Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Home made Windbescherming en zonweerkaatsing.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Home made Windbescherming en zonweerkaatsing.

    Korting op 420shop
    Mijn kweek is volop aan de gang (zie topic Kweken in Spanje: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...enerife-Spanje1.jpg2.jpg
    3.jpgfinal.jpg


    Wat is jullie mening hierover?
    Resident in Tenerife, Spanje.
    3e Kweek gestart: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...enerife-Spanje

    #2
    Re: Home made Windbescherming en zonweerkaatsing.

    De wind blies zelf de tegels omver. Gebroken.

    Heb het dan maar uit hout gemaakt. Enjoy!

    original.jpg
    Resident in Tenerife, Spanje.
    3e Kweek gestart: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...enerife-Spanje

    Comment


      #3
      Re: Home made Windbescherming en zonweerkaatsing.

      De wind blies je tegels omver, maar hout blijft staan? Serieus ik vind het leuk om te lezen dat je in Teneriffe bezig bent, maar een beetje doordachter mag wel vind ik! Een L-profiel aan de bodem van je windscherm kan al veel schelen.. Of een bodem waar je jouw pot op zet en het scherm aan vast zit.

      De wind doet dan dit, met veel fantasie kun je er wat van maken: waaien >>>>>>>Lpot
      Je pot staat op het liggende steeltje van de L. Waardoor de wind je pot op zou moeten tillen om je scherm om te blazen. Je kunt dat liggende L gedeelte ook uitbreiden door er een brede plaat aan te leggen zodat je scherm op een groter vlak de grond raakt, dan kunnen er nog wat gebroken tegels bij ter verzwaring..

      Ook moet je er op letten dat als de zon eenmaal fatsoenlijk schijnt, hij niet dubbel schijnt door de reflectie.. Volgens mij was het Da Vinci die daar mee in verhalen boten in brand zette vanaf de kust.. Tegenwoordig wordt er zelfs energie opgewekt op die manier en het is bewezen dat je met wat alufolie en de zonnereflectie een lekkere paella kunt bakken..

      Je plantje ziet er prima gezond uit, een doorzichtig windscherm lijkt me verstandiger, daarmee loop je minder risico op verbranding. Ga geen onnodige verbeteringen aanbrengen loopt je plant alleenmaar risico! En de meeste planten kunnen flink wat wind vangen, als je dat liever niet hebt kijk dan eens naar LST om je plantje lekker laag, en uit de wind te houden.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Re: Home made Windbescherming en zonweerkaatsing.

        Nu ze nog klein is ga ik het risico niet lopen en ga ik ze toch wat beschermen van de wind, you never know

        En je maakt er inderdaad een goed punt, ik ga geen onnodige verbeteringen aanbrengen. I'll let mother nature do her part!

        P.s: Het windscherm valt nu niet om omdat hij erachter nog steun heeft van 2 balkjes. De tegels hadden niets van steun vanachter. Ik vind het huidig systeem met hout veel beter, weegt minder, en geeft meer bescherming zonder zon af te nemen

        Bedankt voor het commentaar, heeft me flink geholpen, echt
        Resident in Tenerife, Spanje.
        3e Kweek gestart: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...enerife-Spanje

        Comment


          #5
          Re: Home made Windbescherming en zonweerkaatsing.

          Erg handig zeg!

          Comment


            #6
            Re: Home made Windbescherming en zonweerkaatsing.

            Dat was Archimedes en niet da vinci hoor.

            Ik zou idd opletten voor hotspots. De kreukels in de alufoli kunnen het zonlicht op een plaats bundelen wat dan tot verbranding leid. Beter had je er radiatorfolie of zoiets voor gebruikt.

            Comment


              #7
              Re: Home made Windbescherming en zonweerkaatsing.

              'Kben nu al bezig aan mijn tweede ronde en eigenlijk gebruik ik dit niet meer.

              Zolang de wind ze niet uit de pot rukt is alles ok, ik laat moeder natuur nu mooi haar best doen, worden de plantjes toch sterker van
              Resident in Tenerife, Spanje.
              3e Kweek gestart: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...enerife-Spanje

              Comment


                #8
                Re: Home made Windbescherming en zonweerkaatsing.

                Mat witte verf, gewoon Latex, of witkalk geeft erg goeie en diffuse weerkaatsing van het licht.
                Dus geen hotspots, en beter slecht-weer-bestendig.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: Home made Windbescherming en zonweerkaatsing.

                  Dat was Archimedes en niet da vinci hoor
                  Hahaha mijn fout, beide grote geesten. Ik haal die twee vaker door elkaar!
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #10
                    Re: Home made Windbescherming en zonweerkaatsing.

                    Ik ben vorig jaar naar Lanzarot geweest een ander eilandje in de buurt van tenerife en het waait daar verschrikkelijk. Ik vraag me toch een beetje af hoe dat uw plant het gaat volhouden als ze groot en breed zal zijn. Dit zal ik zeker volgen in je kweekverslag tword boeiend

                    Comment

                    Bezig...
                    X