Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kan ik nu nog opnieuw beginnen met 2 geferminiseerde zaden ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kan ik nu nog opnieuw beginnen met 2 geferminiseerde zaden ?

    Korting op 420shop
    Ik kom net in me tuin, en er is een weedplant geknakt.

    Of dat nou door de wind komt of door een kat / vogel? Als ik de schade zie, dan kan dat bijna niet van de wind komen.

    Ik heb met schilderstape, de stam dicht geplakt en de plant een steun gegeven, ik moet dus afwachten of dat nog goed komt.

    Ik heb echter nog twee zaadjes, Passion nr1 geferminiseerd.

    Kan ik daar nu nog mee beginnen?

    Ik begrijp dat dit geen hoge planten meer kunnen worden maar wil weten of ik niet al te laat ben?

    Er gaat veel mis dit jaar, als ik kijk naar het aantal zaden wat ik had, en het aantal planten wat ik nu heb, is het een drama.
    Lets not criticize but legalize

    #2
    Na de eerste paniek besloten om de twee zaadjes tussen natte papieren zakdoekjes te doen.

    Op die twee zaadjes na, heb ik niet veel te verliezen Het lukt nog wel of het lukt niet meer.

    Ik zal jullie zeker op de hoogte houden.
    Lets not criticize but legalize

    Comment


      #3
      Ja maar een beetje laat zou ik zeggen. Tzal heel krap worden.

      In mijn kweek had ik ook een stam geknakt en toegeplakt met ducktape en dit is goed gekomen.

      Comment


        #4
        Normaal doe ik de zaadjes als ze beginnen met ontkiemen eerst in een klein potje.
        Dan paar weken later over potten.
        Ik ga nu die stap maar overslaan, en hopen dat er niet een slak zich te goed doet aan de jonge plantjes.


        Ik zit vooral te denken, waarom het niet erg goed gaat dit jaar.
        Zo denk ik dat volgend met 6 a 7 geferminisserde begin in mei. Dan moet ik wel 5 over houden. (nu begon ik met 5)

        Dit jaar begon ik eerst met autoflowers, en door het koude voorjaar ging dat ook al niet erg goed.
        Ik had een autoflower die best goed ging, maar door harde wind ben ik daar de bovenkant van kwijt geraakt.
        Met nu 2 passion er bij hoop ik nog een redelijke oogst te hebben.

        Er staan 4 autoflowers buiten, maar die zijn niet erg hoog (50cm). Ik weet dat autoflowers minder hoog worden, maar het valt me toch tegen.
        Deze zijn denk ik wel in een paar weken klaar. Het word tijd dat ik naar de trichromen ga kijken.

        Er gaat veel mis dit jaar, zo is er een geferminseerde die ook al omwaaide en die ook niet wat ik eigenlijk gewend ben, wel weer min of meer uit zich zelf weer overeind kwam.
        Deze staat nu in een kuip, en hoop dat het nog goed komt, maar op het moment van typen, is dat plantje net 7 cm hoog.

        Ook kwamen er dit jaar minder zaadjes uit als ik gewend ben.

        Verder staan er buiten nu nog 3 gefeminiseerde die redelijk goed gaan. Ik weet door de vele problemen niet meer of dat nou Frisian Dew zijn of Passion nr1.
        Maar ook die zijn nog maar een centimeter of 60.
        Als die bloeien denk ik wel weer het verschil te zien.

        Ik probeerde wat later te beginnen met de geferminiseerde, om geen planten van 2 meter te hebben.
        Dat pakt duidelijk niet goed uit. Volgend jaar dus weer in mei beginnen, en dan maar toppen.
        Lets not criticize but legalize

        Comment


          #5
          Mja ik hoop dat je een zeer snelle autoflower hebt.
          Of een plantje met indica genen die automatisch op het juiste moment in bloei geraakt.

          Comment


            #6
            Gewoon doen.
            God was never on your side..

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Zijn fems hè.

            • Gps
              Gps commented
              Editing a comment
              Ze liggen tussen 2 papieren zakdoekjes.
              Ik denk dat ik ze morgen wel in de aarde kan doen. Het kiemen gaat meestal redelijk snel.

              Ik heb net gekeken en zag nog geen wit puntje.

            • belladonna
              belladonna commented
              Editing a comment
              @Rreppellsteeltjam waarom zou dat niet kunnen

            #7
            Oorspronkelijk geplaatst door NewNoobie View Post
            Mja ik hoop dat je een zeer snelle autoflower hebt.
            Of een plantje met indica genen die automatisch op het juiste moment in bloei geraakt.
            Die twee Passion zijn ferms.

            https://dutch-passion.com/nl/wietzaden/passion-1

            Oogst september volgens dutch passion.
            Van vorige jaren weet ik dat dit wel redelijk klopt. Meestal is mijn oogst eind september, begin oktober.
            Lets not criticize but legalize

            Comment


              #8
              Doen.
              God was never on your side..

              Comment


                #9
                Ik heb net gekeken naar de geknakte plant, en me mond viel open. Alle bladeren staan weer overeind.
                Plant ziet er "blij" uit.

                De reparatie met schilders tape lijkt dus goed te gaan.

                Geen idee hoe lang de plant er over doet, om de stam te herstellen, maar die schilders tape laat ik natuurlijk voorlopig gewoon zitten.

                Nu even niet te vroeg juichen, maar het lijkt er toch op dat ik die plant gered heb. Ik ben blij en verbaast, want de stam is zeker tot over de helft gebroken.


                Verder gelijk maar even een paar slakken korrels gestrooid.
                Lets not criticize but legalize

                Comment


                • NewNoobie
                  NewNoobie commented
                  Editing a comment
                  Plantjes kunnen nog sterk zijn e

                #10
                eerste aanslag heeft ze al overleeft
                verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                Comment


                  #11
                  Vandaag twee zaadjes in de grond gestopt. Eentje had al het begin van een wortel en bij de ander zag ik al een wit puntje.

                  Ook een plantje weg gegooid. Dat plantje waaide meer als twee maanden geleden om.
                  Toen ben ik het gaan stutten, maar dat hielp niet echt. Zeker twee weken terug dat plantje toen in een kuip gestopt, maar het wil maar niet groeien.
                  Ik trok het ook verdacht makkelijk uit de grond, dus zij maakte ook niet echt wortels aan.
                  Ik vermoed dat bij dit plantje de schade aan de stam te groot was, en het plantje te klein om daar nog overheen te groeien.

                  Toen in die 40 liter kuip een nieuw zaadje gedaan.
                  Het andere zaadje in een 25 liter pot gedaan.
                  Ik ben erg benieuwd hoe groot deze laatste twee nog gaan worden. Ik denk dat ze een week of 6 hebben, voor ze gaan bloeien.

                  Nu even afwachten, en over een paar dagen foto's maken. Ook nog even een slak uit me tuin verwijderd.


                  Verder even naar de 4 autoflowers gekeken. Die gaan op zich redelijk, maar ik zie alleen nog maar witte pistels.
                  Ik breek met deze autoflowers wel een record. Nog nooit had ik autoflowers die er zo lang over doen.

                  Die hadden namelijk al in juni klaar moeten zijn.
                  Wat ik vermoed is dat deze plantjes erg traag groeide, en wat ik hier geleerd heb, is dat wiet planten pas gaan bloeien als er minimaal 5 vertakkingen zijn.
                  Blijkbaar duurt het dan veel langer als normaal.


                  Lets not criticize but legalize

                  Comment


                  • Rreppellsteeltjam
                    Rreppellsteeltjam commented
                    Editing a comment
                    Tsja, je zou LR2 effe kunnen vragen over die vertakkingen en lange wacht tijd.

                  • LR2
                    LR2 commented
                    Editing a comment
                    5 nodes is ongeveer wat ik reken tot voorbloei in normale planten en dat is ook ongeveer wanneer het volwassen-zijn van wietplanten intreedt. Als de gehele ontwikkeling traag is, dan kan dat maanden duren. Omdat ze fysiek gewoon nog niet in dat stadium verkeren.
                    Autoflowers zijn autoflowers omdat ze een afgesproken tijdmoment hebben waarop de bloei intreed; bij volwasdom. Of ze die volwassenheid halen in 3 weken, of in 12, dat hangt van omstandigheden af.
                    Als ze super snel groeien dan kan dat langer duren, als ze super traag groeien kan dat langer duren, maar andersom is ook mogelijk, het kan ook allemaal sneller. In het begin, toen autoflowers net de markt op kwamen, waren er zelfs gevallen van planten die bloeiden vanaf de eerste bladset.
                    Ik vind autoflowers te onbetrouwbaar om er tuinruimte aan op te offeren, precies om die reden. Daarom maak ik semi-auto of vroegbloeiende lijnen die zowieso langer de tijd nemen; ik wil geen lolly stokjes met een paar laffe topjes. Daar is de zomer te kort voor.

                  • Gps
                    Gps commented
                    Editing a comment
                    Dank je wel, LR2

                    Dat zou alles verklaren. Ik ben wel gewend dat autoflowers er langer over doen als wat de zaadbank beweerd, maar dit jaar lijkt het extreem.

                    En tja, wat moet ik zeggen over autoflowers.
                    Ik deel het enthousiasme van velen niet. Behalve dat elke die ik tot nu toe had, eerder rot als de geferminiseerde, is de opbrengst ook nog veel minder.

                    Één frisian dew tov een auto flower, opbrengt 1 staat tot 10 of nog erger.

                    Volgend jaar ga ik gewoon in mei beginnen maar dan met 7 geferminseerde zaadjes. Meestal raak ik wel minimaal één kwijt, en dan blijven er 6 of 5 over.
                    Dat is ruim voldoende.


                    Het zou overigens goed kunnen dat ik dat van die 5 nodes van jouw geleerd heb.

                  #12
                  Gps wellicht ben je zelf niet helemaal bij de les geweest, en heb je xl varianten wat dus de normale tijd is als jij nu meemaakt.

                  Deze planten worden ook een stuk forser,en als je het goed aanpakt de gehele kweek,kunnen ze zelfs concurreren en nog meer wiet dragen dan photo planten, uiteraard moet dan alles perfect verlopen.

                  Succes en drop eens een foto van ze

                  Yuna

                  Comment


                    #13
                    Oorspronkelijk geplaatst door Yuna View Post
                    Gps wellicht ben je zelf niet helemaal bij de les geweest, en heb je xl varianten wat dus de normale tijd is als jij nu meemaakt.

                    Deze planten worden ook een stuk forser,en als je het goed aanpakt de gehele kweek,kunnen ze zelfs concurreren en nog meer wiet dragen dan photo planten, uiteraard moet dan alles perfect verlopen.

                    Succes en drop eens een foto van ze

                    Yuna
                    Ik heb denk ik automazar en iets van blue berry.

                    https://dutch-passion.com/nl/wietzaden/blueberry

                    https://dutch-passion.com/nl/wietzaden/auto-mazar

                    Dan gefeminiseerd, Frisain dew en Passion nr1,


                    Een autoflower met een opbrengst gelijk aan een Frisian Dew?
                    Het lijkt me sterk, maar wie weet. Ze blijven natuurlijk de auto flowers ontwikkelen.

                    Lets not criticize but legalize

                    Comment


                    • Kunichika
                      Kunichika commented
                      Editing a comment
                      Auto Mazar is een van de eerste goeie OG autoflowers. Het kan zijn dat ze daarom zo lang nodig hebben

                    #14
                    Gps ik heb afgelopen jaar frisian dews gehad plus een autflower xl (mijn favoriet) wel erg moeilijk aan te geraken.

                    204.2 en de 2e 232.7 eind gewicht

                    De frisian in de volle grond kan de 1.5 overschrijden per plant,heb het al gezien dan heb je een barbaarse monster boom wel prachtig

                    Maar voor een afje is dat wel extreem extreem de meeste halen dat niet buiten met photos vaak.

                    Comment


                    • Gps
                      Gps commented
                      Editing a comment
                      Ik vind de opbrengst van jouw autoflower geweldig.

                      Maar hier in 40 liter kuipen, worden mijn frisian dew, al meer als 2 meter als ik ze niet top.

                      Helaas meet ik nooit het gewicht van wat ik oogst, dus ik kan niets zeggen over het gewicht.

                    #15
                    Gps soms vergat je gewoon dat het autos waren,was niet eens terug te zien totdat de bloei begon dan dacht je oja het zijn de auto's.

                    Ik had vorig jaar 3 frisian dews,maar toen was ik nog niet terug actief hier elk in een 50l kuip.

                    zeker een van me favoriete soort voor buiten,totaal geen omkijk na,of rot problemen en heb ze echt in weer en wind laten staan,en met succes.

                    Als je nog een soort wilt proberen eens die net zo robuust is als frisian, is de Blue forest berry van growers choice je kandidaad, kun je ook in weer en wind laten staan en word blauw/paarsig (hybride)

                    Zeker een must try,naast de frisian dew
                    (Blue berry x lion sativa)

                    Gr yuna

                    Comment

                    Bezig...
                    X