Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Slechte weersvoorspelling

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Slechte weersvoorspelling

    Korting op 420shop
    Hey guys,

    Mijn plantjes hebben al het een en ander meegememaakt doordat ik wat dingen fout heb gedaan. (Te weinig licht bij ontkieming enzo zie mn vorige posts).
    maar ze hebben het wel gered, zie foto, maar nou dus mijn vraag. We hebben een super slechte weersvoorspelling gekregen deze maand. Veel regen en weinig zon.
    mn plantjes zijn al wezen strekken tijdens de eerste dagen maar na een hele week buiten te hebben staan met dit mooie weer zijn ze weer goed gaan groeien.

    hoe zorg ik er nu voor dat ze gewoon doorgroeien of niet weer gaan strekken.. ik heb geen optie voor kunstmatig licht behalve 600watt hps. Daarom buiten voorgroeien

    #2
    Buiten laten staan.
    Bij slecht weer even de pot afdekken met
    folie zodat ze niet verzuipen of onder een
    afdakje. Zal ze zeker niet naar binnen halen...

    Trouwens, blijft redelijk weer zo te zien deze week....

    Comment


    • SonnyMargera
      SonnyMargera commented
      Editing a comment
      Bij mij is er morgen al erge storm en daarna inderdaad nog wel redelijk maar toch wel regen. De pot afdekken? De plant dan niet?? Hehb je misschien een foto.

    #3
    Buiten voorgroeien?! Om ze straks onder HPS af te bloeien?
    Dan neem je waarschijnlijk zo veel beestjes mee naar binnen, dat je planten het afbloeien niet eens halen. Of je moet ze zo vol gif pompen dat de wiet niet meer te roken is.

    Wat het slechte weer betreft: de mijne blijven buiten. In de himalaya regent het dagelijks, in sativa-regionen is het kneiterdroog..
    Wiet kan wel wat hebben, behalve hagelstenen van een bepaald formaat. En soms hebben ze wat moeite met sterke wind.

    Het hoort een beetje bij de buitenkweek vind ik. Mijn planten strekken soms ook, maar dat komt omdat ze dan in de schaduw staan. Een bewolkte week of maand zou geen strek moeten veroorzaken, tenzij de planten reeds al in een donkere hoek staan.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


    • SonnyMargera
      SonnyMargera commented
      Editing a comment
      Hmm daar had ik ook nog niet over nagedacht nee. Beesjes.. gif ga ik zekersteweten niet doen. Ik wil kweken om datsoort zooi te voorkomen in me wietje haha.. shit

    • EasyW
      EasyW commented
      Editing a comment
      Deze plantje zou ik buiten laten inderdaad. Ondertussen een paar spaarlampen / TL buisjes / LED strips / LED lampjes of iets in die geest regelen om binnen, na de grootste hitte, nieuwe plantjes onder voor te groeien en die onder je 600W af te bloeien

    • SonnyMargera
      SonnyMargera commented
      Editing a comment
      Denk je dat buiten afbloeien nog gaat werken deze tijd van het jaar? Tegen mij werd verteld dat ik daar veelste laat voor ben namelijk. Ik zal is even kijken hoe ik van die spaarlampjes regel.

    #4
    Erge storm krijgen we nog niet in NLD ook, hooguit een beetje wind en wat regen.

    (ohja, de weersvoorspelling heeft weinig met binnenkweek te maken, dus ik zal dit bij buitenkweek zetten)
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • SonnyMargera
      SonnyMargera commented
      Editing a comment
      Het plantje zelf kan wel tegen die regen toch? Gewoon zoals ipie zegt gaat het zeker om de grond

    #5
    Hier trouwens nog de foto.. helemaal vergeten haha.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #6
      Oorspronkelijk geplaatst door SonnyMargera View Post

      De pot afdekken? De plant dan niet?? Heb je misschien een foto.
      Met de pot afdekken bedoelen we een plastic zak of iets dergelijks rond de stam zodat de aarde niet nat kan regenen. Plastic bordje met een gat in het midden kan ook maar ik zou dan bang zijn dat ik de stam beschadig met stamrot tot gevolg.

      Je plantjes zijn heel aardig bijgetrokken moet ik zeggen
      2e
      3e

      Comment


      • SonnyMargera
        SonnyMargera commented
        Editing a comment
        Ureka! Een parasol hahaha dat ik daar nog nieteens aan gedacht heb.. er ligt er namelijk 1 pal naast mn tafel waar de plantjes op staan.. smh haha thanks. Edit: gelukkig krijgen we niet echt extreem weer de komende tijd dacht ik

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        * ik heb een paraplu op een stok voor noodgevallen
        De pot in een plastic zak zetten of plastic bordjes werkt ook, maar beter als ze wat groter zijn.

      • SonnyMargera
        SonnyMargera commented
        Editing a comment
        Ik ga denk ik een bierkrat uithollen en 1 van de zijkanten (die waar het handvat gat in zit) eraf zagen. Lichtdoorlatend folie eroverheen en dan heb ik mini kweekkassen. Gewoon omdat ik het leuk vind te proberen misschien ook vullen met reflecterend folie. X-) edit: ik weet trouwens dat dit totaal onnodig is maar ik hou gewoon van knutselen haha...
        Last edited by SonnyMargera; 27 June 2020, 13:29.

      #7
      Mijn oplossing:

      download1.png
      Beejte houtje touwtje wel, maar het werkt. Heb hier gelukkig niet veel alst van wind. Dakje gaat er vanaf bij mooi weer. Wou hem eigenlijk pas gaan gebruiken als ze in de bloei zitten.
      Last edited by Nederhigh; 27 June 2020, 15:39.
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


      • SonnyMargera
        SonnyMargera commented
        Editing a comment
        Mooi hutje wel haha. Plastic laat gewoon genoeg genoeg licht door? Ik wou eigenlijk ook alleen even een dakje nu ze zo klein zijn.

      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Plastic laat best wel veel licht door. Het is afdekplastic van de Gamma. De dikste die ik kon vinden. Er is ongetwijfeld beter zeil/folie/plastic te verkrijgen. Maar dit was ff wat ik in een middagje kon vinden en maken.
        Scheelt dat er via de zeikanten ook licht heen kan. + het dakje gaat er alleen op als het regent, direct zonlicht heb je dan toch niet/amper.

      • SonnyMargera
        SonnyMargera commented
        Editing a comment
        Ja precies. Ik ga nog wel even een consteuctie bedenken. Het gaat er mij om dat ik gewoon mn huis uit kan zonder stress lol

      #8
      Denk dat je die paraplu wel nodig hebt gehad Q
      hier, Arnhem, 35 meter met wind, regen op het
      plantje is
      alarmfase 5 geweest ...

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Haha, nou Ipie, ik had de tent er gisteren vanaf gehaald, dus ze stonden mooi in de regen met z'n allen.
        Het ging mij te hard, de dakgoten stroomden over aan twee kanten van het huis, daar ga ik niet doorheen voor die plantjes
        Dus..ze hebben voorlopig weer genoeg water gehad.

      • Old dawg
        Old dawg commented
        Editing a comment
        Gelukkig is het hier erg meegevallen, heeft wel goed geregend, plantjes nat, maar zag aan de Bodembedekking dat het niet of nauwelijks nat was, potten opgetild en voelde niet zwaar, maak me op dit moment meer zorgen over de harde windstoten en dat ze knakken want ze zijn behoorlijk groot, maar misschien maak ik me onterecht zorgen, en het ergste is nog dat het een tijdje aanhoud, nou ja we zullen het wel zien

      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Gewoon in de regen laten staan, wat er teveel inkomt loopt er aan de onderkant wel weer uit, de plantjes vinden regen fijn, in de natuur trekken ze toch ook geen jas aan
    Bezig...
    X