Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kan ik nu nog opnieuw beginnen met 2 geferminiseerde zaden ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Als je al rot gezien hebt kan je beter gaan oosten want er zit nog met rot wat jij niet ziet.
    tegen dat je het ziet ben je eigenijk al telaat.
    wel mooie top heb je
    God was never on your side..

    Comment


    • Gps
      Gps commented
      Editing a comment
      Dank je wel.

      Het zal je niet verbazen dat je weer gelijk hebt. Vandaag de drie autoflowers geoogst van de foto's.
      Het viel wel mee maar ik zag al weer 5 kleine plekjes met rot.

    #32
    Licht eraan,als het niet heel erg is oogsten niet nodig,maar zonde om juist dan de plant volledig te oogsten.

    Je muur is het probleem,die neemt vocht op en verdampt vervolgens omdat het na boven trekt.

    Staff

    Comment


    • stafford
      stafford commented
      Editing a comment
      Italbri @Gps

      Ik kan jullie hier eerlijk antwoord op geven heren,ik kweek buiten met een afdak.

      Ik heb hier nooit hinder van ondervonden,of meeldauw gekregen of rot,zelfs niet met de autoflowers.

      Ik heb gewoon simpele golf slag platen gebruikt transparante,wel heb ik beiden zijkanten met opzet open gelaten ivm de lucht verplaatsing. Me planten worden nooit nat zelfs niet in de storm en staan lekker droog tegelijkertijd is er een optimale luchtverplaatsing,zonder kopzorgen.
      Dit doe ik al jaren.

      Staff

    • Gps
      Gps commented
      Editing a comment
      Interessant, dat klinkt goed. Aan de zijkanten open laten zat ik zelf ook al te denken.

      Ooit een plastic tomaten kastje geprobeerd, en toen kreeg ik meeldauw.
      Die plastic tomaten kastjes ventileren nauwelijks, ook smorgens vaak de planten zeiknat.
      Toch leek de warmte de planten wel goed te doen.

    • stafford
      stafford commented
      Editing a comment
      Gps die tomaten kastjes zijn niet goed ind voor de cannabis plant.

      Te vochtig,heb ook geen ochtend damp op de planten onder de overkapping.

      Terwijl dit in de tuin wel zo is

      Ik wil niet meer anders simpel,goedkoop en werkt optimaal zonder zorgen.

    #33
    Ik heb dus geoogst want rot, en ook voelde dat de bladeren van de autoflower droog en stug waren.
    Ik zag ook de bloemen niet meer zwellen, dus die plant was klaar.

    Een aantal laagste bloemen hadden bij ééntje nog allemaal witte pistels.
    Toch denk ik dat ook die wel rookbaar zijn.

    Er staan nu nog 2 autoflowers. Eentje is net begonnen met bloeien de ander bloeit al weken, maar nog alle pistels zijn nog wit.
    Toch heb ik bij deze goed gezocht naar rot, maar kon niks vinden.
    Lets not criticize but legalize

    Comment


    • stafford
      stafford commented
      Editing a comment
      Prima zo,en mocht je willen kun je nog auto's kiemen nu.

      Gewoon verven,het is je tuin geen kweek paradijs he zoals binnen alles perfect moet.

      Autos zijn gewoon een stuk gevoeliger voor rot,daarbij is je muur echt niet het probleem enkel,kijk eens het weer wat we hadden,erger kon niet vooral voor iedereen met auto's die vol in de bloei zaten

      Ps kun je gewoon roken.

      Staff

    • Gps
      Gps commented
      Editing a comment
      Precies erger kon niet qua regen, de planten kregen niet de kans te drogen en waren gewoon 3 dagen zeiknat.
      Dat is meestal wel dodelijk bij autoflowers flink in de bloei.
      We konden het ook zien op het forum, veel hadden last van rot in hun autoflowers.

      Nieuwe zaadjes doe ik dit jaar niet meer. Er staan nu nog 2 auto flowers en een heel zielig plantje.
      Dit zielige plantje zal ook wel een autoflower zijn, want ze is al begonnen met bloeien.
      Wel een grappig gezicht, plantje van net 20 cm hoog dat al bloeit. Ik ben bij dit plantje vooral verbaast dat ze nog zo ver gekomen is.

      Verder 4 redelijke frisan dew en passion number 1. Er ging dit jaar veel mis, het overzicht ben ik wel kwijt.
      Als die gaan bloeien denk ik wel te kunnen zien welke de frisiandew zijn en welke de passion.

      Dan heb ik ook nog 2 foto planten staan, met nu 6 blaadjes. Deze twee waren de start van dit topic.
      Ben wel nieuwsgierig wat dat nog word. Erg groot worden ze zeker niet meer, maar alles is meegenomen.

      De 4 grotere foto planten zullen over een week of twee ook wel gaan bloeien.
      Ik had met deze wat eerder moeten beginnen, we blijven leren elk jaar weer. Toch is de hoogste al meer als 1,5 meter hoog.

      Ook ik geloof niet dat die muur een probleem is. Ik ben ook wel blij met die muur, want die houd me planten mooi uit het zicht.

    #34
    Ik word vrolijk van de weersverwachting. Het lijkt er op dat ik me planten weer water met voeding kan gaan geven.

    Vandaag heeft het hier alweer even flink geregend, maar het zou vanaf nu droog moeten blijven.

    Vraag me wel af hoelang plagron houdbaar is, maar zo lang het nog gewoon ruikt zal dat wel goed zitten.

    Plagron zelf heeft het over zeker 6 maanden bij een geopende verpakking.

    Ik heb hier twee flessen die ik vorig jaar al gebruikt heb. Groei en bloei voeding. Alga grow en Alga bloom
    Lets not criticize but legalize

    Comment


      #35
      Ik heb net naar me planten gekeken, en gevoeld hoe zwaar de kuipen en potten zijn.

      Ik was redelijk verbaast over hoe zwaar ze allemaal nog zijn. Voor ik water met voeding kan geven, moeten ze eerst nog veel meer drogen.

      De twee autoflowers gaan goed, maar zijn voorlopig nog niet klaar. Ook die potten zijn redelijk zwaar.
      Deze wil ik eigenlijk bloei voeding geven, maar dat kan dus nu nog niet.

      Om dat je een week of twee voor de oogst eigenlijk geen voeding meer moet geven, vraag ik me zelfs af, of me dat nog gaat lukken met de autoflowers. (voeding geven)
      Ze zijn verder ook mooi groen, dus hebben eigenlijk ook geen voeding nodig.

      Ik gok dat de ene autoflower over twee weken wel geoogst is. Ik zie bruine pistels dus het eind komt in zicht.
      Van de week maar eens de microscoop gebruiken bij deze.

      Hoewel dat voor volgend jaar is, maar even wat voeding besteld bij de 420 shop.
      Een liter terra grow en een liter terra bloom.
      Ook een email gestuurd naar Plagron met de vraag of je geopende flessen in de koelkast kan bewaren.

      Voor nu heb ik nog wel twee aangebroken flessen van vorig jaar. Zolang het niet stinkt zal het nog wel goed zijn.
      Anders heb ik hier nog wel een fles voeding van de aldi.
      Last edited by Gps; 14 August 2023, 16:43.
      Lets not criticize but legalize

      Comment


        #36
        Het antwoord van Plagron, over de houdbaarheid van geopende flessen.

        we raden het bewaren van geopende producten in de koelkast niet aan. Het beste kun je een geopende fles droog, op kamertemperatuur en uit direct zonlicht bewaren. Normaliter kun je 'm dan gebruiken tot de BBE die je onderop de fles vindt. Dit geldt voor al onze vloeibare producten.​

        Best Before end is houdbaar tot einde.
        De flessen die ik hier heb zouden dus zelfs volgend jaar nog goed kunnen zijn, ondanks dat ze al open zijn.

        Ik zat in me hoofd met een prijs van 30 euro voor twee flessen, maar ik heb bij de 420 shop 8 euro per fles betaald. Dat valt dus nog mee.
        Last edited by Gps; 15 August 2023, 18:53.
        Lets not criticize but legalize

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Tip tegen slakken, koper

          Bij sommige tuin centra schijnen ze koper strips te verkopen voor tegen de slakken, stuivers zijn goedkoper!!

        • Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          Ik doe om de stam op de aarde een plastic koffie bekertje, met kopertape er op.
          Bekertje duw ik iets in de grond. Daar was ik mee gestopt, maar dat was geen goed idee.

          Koper tape is niet zo heel duur.

        #37
        Ik heb alle planten water met voeding gegeven. Ik voelde aan een kuip, en die was al niet meer zo zwaar.
        Ook stonden niet alle bladen helemaal in het standje blij, ik denk dat deze water wilde.
        Gelijk maar een dubbele dosis voeding, tov wat Plagron voorschrijft voor de foto planten.

        Dat moet geen probleem zijn, want Plagron wil dat je voeding doet bij elke water gift, en dat doe ik meestal niet.
        Verder hebben deze planten me alle regen, al weken van mij geen water meer gehad en dus ook geen voeding.
        De foto planten bloeien nog niet.

        De twee autoflowers hebben een gewone dosis bloei voeding gehad. Dat zal zeker bij één, wel de laatste keer zijn dat deze voeding kreeg.
        Ik zie bij die ene nog witte pistels, maar krijg toch het idee, dat het eind in zicht is voor deze. De groei lijkt er wel uit.
        De andere autoflower moet nog wel wat langer, misschien dat die nog een keer bloei voeding krijgt.

        Ondank dat ik dit jaar wat laat begon met de foto planten is er eentje als iets van 1meter 80. Die gaat boven de schutting naar de buren uitkomen, maar dat is hier geen probleem.

        Misschien van de week nog even foto's maken, maar op dit moment valt er nog weinig nieuws te zien.
        Weersvoorspelling ziet er goed uit, ik hoop dat deze ook uitkomt, want dan krijg ik tenminste de kans om voeding te geven......


        Tot slot ging net de bel hier, en me voeding voor volgend jaar is binnen. Dat was een kleine verrassing, want bij het bestellen zei de 420 shop dat er eentje niet op voorraad was.
        In de doos zat echter terra grow een terra bloom.​
        Hoewel ik nog steeds erg sceptisch ben tav de duurdere voeding, heb ik de laatste 2 jaren, wel bloei voeding gegeven.
        Krijg toch het idee dat je er meer en iets dikkere bloemen van krijgt. Voorheen gaf ik nooit bloeivoeding.
        Het verschil is echter niet heel groot.
        Lets not criticize but legalize

        Comment


          #38
          Foto.
          God was never on your side..

          Comment


            #39
            Autoflower 1
            Door de natuur getopt. (harde wind / storm)
            DSCF0008.jpg

            Autoflower2
            DSCF0004.jpg

            En een overzichtsfoto
            Onder op het zielige plantje.

            DSCF0002.jpg
            Lets not criticize but legalize

            Comment


              #40
              Ik denk dat ik begin te begrijpen wat er mis gaat, met sommige foto's

              Omdat die ene autoflower zo klein is, en andere autoflowers zo klein waren, moet ik deze eigenlijk even op een tafel zetten, als ik een foto maak.
              (Of anders op de grond gaan liggen )

              Dan moet het lukken om meer vanaf de zijkant te zien.

              Nou ben ik lenig genoeg om op me hurken te gaan zitten, maar om dan ook nog een fotocamera stil te houden, dat gaat hem niet worden.
              Lets not criticize but legalize

              Comment


              • stafford
                stafford commented
                Editing a comment
                Tip zet ze apart op de foto, heb je veel beter en duidelijker overzicht.

                Auto 1 en 2 zijn nog lang niet klaar.

                Als je dit oogst mag je blij zijn met 5gram wat overblijft,die mogen nog wel even

              • Gps
                Gps commented
                Editing a comment
                Ik heb van beide autoflowers apart een foto gemaakt. Maar om een reden die ik niet nog begrijp, zie op de foto geen bruine pistels.
                Ik denk dat het door de hoogte (laagte) van de plant komt.

                Dat kan je ook op de foto zien waarbij autoflower 2 staat. Daar staan ze puur toevallig alle twee op.
                De ene autoflower is wel 3 keer hoger als de andere, die net de 30 cm haalt.

                Daarom lukt het me bij die hogere ook veel makkelijker om een redelijke foto te maken. Ik hoef niet helemaal voorover te leunen.
                Het zijn overigens twee verschillende strains, en ze zijn ook niet op het zelfde moment gezaaid.
                Last edited by Gps; 17 August 2023, 15:31.

              #41
              Ik ga vandaag waarschijnlijk, één autoflower oogsten. Toen ik haar op een tafel zette voor een betere foto, zag ik top rot.
              Een foto heb ik nog niet gemaakt, ik heb wel de top rot verwijderd.

              Hoe het mogelijk is met dit weer dat ik top rot krijg, verbaast me wel, maar het toont ook aan dat autoflowers veel sneller last van top rot krijgen als foto planten.
              Ik ben nog steeds geen echte fan van autoflowers.

              Als ik alle autoflowers die ik al gehad heb, vergelijk met een frisian dew, is het gewoon een drama tav toprot.

              Het is alleen jammer dat ik deze autoflower net een dag geleden, bloei voeding gegeven heb, maar het is niet anders.
              De tweede autoflower die ik nog heb, krijgt zeker nog een keer water met bloei voeding, want die moet nog wel even. (foto waar boven staat autoflower 2)

              Even afwachten, het zou hier zaterdag gaan regenen.

              Ik hoop dat ik niet vergeet nog even een foto te maken, van de autoflower die ik ga oogsten.
              Lets not criticize but legalize

              Comment


              • belladonna
                belladonna commented
                Editing a comment
                Tis enorm vochtig warm weer dat is de oorzaak van jou toprot

              • Gps
                Gps commented
                Editing a comment
                Dank je wel.

              #42
              Ik neem de gok om nog wat langer te wachten. Deze plant moet ik dus erg goed ik de gaten houden.
              Alle rot is nu weg, ik heb nog een keer goed gekeken.

              DSCF0002.jpg
              Attached Files
              Lets not criticize but legalize

              Comment


                #43
                Ik heb net de plant goed gecontroleerd, en vond twee kleine plekjes. Toen heb ik besloten om 4 bloemen (buds) te verwijderen, en die hangen nu boven te drogen.

                Voordeel, alle resterende bloemen krijgen nu meer lucht / wind, nadeel ik heb wondjes gemaakt.
                Ik heb ook voorzichtig de resterende bloemen een beetje open gevouwen.

                Probleem is dat de bloemen die er nu nog aan zitten, alleen nog maar witte pistels hebben.
                Ik heb nog nooit zo een extreem verschil gezien tussen buds, als bij deze autoflower.

                Het zal er wel mee te maken hebben, dat de bovenkant afbrak door harde wind, de plant was eerst zeker 2 keer hoger.
                Er zit niks anders op als de plant elke dag goed te blijven controleren.

                De vraag is of ik langer kan wachten, maar de bloemen die er nu nog aanzitten zijn nog niet klaar.

                Ik denk dat als je op de foto kijkt, je wel kan raden welke 4 bloemen ik verwijderd heb.

                De weersvoorspelling is goed, zon en geen regen. Even kijken wanneer ik de planten weer water kan geven, met voeding.
                Groei voeding voor de foto planten, bloeivoeding voor de laatste autoflower.
                Last edited by Gps; 19 August 2023, 15:50.
                Lets not criticize but legalize

                Comment


                • Italbri
                  Italbri commented
                  Editing a comment
                  Qua zon zit je goed, temp verschil tussen dag en nacht is zorgelijker denk ik.

                  Ik heb ook de gok genomen en laat hem nog een paar weekjes staan. September is een mooie oogstmaand

                • Gps
                  Gps commented
                  Editing a comment
                  Ik heb een theorie, dat bloemen met alleen nog maar witte pistels niet rotten.
                  Of dat klopt, daar ga ik nu achter komen. Ik zag net geen rot, dus afkloppen en tot nu toe gaat het goed.

                #44
                Ik heb net alle planten water gegeven. Bij zeker twee was dat ook wel nodig, want de bladeren begonnen te hangen.
                Daar ben ik blij mee, want dat betekent dat de grond redelijk droog is.
                Ook tilde ik twee kuipen op, en die waren relatief licht.

                Begin ik het eindelijk te leren, om niet teveel water te geven ?

                De autoflower waar ik al bloemen van af gehaald heb, kreeg alleen een beetje water.

                De foto planten kregen water met groei voeding. (alga grow)
                De andere autoflower kreeg water met bloei voeding. (alga bloom) Bij deze zie ik ook de bloemen goed groeien.

                Morgen of zo eens goed naar deze autoflower kijken, of ik al ga stoppen met voeding, of dat ze nog een keer bloei voeding krijgt van de week.
                Voor de microscoop is het nu nog te vroeg. Daar begin ik mee als ik aardig wat bruine pistels zie.
                Lets not criticize but legalize

                Comment


                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Autos niet volle mep voeding geven.

                • Gps
                  Gps commented
                  Editing a comment
                  Ik ben als buitenkweker vaak al blij als ik de kans krijg om voeding te geven.

                #45
                Ik heb net weer alle planten water met voeding gegeven.
                Ben benieuwd of dat een beetje goed uitkomt met de weervoorspelling.
                Vanaf vrijdag zou het weer gaan regenen.

                Ik zie nog geen bloei bij de foto planten, maar dat kan niet lang meer duren.

                Morgen even goed kijken naar beide autoflowers. Ook even kijken of ik dan een foto maak van de autoflowers.
                Vooral even kijken of de rot nog steeds weg is, bij de autoflower waar ik al 4 buds van af genipt heb.

                De regen had van mij nog wel een week of twee weg mogen blijven. Zeker die ene autoflower was dan wel klaar geweest.

                Aan de foto planten is niet veel te zien, ze gaan goed.
                Lets not criticize but legalize

                Comment

                Bezig...
                X