Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Met familie in meerdere tuinen kweken en hoe dit goedkoper te doen...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Mwa, inlezen over stekken.. Dat klinkt alsof het een hele opgave is. Wiet stekt zo ontzettend makkelijk, dat het bijna moeilijk is om veel verliezen te lijden.

    Snijd een takje af met tenminste 4 bladeren, trim de onderste 3 weg. Ik trek ze gewoon van de stam.
    Zet het takje in vochtige potgrond met een zak erover voor de luchtvochtigheid.
    Lamp erop en 10-14 dagen wachten.
    Trek een stek uit de grond om te zien hoever het wortelen is.
    Zie je wortels? Maak gaten in de zak, elke dag meer.
    Na 7 dagen de zak verwijderen.
    Klaar.
    Eventueel kun je stekpoeder of stekgel gebruiken, maar met wiet is dat niet eens nodig.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #17
      Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
      Het systeem betreurt dit ten zeerste.

      Comment


        #18
        LR2 Dat geeft de burger moed. Toch moet ik eerst ff wat voorbeelden zien, want ik ken mezelf.

        Eerstekamerlid NL is niet ideaal voor ons klimaatje, mee eens, maar het is wel een klassieker met goede medicinale eigenschappen waar diverse familieleden graag olie van maken. Diverse mensen om mij heen hebben ze vorig jaar met succes gezet, alhoewel toprot wel her en der de kop opstak. Verder zullen er ook nog een of twee andere soorten gezet worden, daarbij zal ik zeker letten op geschiktheid voor ons klimaat.

        Comment


          #19
          Buiten kweek je meestal bomen dan is een beetje toprot niet zo heel erg
          God was never on your side..

          Comment


            #20
            ik gooi maar even een idee in de ring hoor, wijkt af van je plan voor northern lights,
            maar wat dacht je van semi-autoflowers feminised? 1-15 mei beginnen. Iedereen 1 plantje en na 2-3 weken zelf een stekje van laten maken, maand later nog een en nog een maand later nog een etc. (of zoals zelf gewenst, maar op deze manier heb je om de maand een Autoflower klaar)

            De moeder is een normale plant die bloeit door t aantal uren donker, terwijl de stekken ervan, volgens de verkopers, als autoflowers ook bij 18 uur licht bloeien

            Dan heeft iedereen een grote plant en tussendoor wat kleine AF's, dan heb je vroeg olie maar ook t hele seizoen door. Klik hier voor meer informatie over semi-autoflowers
            is ook relatief goedkoper volgensmij?


            anders zou k persoonlijk toch voor stekken gaan, met 150 of 200 watt HPS, daaronder 2 moeder planten (LST of supercroppen op de sativa om die even laag als de indica te houden), per familie lid 2 stekjes van elk (mocht er een sterven). kan je eventueel nog een ander soortje doen dan northern light zodat je zowel indica als sativa kan doen zodat men zowel nacht als dag druppels heeft, zoals ik dat persoonlijk noem ivm werking van indica moe en werking sativa energiek
            Last edited by BackYardPlant; 17 February 2017, 01:11.

            Comment


              #21
              dank je, BYP
              de semi-autoflower.... wel eens van gehoord maar geen ervaring mee... ga ik me ook eens in verdiepen..

              Comment

              Bezig...
              X