Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kan mij iemand tips geven aub?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76

    Comment


      #77
      denk ook nog weekje of drie maar alleszins zeer mooie planten en tof dat je zulke buren hebt
      zeer geslaagde kweek en dat voor je eerste maal

      Comment


        #78
        Nou inderdaad ik sluit me volledig aan bij DannyDeVito je hebt een stel planten om u tegen te zeggen.
        ​​​​​​
        Gewoon goed blijven kijken naar rot en als het rot inderdaad de overhand krijgt dan maar vroeger oogsten. Ook al zal je wiet niet de maximale potentie bereiken, stoned word je er wel van.

        Mooi dat die half afgebroken plant gewoon doorgaat, zo zie je maar hoe taai een wietplant is. 2 sterke dames daar, succes met de laatste loodjes!
        Last edited by Vluggejapie; 19 October 2018, 22:02.

        Comment


          #79
          moest je met microscoopje kunnen kijken naar je trichomes en ze zijn milky en toprot begint te overheersen dan zou ik kappen en zal je ook reeds goed wietje bekomen want voor amberkleurige trichomes zou het wat te lang wachten zijn dan
          en zeker top dat je afgeknakte dame er bovenop kwam hiermee zie je hoe sterk "onkruid" is en ze bedankt je met mooie toppen voor je goede zorgen
          hopelijk blijft het weer nog wat zacht zoals nu
          succes

          Comment


            #80
            Bedankt voor alle tips en reacties

            Comment


              #81
              Hallo iedereen, heb juist eens met een vergrootglas gekeken naar de trihomen en de meeste zijn melk achtig van kleur. Mag ik ze oogsten?

              Comment


                #82
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.

                Comment


                  #83
                  Die foto is voor mij niet duidelijk genoeg. Ik zie volgens mij een top die nog wel even mag rijpen.
                  Als ik kijk naar de foto's van twee dagen geleden mogen ze nog wel een week of twee a drie.
                  Hoe is het met de rot?
                  Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

                  Comment


                    #84
                    Ben blij dat ik jullie advies opvolg toppen worden inderdaad nog wat dikker. Kan gewoon bijna niet wachten van te beginnen oogsten . Denk volgende week donderdag te beginnen. Zal ook veel tijd in beslag nemen voor mijn eerste keer voorlopig niets van rot. De komende dagen wel veel regen voorspeld..
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 2 photos.

                    Comment


                    • complex
                      complex commented
                      Editing a comment
                      lekker veel knipwerk

                    • Stemma
                      Stemma commented
                      Editing a comment
                      Oogstkoorts, een bekend verschijnsel bij beginnende kwekers

                    #85
                    Planten zien er nog wel springlevend uit, mooie donkere bladeren. Kunnen nog wel even doorbloeien als ze rotvrij blijft! Zou t wel heel goed id gaten houden. Temperatuur zakt snel nu en rot kan zich eenvoudig gaan ontwikkelen. Succes

                    Comment


                      #86
                      De toppen met met wat rot begin ik al te oogsten. Hopelijk doe ik het goed? En hoe kan ik de kleine blaadjes bewaren voor wat later cake mee te maken?
                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 1 photos.

                      Comment


                        #87
                        Die zijn keurig netjes geknipt. Je kunt de suikerblaadjes apart laten drogen, of invriezen. Deze zullen vrij snel drogen, je kunt dit gewoon op een krant of iets dergelijks doen. De blaadjes zijn lang niet zo compact als de toppen dus drogen veel sneller.

                        Ook de kleine luchtige topjes zijn hier geschikt voor en perfect voor wietboter of hasjolie. Hier op het forum staan meerdere topics over het bereiden en bewaren hiervan.

                        Mooi dat je al een deel van de oogst al verzekerd hebt. Je kunt prima in delen oogsten, zo weet je zeker dat je in ieder geval mooie rookbare toppen overhoudt.

                        De gedroogde toppen kun je laten curen (rijpen) in weckpotten, de action had bij ons momenteel hele mooie grote weckpotten staan voor maar 1,89 per stuk. De potten wel goed schoonmaken en het liefst steriel maken (uitkoken of in oven op 120 graden) zo minimaliseer je de kans dat een schimmeltje de vrije hand krijgt. Ook hier genoeg over te vinden op JD.

                        ​​​​Succes met knippen en mooie buds hoor! Goed bezig indien je alles oogst wat daar groeit wordt het zeker een massieve voorraad.

                        Comment


                        • complex
                          complex commented
                          Editing a comment
                          Vluggejapie dat invriezen nat of eerst laten drogen ?

                        • Vluggejapie
                          Vluggejapie commented
                          Editing a comment
                          Ik zou het zeker eerst goed laten drogen. Invriezen is dan niet noodzakelijk maar als je hasj wilt maken dan laten de trichomen makkelijker los van het blad wanneer je het bevroren zeeft.

                          Nat invriezen zou ik persoonlijk niet doen, dr vriezer beschadigd de celwandstructuur van het blad omdat het vocht uitzet bij bevriezing. Dan krijg je een raar papje zodra het ontdooit.

                          Maar drogen duurt niet zo lang bij bladafval.

                        #88
                        Hallo, de ene plant is geoogst en geknipt.... pfff. Veel werk en voorlopig heb ik het idee dat het meer blad is dan wiet zelf. Hopelijk lekker van smaak en goed high ervan nu hangen ze te drogen.

                        Comment


                          #89
                          de andere plant die afgekraakt was is nog volledig groen en zie er nog geen toprot in dus nog wat laten staan.

                          Comment


                            #90
                            Is dat normaal al dat blad tussen de plukken?

                            Comment


                            • complex
                              complex commented
                              Editing a comment
                              ja hoor
                          Bezig...
                          X