Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen over bloeitijd autoflower

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vragen over bloeitijd autoflower

    Korting op 420shop
    Mijn autoflower AK-020 is nu in de bloei sinds eind juni/begin juli. Op de verpakking stond een bloeitijd van 8-9 weken aangegeven. Ik ga 10 tot 18 augustus op vakantie en ging er daarom vanuit dat dit geen probleem zou zijn ivm het moeten oogsten van de plant. Er werd mij verteld dat je moet oogsten wanneer 75% van de plant haar haartjes bruin zijn. Mijn plant is echter al best bruin hier en daar, dus dat geloof ik niet. Online lees ik weer wat anders. Vandaar mijn verwarring en mijn vraag; gebaseerd op de foto's, hoelang zou mijn plant ongeveer nog nodig hebben? Kan ik iniedergeval 'veilig' op vakantie?

    De tweede foto is de piek van de plant, de derde foto is een top in het midden en de laatste foto is helemaal onderaan de plant.
    Attached Files

    #2
    Tip 1 kijk is op forum bij wanneer oogst je wiet /cannabis dat het niks met de haren temaken.
    Tip 2 je plant mag nog wel weekje of 2/3
    God was never on your side..

    Comment


    • Wiu
      Wiu commented
      Editing a comment
      Ik heb idd hiervoor allerlei topics gelezen, maar ik begreep het niet helemaal! Vandaar dat ik voor de zekerheid toch maar een topic aangemaakt heb. En gelukkig, want over 2 weken ben ik weer terug van vakantie.

    #3
    O zet je planten beetje beschut weg flink water geven voor je op vakantie gaat en Google eens Trichome
    God was never on your side..

    Comment


    • Wiu
      Wiu commented
      Editing a comment
      Beschut? Zou het verstandig zijn om mijn uitschuifbare zonnescherm uit te schuiven tijdens de vakantie? De planten krijgen dan een stuk minder zon, maar wel nog zon vanaf de zijkant (de andere 4 planten zijn 1.5m hoog en nog niet in de bloei). Ik kan dit echter alleen uitschuiven als het niet gaat stormen. En voor het water geven, ik ga proberen om de emmer met natte doek methode toe te passen op mijn planten. Morgen maar eens een proefopstelling maken om te kijken of het werkt.

    #4
    Dat zonne scherm zou ik niet uit schuiven zelfde geld krijgen we veel regen of wind. Zet het gewoon vlak bij de schutting of tussen andere planten en regel dat je pot niet om kan vallen
    God was never on your side..

    Comment


    • Wiu
      Wiu commented
      Editing a comment
      En ik moet geen scherm of iets regelen tegen de regen of kunnen de planten daar wel tegen? Er is namelijk de eerste 4 dagen regen voorspeld wanneer ik weg ben..

    #5
    Ja daar kunnen ze tegen . Kijk is in.je tuin hahahaha 4 dagen.regen we hebben.hittegolf
    God was never on your side..

    Comment


    • Wiu
      Wiu commented
      Editing a comment
      Ik heb het over volgende week, en dan is er wel degelijk veel regen voorspeld vrees ik.

    #6
    Oke wanneer ga je op vakantie en hoe lang en heb je iets waar je ze onder of in kan zetten schuurtje? onder een tafel? veranda? 2 vuikbakken naast elkaar daar een plaat op plant er onder ? en maak nog is foto van heel je plant
    God was never on your side..

    Comment


    • Wiu
      Wiu commented
      Editing a comment
      Ik ga op vakantie van 10 tot 18 augustus. Er is nu regen voorspeld op maandag 13, dinsdag 14 en woensdag 15 augustus. Ik wilde misschien iets van een zeil aanschaffen om er overheen te spannen, maar ik weet niet zo goed waar ik moet kijken, aangezien ik nu alleen zeilen vind die zon blokkerend zijn en dat is natuurlijk niet het beste voor de planten. In mijn eerste bericht staat een foto van de gehele plant, of wil je een foto van de niet-auto's?

    • belladonna
      belladonna commented
      Editing a comment
      normaal gezien moet regen geen probleem zijn voor een plant

    #7
    Heb je geen Tuintafel waar je hem onder kan schuiven? zeil spannen ed kunnen los raken enzo je plant kapot maken.
    heb je ook nog normale planten staan geen autoflower bedoel ik ? maak daar ook is foto van...
    God was never on your side..

    Comment


    • Wiu
      Wiu commented
      Editing a comment
      Ik heb een tuintafel maar daar past ze niet onder en dan zou zij ook geen zon meer krijgen. Ik heb een frame van een kas waar de planten in zaten (nu te groot en breed) maar het frame kan als steun voor het zeil gebruikt worden, voor wanneer het los gaat, dat het zeil dan valt op het frame en niet op de plant. Ik ga nu een foto maken van de niet-auto
      Last edited by Wiu; 9 August 2018, 12:41.

    #8
    belladonna hierbij de foto's van 1 van de 4 van de niet-auto's + het frame (deze kan nog opgehoogd worden) en ja de planten moeten nog water krijgen, dat ga ik nu doen.
    Attached Files
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #9
      Ik vraag me momenteel af of het uberhaupt wel nut heeft om de planten ergens onder te zetten? Het wordt hoogstwaarschwijnlijk een oud laken als ik het zou doen. De weersverwachting voor nu is; morgen (wanneer ik in weg ben) gaat het onweren, maandag en dinsdag gaat het regenen. Is het dan zinvol?

      Comment


        #10
        Heb je niet een paar transparante platen liggen ofzo?
        793DD101-2931-49D1-B535-E49B5376E3A0.jpeg

        Comment


        • Wiu
          Wiu commented
          Editing a comment
          Toevallig niet, waar haal ik die? Alhoewel ik denk ik er geen tijd meer voor heb om het te halen voor ik weg ga..

        #11

        Comment


        • Wiu
          Wiu commented
          Editing a comment
          Bedankt, maar daar heb ik nu dus geen tijd meer voor om het te halen. Maar volgende keer zal ik gaan kijken naar die platen. Er is geen hagel voorspeld hier. Zou jij persoonlijk dan een doek/laken er overheen spannen? Iets anders dan dat heb ik niet tot mijn beschikking.

        • Appleton
          Appleton commented
          Editing a comment
          Ik heb zelf maar heel weinig ervaring dus zou ik niet durven zeggen

          Als je iets hebt wat je erover kan spannen, dat er zeker niet kan afwaaien/scheuren.. waardoor het op je planten valt, en de regen tegen houdt (let op dat er geen plas op ontstaat waardoor het inzakt), en de wind niet tegenhoudt aan de zijkanten, Dan denk ik dat het zeker geen kwaad kan, en -misschien- zal helpen

          Succes en een mooie vakantie gewenst

        #12
        Gewoon zo laten staan hoor je heb gaten in de potten overig water loop er zo uit
        God was never on your side..

        Comment


        • Wiu
          Wiu commented
          Editing a comment
          Ook voor de auto die in de bloei is? Ik zat er aan te denken om die dan als enige af te dekken, omdat ik had gelezen dat door regen toprot kan ontstaan

        #13
        Yup die auto kan je bete beschermen
        God was never on your side..

        Comment


          #14
          Til een paar tegels op, maak een gat: met pot en al in de grond zetten.. En het probleem is praktisch opgelost. Geen waaiende delen, geen tent die je kwijt raakt, geen kosten. De planten kunnen opeens niet meer omwaaien.
          Water loopt automatisch via de pot de aarde in, de wortels kunnen uiteindelijk door de gaten van de pot graven om meer water te vinden als het te lang droog is.
          Watergeven is geen probleem meer, het weer is geen probleem meer.

          Toprot komt voornamelijk door beschadigde plantdelen (late bloei, door schade of verdrukking). Niet per see door water. Mijn planten staan jaarlijks zonder afdekking buiten tot ongeveer halverwege oktober. Ik verlies meestal hooguit 5% aan toprot. Ik reken wel op 15% ofzo, maar meestal blijft het daar wel onder. Dat is vaak nogal veel regen en wind die ze te verduren krijgen. Hagel ook. Nouja, niet van die golfballen-hagel.

          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


          • Wiu
            Wiu commented
            Editing a comment
            Ze in de volle grond zetten (of de manier die jij zojuist hebt omschreven), is voor mij helaas niet mogelijk. Maar ik heb uiteindelijk het volgende gedaan: het zeil van mijn plantenkas weer over de kas gedaan, 1 grote wietplant + de kleine auto erin zetten. De andere 3 planten moeten het maar buiten overleven, maar ik ga er vanuit dat dat wel goed komt.

          #15
          En hoe is het afgelopen..?

          Comment

          Bezig...
          X