Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kan ik nu nog opnieuw beginnen met 2 geferminiseerde zaden ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Overzicht:
    DSCF0001.jpg

De twee nieuwste:

DSCF0013.jpg

DSCF0006.jpg

En wat plaatjes van de bloei.

DSCF0009.jpg DSCF0004.jpg DSCF0012.jpg DSCF0008.jpg

De planten in bloei hebben bloeivoeding gehad.
    Van de twee nieuwste lijkt er eentje dicht bij de bloei te zitten.
    Attached Files
    Lets not criticize but legalize

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Trouwens, niet bang voor rippers?

• Gps
      Gps commented
      Editing a comment
      Altijd, maar vanaf de straat zie je niks.

Verdere weten al mijn buren dat ik wietplanten heb staan, en dat al een paar jaar.

Doen!

Comment

Ik zie dat je ook twee planten met "herfst" verschijnselen hebt. Een normale ontwikkeling of is er iets mee gebeurd?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door klos73 View Post
        Ik zie dat je ook twee planten met "herfst" verschijnselen hebt. Een normale ontwikkeling of is er iets mee gebeurd?
        Ik weet niet waarom er dit jaar zoveel misgaat.

Toen ik daar diep en lang over nadacht, kwam ik tot de conclusie dat er waarschijnlijk 3 redenen zijn.
        Reden 1 het koude en natte voorjaar.
        Reden 2 de maand juli, weinig zon veel regen.
        Reden 3 bosjes naast mijn tuin die behoorlijk wat zon tegen hielden.

Misschien komen daar die rupsen ook wel vandaan.

Je kan ook goed het verschil in hoogte zien, tussen de 4 hoogste planten, dat is ook niet normaal.
        Nou is er altijd wel wat verschil tussen planten, maar dit is extreem.

Behalve dat ik die bosjes ga snoeien, ga ik volgend jaar eerder beginnen met 6 foto planten.
        Dit jaar begon ik met autoflowers en pas later met de foto planten, daar heb ik achteraf spijt van.

Qua opbrengst gaat het denk ik nog wel redelijk aflopen, maar ik hoop echt dat het volgend jaar beter gaat.

Zo is het geinig dat ik één plant heb van ongeveer 2 meter 20, maar deze is wel erg luchtig. Relatief weinig blad.

Enige wat me wel een beetje dwars zit, is dat ik niet echt 100% een antwoord heb op waarom het dit jaar minder goed gaat.
        Zoveel gele bladen ben ik niet gewend, en ik gebruik plagron voeding net als vorige jaren, maar misschien komt het wel omdat ik oa in juli dus helemaal geen voeding kon geven. (regen)

Comment

• Rreppellsteeltjam
          Editing a comment
          Stikstof gebrek meestal.

• Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          Ik heb dit jaar ook vaak geen voeding kunnen geven, toen ik dat eigenlijk wel wilde doen.
          Gelukkig hebben ze wel eergisteren nog voeding gehad.

Ik heb net alle wiet die hing te drogen in weckpotten gedaan.

Bijna twee weckpotten van een liter vol. Dat is dus van de autoflowers. Na alle problemen, is dit nu toch binnen.

Normaal schrijf ik dan op de weckpot welke weed het is, maar dat overzicht ben ik wel kwijt.
        Maar snel vergeten hoeveel zaadjes ik had. Als ik dat afzet tegen die twee liter, was dit geen goed jaar.

Toch blij want voorlopig heb ik weer wiet, en van de autoflowers heb ik ook al wat opgerookt.
        Me handen zijn weer schoon en de wiet plakt goed.

Komende dagen af en toe even het deksel open maken, en luisteren of er lucht ontsnapt.
        Ik denk dat de wiet wel droog is, maar dat weet ik pas zeker als ik de potten even open maak.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gps View Post

...................., ga ik volgend jaar eerder beginnen met 6 foto planten.
          Dit jaar begon ik met autoflowers en pas later met de foto planten, daar heb ik achteraf spijt van.

Enige wat me wel een beetje dwars zit, is dat ik niet echt 100% een antwoord heb op waarom het dit jaar minder goed gaat.
          Zoveel gele bladen ben ik niet gewend, en ik gebruik plagron voeding net als vorige jaren, maar misschien komt het wel omdat ik oa in juli dus helemaal geen voeding kon geven. (regen)
          Je hebt te maken met de natuur en met natuurlijke variaties. Daar kan je maar beter in berusten dan proberen die natuur perfect maakbaar te maken. Die maakbaarheid, dat doet onze overheid ook hardnekkig aan met een treurig makende hoeveelheid mislukkingen als gevolg. Maak jij die frustrerende fout nou niet niet en probeer content te zijn met wat wel lukt.

Twee liter droge AF wiet lees ik. Binnen is binnen zou ik zeggen en er zal vast nog wel wat bij komen. Photo flowers lijken erg mooi en productief maar zijn juist in de laatste 4 weken erg kwetsbaar. Zelfs hier in het warme Italië met zijn doorgaans milde nazomers heb ik al toprot in mijn White Widow. Een winderig, kil en nat weer kan het niet zijn want dat hebben we hier nog niet gehad.

Nog even die "herfstige" gele bladeren. Daar heb ik bij mijn meeste planten ook in meer of minder mate last van. Voeding en extra stikstof krijgen ze genoeg. Maar toen ik vandaag enige pH metingen deed bleek de bodem op 7.2 te zitten i.p.v. de gewenste 6.5. Misschien heeft het daar mee te maken. Ik ga weer wat extra aan zuren. Voor zover dat nog niet te laat is. De enige plant die in de bloei nog knalgroen is gebleven is diegene die ik na de hagelbui op de composthoop heb gesmeten met het idee van dat wordt toch nooit meer wat. Die compost is waarschijnlijk lekker zuur....

Comment

Ja dat is nou juist mijn probleem. De vraag heb ik iets fout gedaan heb of dat het gewoon het weer was/is.

De grond ph meten is wel een idee. Ik hergebruik de oude aarde die ik bijvul met verse aarde.

Ik moet eens kijken of ik een ph meter heb, ik geloof van niet. Ik heb wel van die strips. Even googlen hoe dat zat, ik geloof dat ik ooit iemand zag die de ph van de grond mat met die strips.

Misschien kan ik wel zo een strip wel gewoon in de grond drukken.

Comment

Ik ben net een wietplant aan het redden geweest.

De hoogste die ik heb dreigt om te waaien. Ik heb nu drie bamboe stokjes in de kuip gestoken met van die dingen die zijn om vuilnis zakken te sluiten.
              Maar even goed ik de gaten houden, ik denk dat ik er net op tijd bij was.

Het viel me op dat ondanks de regen de grond best droog was, dus gelijk maar water met voeding gegeven.

Edit: inmiddels 5 bamboe stokken...
              Last edited by Gps; 19 September 2023, 16:03.

Comment

Ik moet eens kijken of ik een ph meter heb, ik geloof van niet. Ik heb wel van die strips.
                Indien je hennep project geen eenjarige bevlieging is kan je beter in een praktische pH meter investeren. Ik heb er een met versterkte punt. Dat is wel nodig met die stenige bodem hier. Of indien je pot helemaal vol wortel gegroeid is. Hij kan tot 30 cm onder de oppervlakte. En je kan uiteraard ook de pH van je voedingswater meten... Hij is behoorlijk accuraat.

De hoogste die ik heb dreigt om te waaien. Hennep kan wel wat wind hebben. In de land- en tuinbouw werd (THC arme) hennep wel eens toegepast als tijdelijke windsingel. En als ie omwaait zet je hem gewoon weer rechtop. Daar kan zo'n plant echt wel tegen. Blijkt uit eigen ervaring.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door klos73 View Post

Indien je hennep project geen eenjarige bevlieging is kan je beter in een praktische pH meter investeren. Ik heb er een met versterkte punt. Dat is wel nodig met die stenige bodem hier. Of indien je pot helemaal vol wortel gegroeid is. Hij kan tot 30 cm onder de oppervlakte. En je kan uiteraard ook de pH van je voedingswater meten... Hij is behoorlijk accuraat.

De hoogste die ik heb dreigt om te waaien. Hennep kan wel wat wind hebben. In de land- en tuinbouw werd (THC arme) hennep wel eens toegepast als tijdelijke windsingel. En als ie omwaait zet je hem gewoon weer rechtop. Daar kan zo'n plant echt wel tegen. Blijkt uit eigen ervaring.

Ik kweek nu een jaar of vijf en was nog niet van plan te stoppen.

Wat is een praktische ph meter ?

De meeste die ik vind zijn voor vloeistoffen en degene die wel voor de grond zijn, schijnen niet lang mee te gaan.
                  Het moet wel betaalbaar zijn, mijn financiële middelen zijn beperkt.

zoiets ?
                  Op zoek naar een PH meter? Deze analoge meter geeft de zuurtegraad en de vochtigheid van de grond aan en meet de lichtsterkte. Bekijk de PH-meter hier.

Comment

• Rreppellsteeltjam
                    Editing a comment
                    Die grond dingen zijn waardeloos.

Wat is een praktische ph meter ?
                  Persoonlijk vind ik de YIYEGO een praktische meter. De link is van Amazon Italië. Hopelijk werkt die bij jou ook. Nu heb ik echt wel eens een teleurstellende, misschien wel waardeloze aankoop gedaan maar daar valt deze meter van Chinese makelij gelukkig niet onder. Belangrijk is de afneembare RVS punt die de eigenlijke sensor beschermt. De prijs kan wel een dingetje zijn. Ze vragen 61 euro. In Italië zonder kosten aan huis bezorgd. Ik heb zo'n 40 a 45 euro betaald omdat ik nog een korting coupon had.

Ons kraanwater heeft pH 8.05 tot 8.1. Volgens opgave van waterleidingbedrijf. Dat is ook precies wat het apparaat meet. Regenwater meet 7.0 tot 7.2. Eigenlijk nooit daaronder. Je moet je voorstellen dat rond pH 7 (neutraal) maar heel weinig H3O+ of OH- te meten is. Een meetfout tengevolge van een gebrekkig oplossend vermogen van de sensor ligt dan voor de hand. Dat het apparaat dan toch heel dicht in de buurt komt is voor mij een teken van accuratesse.

Al met al vind ik het een praktische en bruikbare en nuttige aankoop. Stel dat ie 5 jaar meegaat. Dat is dan een tientje per jaar. Maar dat zal zich nog moeten bewijzen natuurlijk.

Comment

Ik ben aan het rondkijken naar ph meters. Omdat ik de aarde hergebruik (en bijvul) wil ik toch eens kijken naar de ph van de aarde.
                    Meten is weten, gissen is missen.

Er zijn test sets van 400 euro, maar ik zie ook meters die veel goedkoper zijn.
                    In de range van 10 - 40 euro.

Als ik op de kalender kijk ga ik richting de oogst dus dat word weer letten op rot.
                    Verder even op het weer letten, en kijken of ik maandag of zo bloeivoeding kan geven.
                    Komende week word misschien wel de laatste keer dat ik voeding kan geven.

Misschien dan ook even nieuwe foto's maken. De hoogste plant stand redelijk scheef, maar dat is verder geen probleem.
                    De bamboe stokken hebben duidelijk geholpen. Ik vraag me ook af of dit ook komt door de specie kuipen van 40 liter.
                    De wortels kunnen niet erg diep gaan.

Ik maak me wel iets zorgen over de laatste twee, wanneer gaan die nou eindelijk bloeien ?
                    Komt dat nog goed ? We gaan het zien.
                    Het zijn passion nr1.

Comment

Ik ben aan het rondkijken naar ph meters. Omdat ik de aarde hergebruik (en bijvul) wil ik toch eens kijken naar de ph van de aarde.
                      Meten is weten, gissen is missen.
                      Aarde hergebruiken heeft een risico. Indien er een schadelijk organisme in de bodem zit dat een voorkeur voor de wortels van hennep heeft dan ga je dit met hergebruik concentreren.

Je kan je iets inlezen op Wikipedia: Vruchtwisseling

Ik weet niet of dat bij cannabis zo is maar gezien het belang van goede aarde neem ik geen risico en ga ik voor een (iets duurder) kwaliteitsproduct. Iets wat professionele tuinders ook zouden gebruiken. Na gebruik gaat het de composthoop op.

Ik heb ook nog even gezocht naar NL leveranciers. Ik denk dat die goedkopere van Bol wel geschikt is om de pH van het water te controleren. Maar wat telt is de uiteindelijke pH in de bodem. Ik heb helaas niet zo'n solide en betaalbaar apparaat kunnen vinden dat Amazon Italië me kon leveren.

Comment

Ik heb nog niet iets gevonden wat echt duidelijk is, maar je kan aarde uit je pot/kuip halen.
                        Dit oplossen in gedemineraliseerd water (ph 7 , ph neutraal is belangrijk)

Dan kan je gewoon een ph strip of zo een apparaat van 20 euro gebruiken.
                        Dit hoe ik het toe nu toe begrijp.

Die met één pen kan je gewoon rechtstreeks in de aarde duwen.

Wil echt de ph van de grond weten, het drink water hier is wel redelijk en me planten krijgen regelmatig regen.
                        Kuipen staan ook altijd buiten, het hele jaar.

Op het eind van het jaar is er dan altijd ook wel aarde weg. Dat vul ik dan bij met verse voorbemeste aarde als ik weer begin te kweken.
                        Verder maak ik de grond wel iets los.

Comment

Tijd voor een update.

De laatste twee beginnen met bloeien, maar ik weet niet of het op de foto's goed te zien is.
                          Ik maak me geen zorgen, maar vraag me wel af of deze twee nog wat gaan worden.
                          Bloeitijd 10 weken, dan zitten we al in november.

DSCF0013.jpg DSCF0006.jpg

Een overzicht en wat bud shots.

DSCF0001.jpg

DSCF0004.jpg DSCF0008.jpg DSCF0012.jpg DSCF0009.jpg

Het gaat dus wel redelijk, even afkloppen.
                          Bij één plant vraag ik me al af of ik die top ga oogsten, of dat deze gaat rotten.
                          Mooie top, maar dat zijn ook vaak de toppen waar het qua rot mis gaat,

Vooral goed te zien op de overzicht foto, tweede plant van rechts.

Alle 4 de planten die al langer bloeien hebben bloei voeding gehad. (alga bloom)
                          De laatste twee groeivoeding. (alga grow)
                          Even afwachten wanneer ik deze ook bloei voeding ga geven, maar nu vind ik het nog te vroeg.
                          Ik wil eerst echte bloemen / pruikjes zien.

Bij één plant zie ik wel veel geel blad, maar ik denk niet dat daar wat aan te doen is.
                          Het kan ook goed dat deze plant gewoon de grotere bladen aan het leeg zuigen / op offeren is.

De soorten die er nu dus nog staan, zijn Frisian Dew en Passion nr1.
                          Ik heb echter geen idee welke wat is, op de twee nieuwste zijn. Dat zijn zeker passion nr1.

Ik gok dat als de planten wat verder in de bloei zijn, we wel kunnen zien welke de frisian dew zijn, en welke de passion.

Comment

Bezig...
                          X