Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Is regen slecht voor planten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Is regen slecht voor planten

    Korting op 420shop
    Ik wou nu nog beginnen met eerste kweek. Paar autoflowers buiten zetten.

    Nu, stel het regent opeens, kan dat kwaad? mbt overbewatering, en schade aan de plant door rotten of zo?

    Stel dat het ineens regent, moet ik dan snel stressen en planten afschermen, of kan een paar uur regen geen kwaad?

    Ook, had gedacht om een soort van rechthoek te maken met planken en dan een soort van plastic plaat erop vijzen, zodat regen er niet op kan, maar dan vroeg ik mij af of die platen de
    straling niet iets of wat hinderen?

    #2
    Beetje regen kan geen kwaad, alleen tijdens het afbloeien ga ik ze uit de regen houden om toprot te voorkomen. Nu ze nog groeien heb ik een "kraag" van plastic bordjes gemaakt om bij aanhoudende regen de potten af te dekken.
    2e
    3e

    Comment


      #3
      Een frisse regenbui vinden ze geweldig maar met de voeten in de drassige grond minder
      The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
      5 lekkere grieten onder de zon

      Comment


        #4
        Regen maakt het blad mooi schoon, het wast allerlei vieze beestjes, schimmels en bacterien weg, regen is een beetje zuur waardoor de pH van het bladoppervlak verlaagt..
        Kortom: niets dan voordelen!

        De kans op rot wordt bepaald door: verplaatsing van lucht, luchtvochtigheid, aanwezigheid pathogenen en de weerstand van de plant zelf en de beschadigingen van de plant. Ik durf bijna te stellen dat het onder afdakjes vaker gebeurt dan in de open lucht.

        Een goede bodem kan best 5 dagen nat blijven, zolang deze maar luchtig blijft en de temperatuur niet te hoog is. Een ingezakte bodem daarentegen, is een recipe for disaster, zelfs bij normaal watergeven.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment

        Bezig...
        X