Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraag over autoflower (easy bud RQS)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vraag over autoflower (easy bud RQS)

    Korting op 420shop
    Beste forumleden ,



    Laat me mezelf even voorstellen ,


    Ik ben Jan en rook nu 3 jaar dagelijks.

    helaas groeit ganja niet aan de struiken en wou ik dit jaar eens een autoflower zetten.

    Dus had ik op Royal queen seeds de strain ' Easy bud ' besteld omdat , er vermeld werd dat deze soort optimaal is voor beginners en voor een buitenkweek.
    Ik heb deze dan gepland op 28 april in een 20L pot met universele potgrond. (Ik weet dat dit niet de optimale grond is en dat deze veel te vroeg gezaaid is maar , ik kon niet wachten en had hem dan toch al gezet.)
    In het begin verliep alles prima en groeide ze goed maar na een maandje kreeg ze last van spint & ongedierte en ik heb deze er helaas nooit volledig vanaf gekregen.
    Hierdoor is ze klein gebleven en is de groei serieus verstoord geweest.
    We zijn ondertussen bijna 10 weken verder en tot mijn verbazing heeft ze toch nog wat gegroeid en heeft ze enkele topjes. (op 04juni is deze in de bloeifase gegaan).
    Nu had ik de volgende vragen:

    - Aangezien de plant er vrij ziek uit ziet/is en er hier al een hele week geen straaltje zon is uitgekomen (tot de 14e is hier geen zomerweer) zou ik deze dan nog wel laten staan of zou ik haar knippen? want , op de site van RQS staat dat deze soort na 8 weken na ontkiemen klaar zou moeten zijn voor oogst. Sommige topjes hebben bruine haartjes en zien er 'klaar' uit en sommige lijken niet vol ontwikkeld en hebben enkel witte haren met weinig 'massa' zegmaar. Ik heb ook bang dat ze nu alleen maar achteruit gaat met die spint en omdat er niks van zon is.


    - Als de tijd er is dat ik haar mag knippen , mag ik deze wiet dan nog oproken ondanks er spint/ongedierte heeft opgezeten?.

    Er is gelukkig tot nu toe niets te bespeuren van toprot.

    Ik hoor graag jullie mening hierover.

    Met vriendelijke groet ,

    Jan.


    Attached Files
    Last edited by Traumatic97; 9 July 2020, 16:26.

    #2
    Eigenlijk moet je zelf bijhouden hoe lang de plant in de groeifase zit en in de bloeifase. De info die verkopers geven kloppen vaak niet, om exact te kunnen zien of je kan oogsten moet je eigenlijk een zakmicroscoopje hebben daarmee kan je de trichomen zien.

    Comment


      #3
      Volgens mij heb je tabakvirus
      was je je handen na t roken /jonko draaie?

      Comment


        #4
        Krijg je 20% minder opbrengst en geen volle toppen
        draag volgende x handschoenen als je je plant aanraakt

        Comment


        • eeltje
          eeltje commented
          Editing a comment
          is dat altijd of alleen in de bloei fase ? groet eeltje

        • Ykkiller
          Ykkiller commented
          Editing a comment
          Beide man is echt klote je kan meer op internet vinden kan je zelf vergelijken

        #5
        Oorspronkelijk geplaatst door Ykkiller View Post
        Volgens mij heb je tabakvirus
        was je je handen na t roken /jonko draaie?
        Hier had ik nognooit van gehoord , ik was mijn handen eigenlijk zelden na het roken van een sigaret of peuk. Zou deze nog verder groeien of zou ik hem gewoon knippen dan?

        Comment


        • Ykkiller
          Ykkiller commented
          Editing a comment
          80% van kwekers weten dit niet

        #6
        Dit is geen tmv alleen maar beestjes.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Ykkiller
          Ykkiller commented
          Editing a comment
          Wat voor beestjes veroorzaken dit dan??
          Beestjes kunnen ook tmv hebben en doorgeven aan de planten

        • Traumatic97
          Traumatic97 commented
          Editing a comment
          Ja er zit sowieso spint op want met warm weer zie je na een paar uur de draden er op zitten.

        • Ykkiller
          Ykkiller commented
          Editing a comment
          spint kan bestrijden met biologische middelen

        #7
        Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
        Dit is geen tmv alleen maar beestjes.
        Mag ik deze dan nog wel oproken aangezien er zoveel beestjes hebben opgezeten?

        Comment


        • Ykkiller
          Ykkiller commented
          Editing a comment
          Ligt helemaal aan jou zelf het wordt tog verbrand maar tegenwoordig gooien ze allemaal rotzooi erin om de wiet zwaarder(bewerken) temaken dan lijkt spint mij niet zo erg:p

        #8
        Zie foto je blad punten gaan een rare draai maken en bladeren worden lichter van kleur bij iedere plant heeft het een andere effect.je kan m vgm bestrijden met melk las ik ergens
        .maar er is officeel nog geen bestrijdingsmiddelen daar voor moetje ff in verdiepen op net
        Attached Files
        Last edited by Ykkiller; 9 July 2020, 17:54.

        Comment


        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Weer onzin.
          Je kan tmv niet bestrijden.
          Check eens wat topics in de helpdesk waar iedereen normaal zn problemen met plantjes post.
          Daar staan zat voorbeelden van tmv, luizen, spint etc etc

        #9
        Oorspronkelijk geplaatst door Traumatic97 View Post

        Mag ik deze dan nog wel oproken aangezien er zoveel beestjes hebben opgezeten?
        Oke dankjewel ! zou jij hem nog laten staan als hij zo als dit uitzag of zou je hem knippen? het lijkt alsof er toch een kleine 2g aan hangt.

        Comment


          #10
          is niet makkelijk maar zou dat niet oproken !!!

          is het zeker niet waard om ziek van te worden .

          nu opnieuw zaaien je hebt nog tijd en hopen dat de weergoden mee willen !

          zijn er in de buurt rozenstruiken waar je wiet staat !

          Comment


            #11
            Ze moet nog wel een week of drie.
            Maar vertel eens wat meer, staan ze vaak binnen ofzo, want ze lijkt erg klein ook en wat lichtstress, en van beestjes hoef je niet zo 'n plaag te krijgen als ze 24/7 buiten staan.
            Ik zie ook eigenlijk nauwelijks sporen van spint of thrips.
            Een spoortje van mineervlieglarve, maar die is al gevlogen, verder zie ik alleen wat bekrompen blad, alsof ze weinig zon, veel water en veel voeding gekregen hebben.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #12
              die staat niet in een tuintje op het zuiden geloof ik?
              verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

              Comment


                #13
                De meeldauw zou ik bestrijden met 3% waterstofperoxide van de drogist. Niet van de apotheek, die vragen een tientje voor een fles die bij kruitvat o.i.d slechts 3 euro kost.
                De beestjes bestrijden in de bloei is onzin. Ik zie ook alleen mineervliegschade, die kun je nauwelijks bestrijden omdat die larven IN het blad zitten en niet er op.

                Van TMV is geen sprake hier, en ik heb een heeeeeel erg sterk vermoeden dat echte besmettingen heel erg zeldzaam zijn. Ik durf zelfs te stellen dat het in de helft van de gevallen beschreven door RQS niet eens om TMV gaat. Er zijn duizenden plantvirusen die allemaal dezelfde symptomen hebben, zonder (dure) analyse is het niet te zeggen.
                De besmetting vanuit tabaksvingers lijkt mij ook onwaarschijnlijk overigens.
                Als je een verwoestend virus voor de tabakteelt in je velden krijgt, dan neem je een tabaksoort die resistent is tegen dat virus. De tabaksindustrie is groot en rijk genoeg om dat voor elkaar te krijgen, binnen een week. Dus tenzij je 50 jaar oude tabak gebruikt, is die kans erg klein. TMV is een model-virus en er is relatief gezien erg veel over bekend, de resistentie is gemakkelijk te vinden en in te kweken. Voor de tabaksplant geldt hetzelfde: ook dat is een model-organisme voor de plantenteelt en letterlijk alles in die plant is bekend in de wetenschap. Als je 5 cent verdient op een pak shag van 13 euro, dan wil je dat elke kilo tabak op een veld meetelt. Die gasten gaan dat risico van een lullig virusje echt niet nemen.

                Wat de plant zelf betreft, het toont aan dat autoflowers inderdaad een beperkt leven hebben, en dat de eerste periode ontzettend belangrijk is. Als het daar niet lekker gaat, dan verdien je 't zaad niet eens terug met de opbrengst die je haalt. Niks aan te veranderen helaas.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #14


                  Dankjewel voor de hulpvolle reactie , zou ik haar dan nog een paar weken laten staan in de hoop dat de toppen toch nog iets groter worden? Want dit lijkt me vrij zinloos aangezien de weerrader hier voorspeelt dat er nog zeker 7 dagen geen zon meer komt en dit is nu al meer als een week zo. En mag ik deze dan gewoon oproken aangezien er blijkbaar toch geen spint opzit? alvast bedankt!
                  Last edited by QnQ; 10 July 2020, 21:27. Reden: overbodig citaat verwijderd

                  Comment


                    #15
                    QnQ

                    Deze staat gewoon in onze tuin en wij hebben hier geen andere struiken/planten staan. (ik zet de pot wel op het gras) Ik heb deze eerst voorgegroeid op mijn kamer aan het raam in een plastiek bekertje aangezien het die periode altijd regende , en dan na een week of 3 verpot in een 20L pot. Alleen ging dat verpotten volledig mis en heeft het plantje een minuutje geen grond gehad en waren de wortels volledig bloodgesteld.
                    ze is nu 15cm groot en 14cm breed +- maar sommige toppen zijn echt 'volgroeid' met echt heel bruine haartjes en sommige zijn nog volledig wit met geen 'volume' erin. Voor de rest zet ik ze smorgens voor mijn werk om 06u45 buiten en rond 22u haal ik haar binnen. Heb altijd kraanwater gebruikt en wat me wel opviel is dat 90% van de bladeren allemaal maar 3 vingers hebben.

                    Ik heb geprobeerd enkel water te geven wanneer de grond droog aanvoelde als ik mijn vinger erin stak. Ik heb enkel universele grond gebruikt en niks van extra voeding toegevoegd.
                    Last edited by QnQ; 10 July 2020, 21:28.

                    Comment

                  Bezig...
                  X