Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zomer 2026 incoming

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Zomer 2026 incoming

Korting op 420shop
    Beste mede hobbyisten,

2026 is al even van start gegaan en ben enorm benieuwd of jullie ook weer iets moois neer willen zetten. Benieuwd naar de soortjes en eventuele opstellingen om zelf ook wat ideeën op te doen.

Ik begin altijd te laat , hopelijk dit jaar niet . Waarschijnlijk autoflowertjes en deze keer in een groter volume, es zien hoe groot een afje kan worden ..
    Ganja always does the trick.

Comment

Soortje dat ik geweldig vind om buiten en ook binnen hier te zetten is Channel+ van Medical Seed, klassieke BigBud x Skunk combo wordt een mega plant en kan je vaak al in September oogsten.

Channel+.jpg
      Last edited by Fenderbender; 13 February 2026, 18:05.

Comment

• Kratos
        Kratos commented
        Editing a comment
        Dat is een flinke dame! Interessant soortje dus voor in een 35 liter emmer.

• Fenderbender
        Fenderbender commented
        Editing a comment
        Nou je ziet 3 planten.. twee maal Channel + van ongeveer 2,7m hoog en goed voor 1,2 en 1,4kg droog en laatste top vanachter die je ziet uitsteken was van een kleinere plant Russian Snow van Vision Seeds rond de 500gr. Allemaal volle grond. Ja in een grote pot zal ie het ook wel goed doen 35L groeit al een aardige plant.

Wat planten tegen ongedierte zijn petunia citroengras citroenmelisse goudsbloem afrikaantjes kattenkruid.

De een stoot ze af en de ander trekt ze juist aan bij je plantjes vandaan.

En roy had vorig jaar een leuke opstelling voor zijn paprika en komkommer.

Comment

Ik ga voor de cbd autoflowers
        rqs f1 zamnesia f1
        worden beiden 100cm
        Deze komen in mijn kas te staan tussen de pepers paprika's enz
        Vorig jaar in potten
        Dit jaar gaan ze denk ik de volle grond in

Comment

Ik ga weer voor een mooi aantal eigen hybrides.

[White widow IBL x Punisher revival F1] x [Punisher revival F2]
          En alle varianten van Punisher revival x punisher revival.

Stuk of 4/5 mogelijkheden.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

• Fenderbender
            Fenderbender commented
            Editing a comment
            Hoi LR2, zegge vraagje ik ben van plan hier bij mij ook eentje te zetten maar das echt een ouwe tuin, en kheb onlangs een hoop No Till, No Fertiliser videos zitten bekijken, en je grond moet bedekking hebben met mulch of bedekking met planten en ja die bodem hier is al jaren niet gespit en staat vol bodembedekkers, voor het moment eigenlijk vol wilde aardbeien, Dus ja eigenlijk zou ik ze daar rechtstreeks moeten inpoten en plug ik ze meteen in een bestaand ecosysteem en dan zou ik niets moeten doen buiten wat water geven op de warme dagen want heel de omgeving zou alles hebben wat de plant nodig heeft.
            T'is 20 are met een paar 180 jaar oude kastanjes en redelijk wa leven voor int stad, kheb onlangs een dikke egel gezien.
            Is zeker een omgeving die zo'n plant kan ondersteunen, bomen schieten er gelijk gek uit de grond, t'enigste wat ik doe elk jaar is dingen weghalen en soms laten staan die spontaan verschijnen.

Wat ik eigenlijk wou doen is oude aarde opfrissen met Bionova Microlife & Profimix korrels en die dan in men grootste air-pot van 38l en die 2/3de in de grond ingraven zonder bodem.. zodat als ze meer nodig heeft ze vanonder of door de gaten in de zijwanden in de volle grond kan groeien.
            Maar ik weet niet of dat beter gaat zijn.
            Tvoordeel wat ik wel zie is dat de plant wat hoger staat voor luchtstroom en dat de air-pot hopelijk een vervelende structuur is die de slakken wat afschrikt want die zijn wel talrijk. Dacht er nog wat koperdraad rond te wikkelen.

Dus ja kweeni wat denk je? puur natuur? of in de pot? in die korrels zitten ook veel mycos, bacteria en fungi maybe they play nice with what is there?
            Licht is wel een probleem, kan ze niet tussen de netels zetten want die staan donker.
            er zijn twee locaties.. één waar ze de middag en namiddag zon heeft maar vanaf 4-5 uur zit ze wel achter bomen, maar dan is er een andere plek die vanaf dan wel de zon heeft.
            Of ze gewoon in potten houden dan kan ik ze de zon laten volgen en schutten.. maar ja volle grond is wel maximum potentieel.

• LR2
            LR2 commented
            Editing a comment
            Koperdraad alleen gaat niet helpen. Ik heb kopertape nodig en daar bovenop nog een laag kopergaas, en toch komen ze er door.

Wat je doet qua pot of aarde: dat maakt niet heel veel uit, je watert wanneer je plant het nodig heeft en je zult toch met een schep de grond in moeten. Of je de bestaande grond opvijzelt of daar vandaan blijft en in een pot.. Ik zou voor een pot gaan omdat je dan meer controle hebt. In de volle grond ga je competitie krijgen met die bomen, die in droge perioden ook naar water op zoek gaan en veel meer groeikracht hebben dan een wietplant.
            Zoveel mogelijk zonuren overdag, die zijn het beste. Avondzon heeft een andere golflengte en is simpelweg minder ideaal; het is prima, maar als je maximaal je buitentuin wilt benutten, dan zijn de lichturen tussen 10:00 en 16:00 de meest effectieve.

En heb je al iets gevonden of opt oog?

Comment

• Kratos
            Kratos commented
            Editing a comment
            Ik denk Gorilla Glue auto (als ze een keer voorradig zijn, auto Lemon Kix, auto Mazar en wederom Auto Ultimate. Laatste outdoor run met dit soortje in 2024 was niet verkeerd maar kon vele malen beter. Dit keer gaan ze in een 35 liter kuip met Batmix zonder lst gedoe. Minimaal aanraken zodat ze volle potentie kunnen behalen.

• Fenderbender
            Fenderbender commented
            Editing a comment
            Allemaal auto.. goh ja das wss verstandig minder slecht weer stress.
            Klinkt goed, Auto Ultimate en Mazar zijn joekels, Lemon Kix ziet en klinkt heel lekker ben ik ook al effe benieuwd naar en GG kan ook een monster auto worden.

• Kratos
            Kratos commented
            Editing a comment
            Ja, had ook 1 of 2 fems erbij gewild maar geen plek om te verduisteren.

Ik kom ook weer

Comment

• Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Mooi dat jij ook nog functioneerd.

• stafford
            stafford commented
            Editing a comment
            Onkruid vergaat niet

• Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented