alvast bedankt voor jullie reactie`s.
        Ik wil ze ook zo snel mogelijk buiten zetten op ons balkon maar dacht dat het beter was ff te wachten totdat ze wat groter zijn en ik ze in grotere potten kan zetten.
        Of hebben jullie hier een andere mening over?
        Ze zijn immers pas 9 dagen jong en met 9 bedoel ik de dag vanaf ik de zaadjes heb gekregen.
        Lijkt mij beter ze eerst goed te laten wortelen of heb ik dat mis?

        Comment


          #5
          Re: Amateurkweker met zijn eerste buitenkweek alle tips Welkom

          Gij hebt da heel goe jongen
          Wel oppassen voor balkonkweek, ene hier op't forum heeft de zijne al verloren aan verraad.

          Klote buren :s

          Anyway, laat ze maar goed wennen, maar op een vensterbank is dan niet ideaal hoor.

          TL lampen op halve cm afstand ervan en als ze week oud zijn zwenkventilator erop
          Dan wortelen ze heel goed mijn vriend

          Kostprijs: plus minus 30 euro.
          Voordeel: prijsloos

          Comment


            #6
            Re: Amateurkweker met zijn eerste buitenkweek alle tips Welkom

            Goede avond hier weer een update-tje van mijn white widow kweek.
            Vanmiddag laat de tips opgevolgd van "leffe"' (bedankt daarvoor ),en in de kelder een kleine instalatie gemaakt met 2 tl lampen 2x 120 cm dacht 2x35 watt en +- cm 0f 3/5 boven de dames gehangen.
            Andere potjes gekocht op een maat ( wel zo makkelijk met de hoogtes) zodat alles weer ongeveer op een hoogte staat.
            De dames netjes ruim met hun voetjes verpoot en de grond bevochtigd.
            Schakelaar ingeschakeld op 20 uur licht en 4 uur donker (of is dit toch niet goed?) dus 00 uur uit en 4.00 uur aan
            Laat de dames nu met rust ze hebben ook een hele trip gemaakt van ene potje naar het ander van boven naar onder ze zullen wel gestrest zijn met zo`n verzorger.
            Hierbij een foto van de opstelling.


            Verdere tips en of opmerkingen zijn altijd welkom

            Mvg Ron1969 en de White widow lady`s
            Attached Files

            Comment


              #7
              Re: Amateurkweker met zijn eerste buitenkweek alle tips Welkom

              Volgens mij kan 20h licht en 4h donkerte gene kwaad.
              De meeste werken met 24h licht of 18h licht en 6h donkerte voor de groei.

              Moesten paar plantjes nu achterstand hebben, dan kan je die verhogen door er DVD hoesjes of plankjes onder te leggen. Zo komen zij op gelijke hoogte te staan en vangen ze evenveel licht.

              Laters

              Comment


                #8
                Re: Amateurkweker met zijn eerste buitenkweek alle tips Welkom

                is zolang licht geven ook goed als het de bedoeling is om ze buiten te zetten naar verloop van tijd?
                omdat als je ze buiten gaat zetten ze toch nooit 16 u licht hebben...

                sorry voor deze vraag in uw topic maar deze schoot mij tebinnen

                Comment


                  #9
                  Re: Amateurkweker met zijn eerste buitenkweek alle tips Welkom

                  Heb al op diverse topics gezien dat er bij zijn die in het begin 24 uur licht erop hebben.
                  Ik heb ze nu op 20 uur staan en over 2 weken als ze goed geworteld zijn ga ik terug naar 18/6
                  O ja heb trouwens 2 armaturen bij gekocht vanmiddag en de dames staan nu onder 4x 36 wat cool wit 20 uur.
                  Ze hangen ongeveer op 5 cm hoogte van de potten.

                  Tips en sugesties altijd welkom.

                  Mvg Ron1969 en de white widow dames

                  Comment


                    #10
                    Re: Amateurkweker met zijn eerste buitenkweek alle tips Welkom

                    Ziet er goed uit .
                    20/4 kan idd geen kwaad denk ik.

                    @jeanke

                    Je plantjes gaan zowiezo moeten wennen als ze buiten komen te staan.
                    Ik denk dat het geen kwaad kan, je kan ook je lichturen stukje per stukje laten zakken voordat je ze buiten zet zodat het geen te grote verandering is qua lichturen.


                    Peace

                    Comment


                      #11
                      Re: Amateurkweker met zijn eerste buitenkweek alle tips Welkom

                      Goeie morgen hier weer een update van mijn white widow kweek.
                      Na dat ik gisteren nog 2 tl lampen heb bij gehangen (had er eerst 2 nu 4 dus van 36 watt) kwam ik vanmorgen onder en zoals altijd (vast ritueel) ga ik dan eerst de dames een bezoekje brengen vooordat ik aan de koffie ga.
                      Onder aangekomen zag ik dat de zaailingen die in de bemeste grond staan het beter doen dan de zaailingen in de stek en zaaigrond.
                      De dames zijn nu 11 dagen oud vanaf het moment dat ik het zaad tussen de watten heb gelegd ze hebben daar 5 dagen in gelegen dus staan nu 5 dagen met hun voetjes in de aarde.
                      Ik neem aan dat het normaal gesproken toch nog te vroeg moet zijn om de dames al in de bemeste grond te zetten alleen naar mijn mening is de praktijk anders.
                      O ja ff voor de duidelijkheid ik heb potgrond gekocht en daarbij kalk,beendermeelen een handje vinassekali gedaan in een grote kuip goed gemixt en in potjes gedaan.
                      Wat zeggen jullie hiervan is het nog te vroeg om ze in de bemeste potgond te doen ? of zal ik nog maar ff geduld hebben tot na het weekeind?

                      Alle tips en informatie is van harte welkom

                      Mvg Ron1969 en de 5 White Widow dames.
                      Attached Files

                      Comment


                        #12
                        Re: Amateurkweker met zijn eerste buitenkweek alle tips Welkom

                        Hey, ron1969, ben op mijn balkon eentje aan het opkweken!
                        Heb het zaadje direkt in een pot van +/-70 liter geplant en laat het gewoon doen!
                        Mijn plant zal van begin tot einde op het balkon staan en iedere keer dat ze hem komen weghalen zet ik een nieuwe!!!
                        zelfs kan je er niets afhalen(laat ons hopen van wel) is en blijft het een prachtige plant
                        In ieder geval veel succes met je kweekje

                        grtz

                        Comment


                          #13
                          Re: Amateurkweker met zijn eerste buitenkweek alle tips Welkom

                          Zo hier weer ff een paar fototjes van de ww dames.
                          Ze hebben een tijdje in de kelder gestaan onder de tl (dames hebben een verwenkuurtje gehad onder de zonnebank)
                          Gisteren heb ik ze onder de lamp uit gepakt en lekker buiten op het balkon gezet.
                          2 dames hebben het helaas niet gehaald.
                          Vanaf vandaag krijgen de lady`s ook extra voeding terra vega uit de growshop.
                          Heb de instrukties op de verpakking gelezen en wil ze 3x per week extra voeding in het water geven omdat de grond waar ze in staan al voorzien is van KALK,BEENDERMEEL, en VINASSEKALI .
                          Ik heb gelezen dat je de dames ook kunt overvoeden en dat is niet wat ik zou willen.

                          Iemand nog tips vind zelf dat ze het goed doen (zie foto`s) .

                          Einde van de week weer nieuwe foto`s van de dames.
                          Attached Files

                          Comment


                            #14
                            Re: Amateurkweker met zijn eerste buitenkweek alle tips Welkom

                            En nog 3 foto`s
                            Attached Files

                            Comment


                              #15
                              Re: Amateurkweker met zijn eerste buitenkweek alle tips Welkom

                              Ziet er goed uit. Tot nu toe gaat het goed zekers

                              Grtz
                              Skanna

                              Comment

                              Bezig...
                              X