Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buitenkweek kratky

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Ah, weer een nieuwe naam voor een oud systeem.
    Ik ben weer mee.

    Rond 25 september is het pas 12/12
    Dus tot die tijd kun je groeien, en zullen ze ook groeien, of je ze nu in mei buiten zet of begin juli.
    In mei of zelfs voor die tijd, ga je planten van 3 meter krijgen, zeker op een hydro systeem.
    Later in het jaar geplant zullen ze (logisch) kleiner zijn op het moment dat ze gaan bloeien.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #17
      Het is inderdaad al bedacht in de jaren 90 ofzo, dus echt nieuw is het niet. Het "nieuwe" van die Kratky methode is dat je geen pompen gebruikt (uberhaupt niets wat electra nodig heeft) en dat je de planten vooraf al het water met voeding geeft wat ze de hele kweek nodig hebben. Je hoeft er dan niets aan te doen nadat je de boel neergezet hebt. Dat leek me voor buiten wel handig, omdat je daar liever geen electra gebruikt en dat bijvullen van allemaal losse bakken water ook niet echt handig is.

      Al zijn er wel weer allerhande varianten op waarbij het doorgaans uiteindelijk toch gewoon een standaard DWC systeem wordt. Zelfs tot circulerende systemen aan toe.

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        #18
        leuk idee die Kratky methode, ben de laatste tijd veel bezig met research naar welke planten wel en niet goed groeien in deze methode.. en eigenlijk is alles best aardig te doen met deze methode en er zijn ook (wel heel weinig) filmpjes te vinden op youtube van mensen die het getest hebben met cannabis. Ik zit al bijna een jaar in het buitenland en heb dus niet meer kunnen doen dan research, maar zit er aan te denken om over een maand of 2 wat te gaan kweken met deze methode als ik weer thuis ben.
        Verder ben ik benieuwd of dit topic nog in leven is, of dat je het al hebt opgegeven hoor graag van je hoe het is afgelopen.

        p.s. Kratky binnen is "set it and forget it" in die zin dat je het zo een week kan laten staan zonder iets water te hoeven geven, maar buiten is dit door externe factoren toch wat lastiger lijkt me.

        Grtz Bigbuds
        https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

        Comment


          #19
          Ik heb het nog niet opgegeven. Er zijn alleen wat problemen met mijn zaden. Ik wacht hier al een hele tijd op, maar ik krijg als het goed is nieuwe toegestuurd. Ik dacht even dat ik misschien opgelicht was maar misschien is het gewoon kwijtgeraakt door PostNL. Ik hoop na het weekend (PostNL levert niet op maandag volgens mij, dus dinsdag) mijn zaden binnen te krijgen. En dan kan het avontuur beginnen

          Comment


            #20
            Ik heb de zaden binnen! Ik ga er maandag mee aan de slag.
            Ik ga 4x Guerilla Gold #2 * Henkes Lolland in grond opkweken en 3 of 4x AK47 (autoflower) in hydro. Het zijn reguliere zaden dus ik hoop op zo'n 3 a 4 vrouwtjes uit te komen. In het ideale geval 3x GG*HL en 2x AK47 maar ik zal uiteraard ook in mijn achterhoofd houden dat dit ook 0 of maar 2 in totaal kunnen zijn.

            Ik moet nog even uitzoeken hoe ik dit het beste kan aanpakken maar daar ga ik maandag mee beginnen.


            Ik heb ondertussen ook een EC en pH meter in huis. En PH- is ook op z'n weg naar hier. En waterstofperoxide tegen algen heb ik ook al.

            Comment


              #21
              Waterstofperoxide is ook een variant van pH-.
              Je zegt tegen de algen, maar in afgesloten, donkere emmers groeien geen algen. Die hebben licht nodig.
              Als je peroxide toevoegt aan je water, dan daalt de pH soms gigantisch. Dat is wel iets om rekening mee te houden.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #22
                Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                Waterstofperoxide is ook een variant van pH-.
                Je zegt tegen de algen, maar in afgesloten, donkere emmers groeien geen algen. Die hebben licht nodig.
                Als je peroxide toevoegt aan je water, dan daalt de pH soms gigantisch. Dat is wel iets om rekening mee te houden.
                Ik kwam na het gebruik van waterstofperoxide bij mijn huidige planten er inderdaad achter dat deze werken als een pH-. De emmers zijn wel afgesloten maar niet volledig lichtdicht. Ik denk (puur gegokt op gevoel) dat ze zo'n 95% lichtdicht zijn. Als voorbeeld, twee exact dezelfde witte emmers met dezelfde plant en voeding erin heb ik nu staan (geen wietplanten). De een heeft wel algengroei, de andere niet. Algengroei heb ik uiteindelijk gestopt met 14ml waterstofperoxide op 7 liter voedingswater (eerst 4ml gedaan maar dat maakte geen verschil, toen nog 10ml extra en toen verdween de algen) Op 7 liter zou ik max 21ml waterstofperoxide (3%) kunnen gebruiken.

                Ik heb trouwens al wat antwoorden op mijn vragen gevonden, maar ik ben uiteraard altijd benieuwd naar alle input. Ik wilde sowieso even melden dat ik zaden binnen heb en misschien dat ik een nieuw topic maak in kweekverslagen om de vooruitgang bij te gaan houden.


                Mijn vragen:

                1. Hier ben ik op zich nog steeds wel benieuwd naar, al denk ik dat ik met de hydro autoflower (AK47) 2 planten ga houden en beide voedingen ga testen. Mocht een van de twee duidelijk beter zijn, dan doe ik er misschien 3 (2x de goede en 1x de andere voeding)
                De GG*HL komen buiten in de volle grond te staan bij iemand anders, ik weet niet wat hij voor voeding zal gaan geven. Hij wil graag planten maar zal zich niet gaan verdiepen in voeding. Ik denk dat hij gewoon 1x voeding ergens haalt en die gewoon geeft zonder op signalen te letten of iets. (Is zijn keuze, heb ik niet zo veel invloed op )

                2. Ik heb de zaden al binnen dus deze vraag is in principe komen te vervallen. Al zijn de antwoorden hierop uiteraard altijd interessant.

                3 b/c. Dit ga ik maandag denk ik even uitzoeken wat ik het beste kan doen. Tips hierover zijn altijd welkom. De autoflower (AK47) komt dus in hydro en de andere in grond. Ik weet niet of voorkiemen (in water, op watten/keukenrol/koffiefilter, ...?) aan te raden is voor beide.

                3d. Ik moet dus ook nog even uitzoeken vanaf wanneer (vooral bij hydro belangrijk) ik voeding kan gaan geven. En hoeveel. En wat ideale EC en pH waardes zijn. Ik heb pas vanaf maandag de tijd om al deze dingen uit te gaan zoeken. Maar ook hier zijn tips/hints/info welkom

                3e. Volgens mij komt de geur al voordat ik kan herkennen of het mannetjes of vrouwtjes zijn toch?

                4a. Ik heb dus pH- wat eraan komt en blijkbaar is waterstofperoxide dus ook een soort pH-. Volgens mij kan ik gewoon kraanwater gebruiken om pH te verhogen toch?

                4b. EC te laag, meer voeding. EC te hoog, meer water. Toch?



                Ik heb mijn zaden trouwens uiteindelijk bij WietPiraat gekocht van groshopmarkt.nl Helaas is de eerste zending ergens zoekgeraakt bij PostNL maar WietPiraat heeft op zijn kosten opnieuw mijn zaden gestuurd! Dus ik ben een blij man gelukkig voor hem had ik niet zoveel besteld, maar toch netjes van hem al zeg ik het zelf.

                Comment


                  #23
                  Ik zie dat niet al je vragen ook daadwerkelijk vragen zijn, of ik begrijp ze gewoon niet..

                  Voorkiemen is onzin.
                  Geur komt er tot op zekere zin eerder door, maar je weet pas iets voor de bloei wat de eindgeur gaat zijn door over de stam te wrijven. Dat kan echter best wel misleidend zijn, de toppen kunnen een factor 10 minder lekker zijn.
                  Kraanwater kun je gebruiken om de pH te verhogen, tot op zekere hoogte. Maar daarmee verlaag je automatisch de EC, en het kan zijn dat je wel 100L toe moet voegen. Probeer daarom gewoon niet te laag uit te komen qua pH. Er zijn rekenhulpjes voor, denk aan wolframalpha.com die tot op zekere hoogte kan helpen als je weet hoe het werkt.

                  EC te hoog kan cellen doen barsten in luttele seconden. Probeer dat gewoon te vermijden; koop een extra emmer, en bereid daar je vloeistof in voor. Dan hoef je alleen de plant met deksel over te zetten, en kun je de oude emmer gebruiken om bij de volgende plant hetzelfde trucje te doen.

                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #24
                    Zaden voor in grond:
                    Kan ik deze wel het beste 24 uur in water leggen zodat ze erna makkelijker kunnen kiemen?
                    Kan ik ze het beste gewoon direct in grond stoppen? 1cm diep? En dan de pot afdekken met folie en vanaf onderen water geven? Moet/mag deze of een zonnige plek komen te staan of juist niet in de directe zon?

                    Zaden voor hydro:http://www.cnnbs.nl/5-alledaagse-mid...or-wietplanten
                    PH-: witte natuurazijnPH+: Zuiveringszout (baking soda)
                    Hier dezelfde vraag

                    Edit: ik ben al tegengekomen dat dit blijkbaar niet aan te raden is. http://www.jasons-indoor-guide-to-or...h-control.html
                    Dan moet ik toch ergens pH plus gaan halen en ook pH min wanneer ik die voor het zwembad niet kan gebruiken. Ik heb nu namelijk ook andere planten op hydro staan die een te lage pH waarde hebben (3.5) en zuiveringszout (en azijn) heb ik wel in huis. PH+ moet ik nog ergens zien te halen.

                    Comment

                    Bezig...
                    X