Home made Windbescherming en zonweerkaatsing.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • SpanishQueen
    Son of the Bong
    MemberLucky Member
    • Feb 2012
    • 413

    #1

    Home made Windbescherming en zonweerkaatsing.

    Korting op 420shop
    Mijn kweek is volop aan de gang (zie topic Kweken in Spanje: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...enerife-Spanje) maar ik heb enorm veel last van wind.

    Het plantje is nog klein en geloof me als ik zeg dat het grote rukwinden zijn. Om haar van de wind te beschermen had ik besloten om haar wat in de hoek van het dak te zetten, maar daar krijgt men pas direct zon licht vanaf 4-5 uur dus ben ik de helft van de zon kwijt.

    In de plaats van ze in een hoek te zetten heb ik besloten om er een soort tegels achter te zetten (wind komt van achteren), zo wordt ze beschermd en krijgt ze nog altijd volop zon. En, nu dat de tegels er toch achter staan, heb ik de beplakt met aluminium-folie om de zon nog eens te weerkaatsen.

    Het zonlicht deze tijd van het jaar is hier niet zó fel dus angst om haar te verbranden heb ik zeker niet.

    Hier een reeks foto's:


    1.jpg2.jpg
    3.jpgfinal.jpg


    Wat is jullie mening hierover?
    Resident in Tenerife, Spanje.
    3e Kweek gestart: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...enerife-Spanje
  • SpanishQueen
    Son of the Bong
    MemberLucky Member
    • Feb 2012
    • 413

    #2
    Re: Home made Windbescherming en zonweerkaatsing.

    De wind blies zelf de tegels omver. Gebroken.

    Heb het dan maar uit hout gemaakt. Enjoy!

    original.jpg
    Resident in Tenerife, Spanje.
    3e Kweek gestart: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...enerife-Spanje

    Comment

    • LR2
      Mother of all Growers
      MemberLucky Member
      • Nov 2011
      • 8552

      #3
      Re: Home made Windbescherming en zonweerkaatsing.

      De wind blies je tegels omver, maar hout blijft staan? Serieus ik vind het leuk om te lezen dat je in Teneriffe bezig bent, maar een beetje doordachter mag wel vind ik! Een L-profiel aan de bodem van je windscherm kan al veel schelen.. Of een bodem waar je jouw pot op zet en het scherm aan vast zit.

      De wind doet dan dit, met veel fantasie kun je er wat van maken: waaien >>>>>>>Lpot
      Je pot staat op het liggende steeltje van de L. Waardoor de wind je pot op zou moeten tillen om je scherm om te blazen. Je kunt dat liggende L gedeelte ook uitbreiden door er een brede plaat aan te leggen zodat je scherm op een groter vlak de grond raakt, dan kunnen er nog wat gebroken tegels bij ter verzwaring..

      Ook moet je er op letten dat als de zon eenmaal fatsoenlijk schijnt, hij niet dubbel schijnt door de reflectie.. Volgens mij was het Da Vinci die daar mee in verhalen boten in brand zette vanaf de kust.. Tegenwoordig wordt er zelfs energie opgewekt op die manier en het is bewezen dat je met wat alufolie en de zonnereflectie een lekkere paella kunt bakken..

      Je plantje ziet er prima gezond uit, een doorzichtig windscherm lijkt me verstandiger, daarmee loop je minder risico op verbranding. Ga geen onnodige verbeteringen aanbrengen loopt je plant alleenmaar risico! En de meeste planten kunnen flink wat wind vangen, als je dat liever niet hebt kijk dan eens naar LST om je plantje lekker laag, en uit de wind te houden.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment

      • SpanishQueen
        Son of the Bong
        MemberLucky Member
        • Feb 2012
        • 413

        #4
        Re: Home made Windbescherming en zonweerkaatsing.

        Nu ze nog klein is ga ik het risico niet lopen en ga ik ze toch wat beschermen van de wind, you never know

        En je maakt er inderdaad een goed punt, ik ga geen onnodige verbeteringen aanbrengen. I'll let mother nature do her part!

        P.s: Het windscherm valt nu niet om omdat hij erachter nog steun heeft van 2 balkjes. De tegels hadden niets van steun vanachter. Ik vind het huidig systeem met hout veel beter, weegt minder, en geeft meer bescherming zonder zon af te nemen

        Bedankt voor het commentaar, heeft me flink geholpen, echt
        Resident in Tenerife, Spanje.
        3e Kweek gestart: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...enerife-Spanje

        Comment

        • AmericanIndian
          Wicked Stoner
          MemberLucky Member
          • Aug 2010
          • 218

          #5
          Re: Home made Windbescherming en zonweerkaatsing.

          Erg handig zeg!

          Comment

          • monty
            Banned
            • May 2009
            • 11215

            #6
            Re: Home made Windbescherming en zonweerkaatsing.

            Dat was Archimedes en niet da vinci hoor.

            Ik zou idd opletten voor hotspots. De kreukels in de alufoli kunnen het zonlicht op een plaats bundelen wat dan tot verbranding leid. Beter had je er radiatorfolie of zoiets voor gebruikt.

            Comment

            • SpanishQueen
              Son of the Bong
              MemberLucky Member
              • Feb 2012
              • 413

              #7
              Re: Home made Windbescherming en zonweerkaatsing.

              'Kben nu al bezig aan mijn tweede ronde en eigenlijk gebruik ik dit niet meer.

              Zolang de wind ze niet uit de pot rukt is alles ok, ik laat moeder natuur nu mooi haar best doen, worden de plantjes toch sterker van
              Resident in Tenerife, Spanje.
              3e Kweek gestart: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...enerife-Spanje

              Comment

              • QnQ
                Godlike Grower
                Lucky Member
                • Sep 2010
                • 26093

                #8
                Re: Home made Windbescherming en zonweerkaatsing.

                Mat witte verf, gewoon Latex, of witkalk geeft erg goeie en diffuse weerkaatsing van het licht.
                Dus geen hotspots, en beter slecht-weer-bestendig.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment

                • LR2
                  Mother of all Growers
                  MemberLucky Member
                  • Nov 2011
                  • 8552

                  #9
                  Re: Home made Windbescherming en zonweerkaatsing.

                  Dat was Archimedes en niet da vinci hoor
                  Hahaha mijn fout, beide grote geesten. Ik haal die twee vaker door elkaar!
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment

                  • sponge bob
                    Advanced Stoner
                    Member
                    • Apr 2010
                    • 60

                    #10
                    Re: Home made Windbescherming en zonweerkaatsing.

                    Ik ben vorig jaar naar Lanzarot geweest een ander eilandje in de buurt van tenerife en het waait daar verschrikkelijk. Ik vraag me toch een beetje af hoe dat uw plant het gaat volhouden als ze groot en breed zal zijn. Dit zal ik zeker volgen in je kweekverslag tword boeiend

                    Comment

                    Bezig...