Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bloei Onderbreking(en)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bloei Onderbreking(en)

    Korting op 420shop
    beste allemaal!

    Tijdens het lezen van wat kweekverslagen kwam ik erachter dat er wel eens mensen zijn waarbij de planten tijdens de bloei ineens stoppen met bloeien, of waar de planten niet eens in de bloei willen.
    Nou lijkt het erop dat dat door dichtbijgelegen lichtbronnen komt 's nachts, maar dat zorgt weer voor een vraag bij mij.

    Wat is de grens (of een indicatie hiervan) voor wel of niet in de bloei gaan?
    en dan heb ik het niet over licht/donker uren, maar over bijvoorbeeld: Als er midden in de nacht 10 seconde lang een lamp op je plant schijnt terwijl die in de bloei is, zou die dan ineens stoppen met bloeien of zich er niks van aan trekken en lekker doorbloeien?

    en stel dat je dit 1 minuut doet op een willekeurige nacht in de bloei (of meerdere nachten)?
    en bij 10 minuten?
    in andere woorden:
    Zou het kwaad kunnen voor de bloei als je een (bouw)lamp met bewegingssensor in je tuin zet (bijvoorbeeld om rippers of inbrekers het leplazerus te laten schrikken als ze je tuin in komen) zonder je eigen bloei/opbrengst te verneuken?

    Als er bronnen of onderzoeken zijn die ik zelf niet kon vinden (ik ben er geen tegengekomen met een aantal zoekacties) stel ik het zeer op prijs als men die met mij kan delen, zodat ik ze even goed kan doorlezen.


    #2
    Je zit in de sectie binnenkweek. Binnen zorgt dit altijd voor herma, buiten zal je zelf moeten testen.

    Comment


      #3
      Och shit je hebt groot gelijk ik dacht dat ik bij buiten zat!
      ik zal 'm even reporten aan JD hopelijk kan die hem dan verplaatsen

      Comment


        #4
        Morguh BYP

        Beter plaats je helemaal geen lamp voor de rippers

        Met licht kunnen ze nog beter zien waar je plantjes staan en hun slag staan

        een beetje licht zal een echte ripper niet afschrikken.

        Bij me maatje vorig jaar hebben ze gewoon de lamp verdraaid.

        Beter goed donker met evt een onverwachte verrassing

        hier nog een linkje van een paar rippers in actie https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...rs-in-de-nacht

        succes

        Comment


          #5
          Hmm..
          andere verassingen dus..

          thanks

          Comment


            #6
            in de groei valt er weinig te rippen he? staan volwassen planten in de bloei moet je echt moeite gaan doen om ze weer in de groei te krijgen,zou ik me als ik normaal buitenkweek,komende 8 maanden nog niet druk om maken
            verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

            Comment


              #7
              Hier een bouwlamp met sensor op de planten gericht, metertje of 6-7 tussen plant en lamp.
              Tot nu toe geen problemen mee opgelopen. Een 400W lantaarn die net zo ver weg staat, ook niet.

              Ik heb zelf het idee dat er toch aardig wat close-range licht nodig is om de bloei te verstoren. Maar zolang de situatie stabiel is (elke dag, zelfde tijd) levert het niet zoveel problemen op.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                Jorem, zolang ze nog in pot staan wel (straks in volle grond inderdaad niet meer tot aan de bloei)
                ik wil voorkomen dat ik nu een probleem veroorzaak wat ik over 8 maanden moet gaan oplossen, liever voorkomen dan op moeten lossen
                hmm constant zou het alleen niet zijn als het alleen bij beweging aan gaat.. Maar zelf heb je er geen problemen mee ondervonden?

                dat van close range zat ik gister avond nog aan te denken toen ik zag hoe veel planten en struiken en bomen 's nachts naast een lantaarn staan en toch dezelfde bloesem vertonen als dezelfde planten een stukkie verder in t donker

                Comment


                  #9
                  Het zal ook niet voor elke soort hetzelfde zijn. (Sativa, Indica, Ruderalis)

                  Er zijn wel diverse tests en onderzoeken gedaan naar het effect van diverse kleuren licht op de flora en fauna.
                  o.a. Op de Veluwe.
                  Last edited by QnQ; 5 April 2017, 09:21.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    gaaf! heb je toevallig een link of naam van die onderzoeken? lijkt me interessant om te lezen!

                    Comment


                      #11
                      Ik ben nog niet wakker genoeg om een LMGTFY link te doen dus dat moet je even zelf proberen.
                      Verschillende kleuren hadden verschillend effect, maar dat wisten we eigenlijk al.
                      Soms begon de bloei te vroeg, soms duurt de bloei langer, soms beide.
                      Eigenlijk allemaal logische gevolgen, maar zonder goeie referentie valt het vaak niet op.

                      Als de planten in het licht van je eigen buitenlamp staan kun je bijv. zorgen dat de lamp groen licht uitstraalt.
                      Daar hebben ze veel minder last van, en doe gewoon een 5W bolletje erin, in plaats van 100W. Dat scheelt ook.
                      Nja, en je moet een beetje geluk hebben met de soort die je kiest.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment

                      Bezig...
                      X