Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kan ik nu nog opnieuw beginnen met 2 geferminiseerde zaden ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ik heb ook afgelopen week nog fem zaadjes ontkiemd👍🏻 alles is mooi meegenomen is het motto. Succes

Comment

• Gps
      Gps commented
      Editing a comment
      We gaan het zien. Mijn laatste twee zitten nu in de grond.

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Komt wel goed

Van de laatste twee zaadjes zag ik dat er vandaag ééntje boven de grond gekomen is.

Je moet goed kijken om het te zien, twee nieuwe lob blaadjes in een 40 liter specie kuip.
    Ze moeten nog ontvouwen en het is dus wachten op de twee eerste bladen met de typische wietblad vorm.
    De zaadhoes is er wel af, dus dat gaat goed.

Gelijk maar een plastic koffie bekertje bewerkt en daar kopertape omheen gedaan.
    Daarna het bekertje om het nieuwe plantje in de grond gedrukt als slak barrière.

De plant met gekakte steel lijkt zich goed te herstellen.
    Even kijken wanneer ik van de week wat foto's maak.

De meeste gaan goed, op één plantje na. Geen idee wat daar mis gaat. Ze lijkt er geen zin in te hebben en de bladeren verkleuren ook.
    Misschien dat ik te veel water gegeven heb ? Ondanks dat ik al een aantal jaar kweek, blijf ik het bij nieuwe / kleine plantjes lastig vinden om te weten hoeveel water je moet geven.
    De pot is goed zwaar, dus de grond is nat. Wel jammer vooral voor dit plantje, dat het juist nu gaat regenen hier.

Ik hoef de komende dagen in ieder geval geen water te geven.
    Lets not criticize but legalize

Comment

• Gps
      Gps commented
      Editing a comment
      Daar zit ik dus over na te denken. Of ik minder water had moeten geven, zodat ze meer wortels aangemaakt hadden.
      Ik gaf elke dag een klein beetje water. Dat ga ik volgend jaar anders doen.

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Plomp water en dan wachten tot ze wat slapjes worden.

Of ze in een bak water zetten zodat ze zich zelf vol zuigen, wat mijn voorkeur heeft want dan komt het van onder.

• Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Ik water de potten altijd goed in, daarna de eerste 2weken alleen de bovenkant goed nat sprietzen met de spuit. Meer hebben die zaailingen niet nodig, als je autoflowers in het begin te nat zet. Dan groeien ze erg traag en dat wil je niet met afjes

Geferminiseerde zaden

Comment

In middels zijn de laatste twee zaadjes boven de grond en heb ik net bij de laatste ook weer een plastic koffie bekertje met kopertape er omheen geplaatst.

Dan nu maar even foto's.

Als eerste één van de nieuwe zaadjes.
      DSCF0002.jpg

Verder wat overzicht foto's, en op de laatste foto ook dat ene plantje dat er geen zijn in lijkt te hebben.
      Op die laatste foto zie je ook een stukje van een pot op een tafel. Daarin zit het laatste zaadje.
      De middelste foto van de 3 laatste foto's zijn de autoflowers.

DSCF0004.jpg DSCF0012.jpg DSCF0006.jpg

Ik merk dat ik de tel kwijt ben.

Ik heb namelijk geen idee of de plant, linksvoor op de laatste foto, een autoflower is of een gewone geferminseerde.
      Daar ga ik waarschijnlijk wel snel achter komen, dus een probleem is het niet.
      Op de foto zie ik misschien beginnende bloei. Morgen even kijken of dat ook echt zo is, want dan zou het een autoflower zijn.

Edit:
      Ik heb net buiten gekeken, en zag het toch goed op de foto. De plant linksvoor op de laatste foto heeft beginnende bloei en is dus een autoflower.
      Last edited by Gps; 26 July 2023, 13:19.

Comment

Vandaag kwamen de 10 knoopcel batterijen binnen. Die zijn voor me zakmicroscoopje.

Ik ben dus klaar om naar de trichromen te kijken van de autoflowers, maar eerst wil ik bruine pistels zien.

Wachten duurt vaak erg lang....

Comment

• NewNoobie
          NewNoobie commented
          Editing a comment
          Niet nodig ik begin meestal te kijken de week vooraf dat er gedverteerd wordt dat die klaar zouden zijn meestal duurt het toch langer

Ik word niet vrolijk van het huidige weer, maar daar hebben vast meer mensen last van.

Net even 4 autoflower bekeken, en ik zie de eerste bruine pistels. Ik denk dat ik nog geen toprot zie.
        Maar hoe lang dat goed blijft gaan met dit weer?

Verder omdat toprot meestal aan de binnenkant begint, word het nu wel erg spannend.

Weersverwachting is ook niet best. Zeker de komende twee dagen nog veel regen.

Misschien moet ik toch eens kijken met de microscoop, hoe het met de trichromen is. Verreweg de meeste pistels zijn echter nog wit.

Edit:
        Ik heb net 10 bamboe stokken besteld. Dan kan ik planten die het nodig hebben een steun geven.
        Ik denk dat het omwaai probleem vooral ontstaat omdat de 40 liter specie kuipen eigenlijk te klein zijn. (of misschien moet ik zeggen dat ze eigenlijk niet diep genoeg zijn)

Morgen ga ik naar de trichromen van de autoflowers kijken.

Ik vraag me met dit weer echt af of ik nog langer kan wachten, maar te vroeg oogsten heeft ook geen zin.
        Last edited by Gps; 31 July 2023, 20:42.

Comment

• Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Zolang je geen rot ziet gewoon wachten

• Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Ik heb toevallig ook bamboestokken in de pot gestoken, maar naar 6dagen zag ik waar de stokken de grond ingaan al schimmel groeien. Ik hoop dus niet dat er genoeg sporen op de plant is gekomen. Dus kijk maar uit met dat bamboe.overgens is bamboe perfect, het kan natuurlijk zo zijn dat ik weer eens voor een dubbeltje op de eerste rij wilde zitten. Ik had ze besteld op een een nieuwe Alie, temu heet dat. Echt goedkoop ik had meteen even voor 30 euro schuurpapier besteld, voor de andere hobbie. In Nederland krijg je maar 30 velletjes als je geluk hebt. Succes man

Ik heb net in de regen naar een autofower gekeken.

Ik zie op de hoofdtop alleen maar milky tricromen.

Toch heb ik het gevoel dat ze nog wel wat langer mag blijven staan. Probleem is het weer, hoe lang kan ik nog wachten.

De planten stonden net lekker in de zon, maar toen ging het weer even regenen, en inmiddels breekt ze zon weer door.
        Er was voor vandaag de hele dag regen voorspelt, gelukkig klopte dat dus niet.

Ik ga even kijken of ik wat foto's kan maken, als het weer droog word.

Comment

• Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Komende week word het weer droog, als het goed is!!

Foto's van de 4 autoflowers.

Eerste foto, de bovenste is de plant die ik met de microscoop bekeken heb.
        Helaas valt net de bovenkant van de plant buiten de foto.

Laatste foto is van een autoflower waar, de top van afgebroken is door harde wind.
        De natuur heeft deze dus getopt voor mij.

Iemand een mening of ik al kan oogsten ?

DSCF0001.jpg DSCF0004.jpg DSCF0007.jpg

DSCF0003.jpg
        Last edited by Gps; 2 August 2023, 00:57. Reden: Ik zag dat ik nog een foto miste.

Comment

• Yuna
          Yuna commented
          Editing a comment
          Zo hij die zijn wel extreem klein man,blijft weinig van over,je ziet het al als je na het blad kijkt dat het geen zuivere koek is de genetica.

Ben benieuwd groetjes

En ik doe komend jaar ook exact hetzelfde als jouw, 5 grote photo planten

• Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          Het grote voordeel van photo planten is wel dat als het niet geweldig gaat er nog genoeg tijd voor herstel is.
          Die tijd is er nauwelijks met autofowers, en dat is te zien op de foto's.
          Denk dat de plantjes een 50 cm hoog zijn

Gelukkig heb ik er 4, en er is nog een autoflower onderweg.
          Die is net begonnen met bloeien, maar die is zeker twee keer zo hoog.

Ik heb net me autoflowers goed bekeken. Ik zie de bloemen nog goed zwellen en zie nog geen toprot. (afkloppen)
        Met de microscoop zie ik nog wel een enkele heldere trichroom, maar zeker 95% is al milky.

Als de zon nog doorbreekt wil ik nog een poging tot betere foto's doen, maar nu is het te donker.
        Ik word helemaal lijp van dit weer en me plantjes in bloei.

Ik zie wel meer en meer bruine pistels, wat op zich een indicatie is dat de oogst er aan komt.
        Morgen zou het redelijk weer moeten zijn, maar voor zaterdag en zondag is de voorspelling weer niet best.

Eigenlijk wilde ik vandaag er minimaal eentje oogsten, maar het lijkt me nog te vroeg.
        Bij één autoflower zie ik zelfs nog nauwelijks bruine pistils, dus het heeft nog geen zin om die met de microscoop te bekijken.

Ik ben verder wel benieuwd of die twee laatste twee zaadjes nog wat gaan worden.
        Ze gaan goed, maar met dit weer groeien ze niet erg hard en ze hebben nog maar 4 blaadjes en we zitten al in augustus.

Comment

• Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          In mijn ervaring rotten alleen planten die bijna klaar zijn.
          Ik heb foto en autoflowers meerdere dagen in de regen zien staan. Zolang ze nog niet bloeien geen enkel probleem

• Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          De pistels zijn meestal al snel bruinig. Dan moeten ze minimaal nog een week of drie.

• Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          Daar zit nou juist mijn probleem. Nog niet eens de helft van de de pistels is bruin, meeste zijn nog wit.

Foto's maken lukt niet zo als ik het wil. Misschien moet ik de handleiding van de camera eens opzoeken.
        Maar hier toch de foto's.
        De plant rechts op de eerste foto, is ook een autoflower, en je kan zien dat ze al bloeit.
        Alle grotere planten zijn gewoon geferminiseerde, die gaan dus over een week of twee bloeien.
        Volgend jaar toch iets eerder beginnen met de fotoplanten, gewoon in mei, en dan later toppen.

DSCF0001.jpg DSCF0006.jpg DSCF0008.jpg DSCF0010.jpg

Comment

• Yuna
          Yuna commented
          Editing a comment
          Over een week of 2? Maak er maar 4 van minimaal

• Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          Tja, als ik de foto's zie, dan denk ook die zijn nog niet klaar. Vooral ook omdat ik op de bladeren bij de bloemen nog vrijwel geen trichromen zie.
          Na het weekend zou het weer, weer beter worden.

Ik breek wel records dit jaar. Ik had vorige jaren, ik geloof starrider.
          Daarvan zegt dutch passion 10 weken, en dat werden er dan 12-14.

Alle autoflowers die ik nu heb, staan al langer als 14 weken, ondanks dat dutch passion het ook bij deze over 10 weken had.
          Dutch passion heeft deze soort echter niet meer. Plantjes werden niet groot, maar snel waren ze wel.

Oorspronkelijk geplaatst door Gps View Post
        Morgen ga ik naar de trichromen van de autoflowers kijken.
        Ik vraag me met dit weer echt af of ik nog langer kan wachten, maar te vroeg oogsten heeft ook geen zin.
        Als beginneling heb ik (nog) niet zo veel last van deze nervositeiten. Overigens was ik van plan keurig te wachten met oogsten tot de opgave van de zaadbank bereikt was. Dat zou dit weekend zijn. Nu moet je volgens kenners daar altijd nog twee weken bij tellen. Door een noodlottige hagelstorm heb ik 21 juli al moeten oogsten Dat is dus zo'n 2 a 4 weken te vroeg.

Is het dus slap/waardeloos spul geworden? Laat ik zeggen dat ik er knap stoned van word. Na 3 capsules vapen zit ik echt aan de limiet. De vierde begin ik nog wel dapper aan maar die krijg ik niet meer op. Op een gegeven moment moet ik me naar bed slepen. Ik had deze ervaring in mijn hasj tijd maar zelden.

Moraal van dit verhaal: Wat win je nu precies met dat zenuwslopende wachten in die laatste weken? En wat kan je verspelen indien de natuur even tegen zit? Ik dacht altijd, gezien en gehoord al die verhalen, dat er in de laatste paar weken tientallen van procenten aan het maximum THC werd toegevoegd. Op mijn ervaring is het hooguit een paar procenten.

Maar goed, ik het heb het dus niet gemeten. Ik ben benieuwd of er ooit reproduceerbaar onderzoek naar gedaan is. Iets wetenschappelijks. Of dat we in deze het moeten doen met de ervaringen van de oudsten en de wijzen

Comment

• Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          Meestal groeien de bloemen op het eind nog flink. Dat is ook wel wat ik zie, de bloemen zwellen nog steeds op.
          Dat is de hoofdreden, dat ik probeer te wachten.

Als de plant begint te rotten (toprot) dan is oogsten meestal wel de enige optie die je dan nog hebt.
          Daar goed op letten is misschien nog wel belangrijker als de kleur van de Trichromen.

Ik gebruik altijd een klein microscoopje, en heb nog nooit te tijd gehaald die de zaadbank beweerd over zijn autoflowers.
          Ook binnen kwekers, schijnen dit volgens dit forum nooit te halen.

Op zich heb je wel gelijk tav de natuur, Wij moeten ons aanpassen en soms betekent dat vroeger oogsten.

Ik heb al veel geleerd van oa LR2 en belladonna. Dat zijn toch twee kwekers waar ik altijd naar luister, want die hebben beide veel meer ervaring als mij.

• Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Verschil in potentie smaak en opbrengst heb je als je te vroeg oogst. Maar als het goed is is het goed he🤷🏼‍♂️ en als je altijd hash hebt gerookt dan ben je nog al snel onder de indruk van wiet. Had ik ook toen weer ik switchste.. maar ook die wiet went weer 😯 dus blijf oefenen en over een maandje heb je 6 vapes nodig om je na bed toe te slepen🙃

• Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          De laatste weken worden de pas echt zwaar, dus je
          'verlies' is best aanzienlijk. Je hebt ze kunne redden dat is de hoofdzaak.

Ik heb net naar me planten gekeken, en ze lijken de wind en regen goed overleeft te hebben.

Ze staan nu zelfs in de zon. Bij één autoflower zie ik wat kleine rode vlekken op de bladeren. Die zou klaar kunnen zijn.

Met klaar bedoel ik hier vooral dat deze autoflower op het eind van haar leven zit. Toch zie ik bij alle autoflowers ook nog witte pistels.

Het was zenuwslopend de laatste dagen, maar ik ben voorlopig blij dat ik nog niet geoogst heb.

Comment

Alle autoflowers nog eens erg goed bekeken, en bij één autoflower toprot weg geknipt.

Ik wilde deze eigenlijk dan maar meteen oogsten, maar ik zie iets lager nog bloemen met alleen maar witte pistils.

Daarna de stam schoongemaakt met een papieren zakdoekje met wat azijn. Hopen dat de rot nu stopt.
          Azijn werkt goed tegen toprot, maar de planten worden er niet vrolijk van. Gebruik zo min mogelijk azijn, want ook de wietplant kan er niet tegen.
          Ik heb wel de zwarte aanslag van de stam kunnen vegen.

Comment

Foto's, ik heb me best gedaan, de eerst twee bijgesneden, de derde is waar ik de toprot verwjderd heb.
            Roept u maar.

DSCF0001.jpg DSCF0005.jpg DSCF0007.jpg
            Last edited by Gps; 8 August 2023, 16:25.

Comment

• Italbri
              Italbri commented
              Editing a comment
              Die muur is een veroorzaker van rot. Heb hetzelfde probleem, is beperkte luchtstroom.

Oorspronkelijk geplaatst door Gps View Post
            Foto's, ik heb me best gedaan, de eerst twee bijgesneden, de derde is waar ik de toprot verwjderd heb.
            Roept u maar.
            Ze zien er wat mij betreft wel mooi en oogstbaar uit. Heb je inmiddels geoogst? Zelf heb ik mijn autoflowers (gezaaid 20 en 26 mei) al een paar weken geleden geoogst. Opbrengst na droging ongeveer 60 gram. Smaakt naar mijn smaak prima (vrij neutraal dus) en ik er wordt er knetterstoned van. Wat wil een mens nog meer? Ik ben blij dat ik er geen oogstdrama van gemaakt heb. Binnen is binnen.

Comment

• Gps
              Gps commented
              Editing a comment
              Ik ben een voorstander van microscoopjes gebruiken en naar de trichromen te kijken.
              Toch moet je altijd goed blijven kijken of er rot is.
              Maar dat is het mooie, iedereen mag het op zijn manier doen.
          Bezig...
          X