Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kweken met autoflower maar groeifase in kweektent

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Kweektip: kweken met autoflower maar groeifase in kweektent

Korting op 420shop
    hallo iedereen,
    ik wou volgende week starten met 5x wedding cake auto te ontkiemen. het is de bedoeling dat ik ze uiteindelijk buiten ga zetten maar ik was van plan om hun de eerste 3-4weken(hun groeifase) in mijn kweektent te zetten. ik gebruik 6x led tl t8 4000k 18w (3x koel wit, 3x warm wit).
    Mijn vraag is nu of dit een goed idee is of ze beter direct buiten te zetten?
    alvast bedankt

Maak dat de lichtcyclus meegaat met de zon.om hermies tegen te gaan. En zeg aub niet rqs🥴. Direct in de grote pot, opletten met overwateren.

direct buiten kan ook na 15mei

Comment

Onder de lamp starten 20/4 binnen geeft je altijd voorsprong.🚀

Comment

ik heb die van zamnesia seeds gekocht. idd direct in grote pot is het best maar ik dacht van ze eerst in 1l pot te zetten, net om niet te knoeien qua bewatering..
        ik zou ze 24/7 gegeven hebben. 20/4 beter?

Comment

24/7 is het best maar voor wat ik hoor is het niet aoveel meer dan 18/7 behalve een boel meer electriciteit en slijtage aan uw lamp. Lichturen veranderen lijkt me niet slim voor herma’s tbh.

Comment

• MrBleeksmile
            MrBleeksmile commented
            Editing a comment
            Dat is wel interessant voor te weten. Ok led tl buizen verbruiken niet zoveel maar als ik kan uitsparen en niet al teveel verschil krijg is dit mooi meegenomen. Ik luister vooral naar jullie weetjes. Een autofower kan ik mij geen fouten veroorloven

Ik zou ook graag weten wat het best is: de zaailingen in 1l pot zetten en voor ik ze buitenzet in 25l potten verpotten ( en tussendoor lst uitvoeren ) of ze direct in 25l potten zetten?

Comment

• Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Eindpot bij autos.

• Babz
            Babz commented
            Editing a comment
            Persoonlijk denk ik dat met 25L potten het verstandig is om ze voor te groeien in een kleiner potje idd.
            Want het kunnen flinke planten worden in die potmaat, plus ze staan buiten dus een extra sterk wortelstelsel is nooit mis in die setting.

vandaag na een dagje testdraaien al op een eerste groot probleem gestuit. overdag temperatuur van 26.3 graden maar een luchtvochtigheid van 37%
          Ik dus er een luchtbevochtiger bijgezet en 2 bakjes water en 2-3u laten doen. Ik ga net kijken en vochtigheid is geen milimeter verbeterd.
          aangezien ik maar 3weken in de tent ga doen wil ik er geen geld insteken. ik heb een staande ventilator dat 180 graden draait en 1-2 clip fans.
          als luchtafvoer heb ik een buisventilator 100mm genomen en 2stukken pvc van 30cm op aangesloten. dus dit zou geen probleem mogen vormen
          als licht gebruik ik 3x philips master tl-d super 80 36w 4000k koel wit 120cm en 3x sylvania tl-buis/t8 g13/36w 2700k warm wit maar zit te twijfelen om deze morgen te vervangen door led tl lamp t8 120cm g13/18w 6000k koel wit en led tl lamp t8 120cm g13 18w 3000k 830 warm wit...
          Enig idee hoe dit zou komen dat ik de luchtvochtigheid niet omhoog krijg??
          ik ging morgen starten met ontkiemen maar nu ga ik wachten totdat ik het in orde krijg

Comment

of ze mss toch direct buiten zet

Comment

Enig idee hoe dit zou komen dat ik de luchtvochtigheid niet omhoog krijg??
              Het heeft al een aantal weken niet geregend. Dan gebeurt dat.

Mijn planten staan al vrolijk buiten, daar is de LV ongeveer 33% vandaag.
              Aangezien de temperaturen ook boven de 20 lijken te blijven, zie ik niet echt in waarom je nog binnen zou willen beginnen. De transitie naar buiten, helemaal vanaf 120W TL verlichting verdeeld over 120cm of 36W LED over 120cm, gaat je 2-3 weken kosten omdat die lichtsterkte heel veel lager is dan die van de zon.
              Als je dit bericht een maand of twee geleden had geplaatst, dan had ik het nut wel gezien. Want dan kun je makkelijk twee rondes buiten draaien.

Maar als je al tegen problemen aan loopt zonder dat er planten groeien, en je de boel wilt uitstellen vanwege de luchtvochtigheid notabene, dan zou ik overwegen om binnenkweken helemaal achterwege te laten.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Mijn bedoeling was om hen in zaaiiling zo weinig mogelijk te belasten qua wind, hier is wind nog steeds iets te hard in mijn ogen
                Nu iedereen vergeet mijn vorig bericht, ik heb mijn buisventilator verkeerd geplaatst ...
                Nu zie ik de luchtvochtigheid wel omhoog gaan .
                Morgen gaan de zaden de koffiefilter in en zien we wel hoeveel er ontkiemd geraken. heb 5x wedding cake auto en 1x milky way f1 auto. indien ze allemaal uitkomen kan ik nog steeds 2 ofzo direct buiten zetten.
                tot morgen allen

Comment

hey hey,
                  deze morgen gaan kijken en de luchtvochtigheid was al stukken beter (55-60%) maar nog niet overtuigend genoeg ( ben nogal veeleisend ookal heb ik de financien niet). daarom vandaa naar winkel gegaan en mij een buisventilator gekocht. heb nu 2x luchtafvoer bovenaan dus er wordt nu zeker meer lucht afgevoerd dan ingaand ( 1x grote circulatieventilator en 2x clip fansventilators (waarvan 1 continue draait). Hopelijk geraak ik nu aan mijn 70% RV
                  Zaadjes zitten ook in koffiefilters (5x wedding cake auto, 1x milky way f1 auto) en hoop tegen zaterdag er echt te kunnen aan beginnen.
                  Nu als ik ze zou in kleine bakjes steken eerst, hoe groot moeten die potten zijn? 0.5l - 1l - 1.5l - 2l - ... ???
                  Alsook hoe ver moeten mijn lampen van de zaailingen hangen? het zijn 6x tl buis 1.20m 36w (3x koel en 3x warm wit)
                  En als laatste als ik zaterdag start, moet mijn verslag hier gebeuren of kan ik nieuwe topic maken?
                  nog een fijne avond allen

Comment

hey hey,
                    deze morgen gaan kijken en de luchtvochtigheid was al stukken beter (55-60%) maar nog niet overtuigend genoeg ( ben nogal veeleisend ookal heb ik de financien niet). daarom vandaa naar winkel gegaan en mij een buisventilator gekocht. heb nu 2x luchtafvoer bovenaan dus er wordt nu zeker meer lucht afgevoerd dan ingaand ( 1x grote circulatieventilator en 2x clip fansventilators (waarvan 1 continue draait). Hopelijk geraak ik nu aan mijn 70% RV
                    Zaadjes zitten ook in koffiefilters (5x wedding cake auto, 1x milky way f1 auto) en hoop tegen zaterdag er echt te kunnen aan beginnen.
                    Nu als ik ze zou in kleine bakjes steken eerst, hoe groot moeten die potten zijn? 0.5l - 1l - 1.5l - 2l - ... ???
                    Alsook hoe ver moeten mijn lampen van de zaailingen hangen? het zijn 6x tl buis 1.20m 36w (3x koel en 3x warm wit)
                    En als laatste als ik zaterdag start, moet mijn verslag hier gebeuren of kan ik nieuwe topic maken?
                    nog een fijne avond allen
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 6 photos.

Comment

Ik zit mij nu wel af te vragen wnnr het beste moment is om ze in 25l potten te zetten aangezien ze maar 3weken max in tent blijven ( tot ongeveer 1ste week groei). Zou ik ze verpotten net voor start groeifase of bij begin groeifase, of als ze nog zaailing zijn? Ik zou wel willen lst uitvoeren als dit nog mogelijk kan zijn. Graag hoor ik het van jullie jongens

Comment

• Highrider
                        Highrider commented
                        Editing a comment
                        Zo snel mogelijk; wel pas wanneer de kluit het toe laat en mooi doorgeworteld is.

En hoe kan ik dat zien of opmerken of aanvoelen? Ik weet dat het beste was ze direct in 25l potten te steken maar onervaren kwekers zoals ik maken nog al snel de fout dan om te overbewateren.

Comment

• Highrider
                        Highrider commented
                        Editing a comment
                        Als je meer water moet geven dan je lief is.
                        Als er enkele worteltjes aan de onderkant uitsteken.
                        Droge kluit is makkelijker over te pakken dan een natte kluit.

Grote potten goed inwateren en de eerste twee weken sws geen water geven. Dat moet voor een volgende keer wel lukken toch?

• Minigrowcase
                        Minigrowcase commented
                        Editing a comment
                        Autoflower is meteen in de eindpot, potgrond goed vochtig maken en hoef je 1/2 weken er niet naar om te kijken..

Als deze goed verloopt zal ik de volgende ronde doen zoals jij het zegt highrider

Comment

Bezig...
                      X