Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Feminised ipv autoflower, vette fout?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Feminised ipv autoflower, vette fout?

    Korting op 420shop
    Dag iedereen,

    Ik was van plan om een paar autoflower zaden te laten uitgroeien buiten op het terras en dan binnen 8 weken gewoon lekker alles te oogsten.
    De zaden zijn een paar dagen geleden in grote kuipen potgrond gezet en er vormt zich al een mooi klein plantje.
    Nu blijkt echter dat ik een stomme fout gemaakt heb en dat het enkel feminised zaden zijn en geen autoflowers!
    Wat betekent dit? De ganse cyclus duurt normaal 8-9 weken maar er staat overal aangegeven dat je deze gewone feminised planten als buitenkweek pas eind september kan oogsten.
    Moet ik ze nu echt 6 maanden laten staan tot september? Of gaan ze gewoon overgaan in bloei en kan ik binnen 8 weken alsnog oogsten? Kan ik het oplossen door lichturen af te pakken door te verduisteren?
    Wie kan mij helpen? Alvast bedankt.

    #2
    Dat verduisteren moet je dan echt echt echt goed doen, bijna op de minuut. Ik zou je verliest gewoon nemen en en over een maand pas beginnen met nieuwe autoflowers. Of je moet net als mister-myagi je plantjes meesterlijk gaan toppen en trainen. Anders krijg je een woeste boom over 6 maanden. O ja lees hier maar een een uurtje dan zul je wel meer info hebben. Succes kerel!!

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Kunichika View Post
      Dat verduisteren moet je dan echt echt echt goed doen, bijna op de minuut. Ik zou je verliest gewoon nemen en en over een maand pas beginnen met nieuwe autoflowers. Of je moet net als mister-myagi je plantjes meesterlijk gaan toppen en trainen. Anders krijg je een woeste boom over 6 maanden. O ja lees hier maar een een uurtje dan zul je wel meer info hebben. Succes kerel!!
      Ik denk dat je met de zin "Ik zou je verlies gewoon nemen en en over een maand pas beginnen met nieuwe autoflowers." eigenlijk bedoelt binnen een paar maand pas beginnen met feminised?
      Dus dan nu gewoon die feminised buitengooien en herbeginnen met 5 autoflowers zoals voorzien?

      Comment


        #4
        Dat kan natuurlijk ook over een poos beginnen met fems, En over maandje auto's buitenzetten.

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Kunichika View Post
          Dat kan natuurlijk ook over een poos beginnen met fems, En over maandje auto's buitenzetten.
          Waarom zou je nu nog geen autos buitenzetten? Ik dacht dat het weer ideaal was nu.

          Comment


          • Slome Joop
            Slome Joop commented
            Editing a comment
            Als het nu plots heel koud wordt, wat nog heel goed mogelijk is, dan loopt de plant vertraging op. Fems kunnen dat prima hebben, die halen dat later in het jaar wel weer in, maar auto's hebben daar de tijd niet voor, dat ga je gegarandeerd terug zien in je opbrengst.

            Ik begin tegen eind mei pas met mijn auto(s).

          #6
          Ze staan in kuipen dus dan zou je ze kunnen verduisteren door ze elke dag na 12 uur licht in een donkere schuur te zetten of iets dergelijks. Zelfde tijdstip, ELKE dag. Anders is het inderdaad afwachten tot de dagen weer korter worden, en dat duurt nog wel ff


          Trouwens, geneen wietplant is klaar na 8 weken
          "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
          "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
          "Ajeto" - Buurman en Buurman

          Comment


            #7
            Dubbel topic samengevoegd. Probeer het de volgende keer bij 1 topic te houden.


            Edit:-
            Kom je vaker terug op het forum? Stel jezelf dan ff voor in het introductietopic. Vinden we leuk, maak je een goeie indruk mee. .
            Last edited by Nederhigh; 1 April 2021, 19:01.
            Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
            Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

            Comment


              #8
              En buiten pas na de ijsheiligen 15 mei.

              Fems zullen ook eerder pas eind oktober klaar zijn.

              Comment


                #9
                Feminised ipv autoflower, vette fout?

                Er zijn fotoperiode planten, die gaan bloeien als ze meer dan 10 uur per 24 donker staan.
                Er zijn autoflower planten, die gaan bloeien na 4-5 weken. No matter what.
                Als ze pas 20cm groot zijn gaan ze toch bloeien. (daarom begin je dus veel te vroeg)

                En dan heb je Reguliere zaden en feminised zaden.
                Regulier is 50/50 man vrouw, en feminised is 99% vrouw.

                Er bestaan fotoperiode feminised en reguliere zaden.
                Er bestaan autoflower feminised en reguliere zaden.

                De titel van je topic : feminised of autoflower is dus verkeerd.

                Oorspronkelijk geplaatst door Yperman View Post
                ...Ik was van plan om een paar autoflower zaden te laten uitgroeien buiten op het terras en dan binnen 8 weken gewoon lekker alles te oogsten.
                Dan oogst je een maand te vroeg. Autoflowers zijn nooit na 8-9 weken klaar, dat zijn verkooppraatjes.
                Check de honderden kweekverslagen op dit forum, dan kun je zien hoe alles werkt. Er is een apart subforum voor binnen- en buitenkweken.
                Je hoeft van mij niks aan te nemen, kijk maar hoe het andere kwekers vergaan is afgelopen jaren.

                Oorspronkelijk geplaatst door Yperman View Post
                ...overal aangegeven dat je deze gewone feminised planten als buitenkweek pas eind september kan oogsten...
                Ook dat is onzin. Het is half september pas 12/12. Met een beetje geluk gaan fotoperiode-planten begin september bloeien.
                Tel daar 8-9 weken bij op en je bent ruim voorbij eind september.

                Verduisteren kan.
                Dan laat ze een maandje groeien, en dan ga je verduisteren. Elke dag dezelfde tijd donker/licht zetten.
                Na 10-14 dagen beginnen ze te bloeien, en 8-9 weken daarna kun je oogsten.

                Binnen 8 weken ga je op geen enkele manier zelfgekweekte wiet hebben als je het niet gaat kopen.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #10
                  Stel je eens voor.. 14 weken elke dag die pot naar binnen en naar buiten slepen.. Bah.

                  Auto's zaaien in midden mei kan prima.
                  Foto's zaaien in midden juli kan ook prima. Die zullen niet heel groot worden.

                  Nu al beginnen kan ook. Een of twee nachtjes lichte vorst is niet zo erg, maar als het onder de -5 zakt dan gaan ze stuk. Da's zonde van het zaad.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #11
                    Je kan beter pas na dan voor IJsheiligen beginnen, dus vanaf 15 mei.
                    IJsheiligen is de maatstaf omdat er dan geen risico op vorst meer is.
                    Er is echter bij auto's een nog veel belangrijkere reden die vaak over het hoofd gezien wordt. Namelijk wanneer ze afbloeit en dat wil je in augustus want dan is het heerlijk warm en kan je nog even max zon en lichturen meepakken. maak van ontkiemen tot oogst van 9 weken maar 12 weken en houd rekening met een uitloop van nog 2 weken. Je kweekt niet op een schema maar op wat de plant je verteld. ff terugrekenen en je hebt het moment te pakken.

                    Ik ontkiem pas tegen IJsheiligen, duurt dan nog zeker 2 weken voordat ze naar buiten gaan en meestal ontkiem ik dan nog een 2e keer. oogst is ergens in de loop van augustus.

                    Ik begrijp dat je staat te popelen om te beginnen maar haastig spoed is zelden goed.

                    Soms is er niks te doen, totdat er iets te doen is. Geduld is een schone zaak. Sugar's Kweekverslag AF-jes buiten.

                    Comment


                      #12
                      Ik zie het probleem niet..... ik zie hele grote wietbomen half oktober en voor die tijd misschien nog wat autoflowers, ik bedoel je hebt ze nu toch al staan dus dan hebben ze mooi de tijd om groot en sterk te worden.
                      De Bloemen Van Bri

                      Comment


                      • Sugar leaf
                        Sugar leaf commented
                        Editing a comment
                        Ligt er toch ook een beetje aan of hij wel wietbomen in z'n tuin wil. AF-jes wordt nogal eens voor gekozen omdat ze juist niet zo groot worden.

                      • Italbri
                        Italbri commented
                        Editing a comment

                      #13
                      Gewoon verder gaan met deze wiet en moeilijk doen met verduisteren omdat ze er nou eenmaal zijn is natuurlijk onzin.

                      Je hebt niet de wietsoort die je wilt. Daar ben je vroeg genoeg achter gekomen (zelfs vroeger dan je met auto's moet beginnen) dus is gewoon vervangen de meest logische optie.
                      Iedereen die je een plantje aanbied weet daarna dat je wiet kweekt dus je moet niet met wietplantjes gaan lopen leuren. Gewoon de kliko in en met IJsheiligen aan de auto's.
                      Voor een paar tientjes bespaard je zichzelf een hoop ellende en teleurstelling.


                      En je wilt geen kneusjes maar kampioenen dus 2x zoveel opkweken als je nodig hebt en na 3 weken doe je alles met een groeiachterstand weg.
                      Iedereen hier kan je garanderen dat die zonde van je tijd, energie en geld zijn.
                      Eventueel ontkiem je zelfs weer wat nieuwe zaadjes.

                      Beetje hard zijn, het zijn geen puppies.
                      Soms is er niks te doen, totdat er iets te doen is. Geduld is een schone zaak. Sugar's Kweekverslag AF-jes buiten.

                      Comment

                      Bezig...
                      X