Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste buitenkweek , kan alle info gebruiken :p

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste buitenkweek , kan alle info gebruiken :p

    Korting op 420shop
    Hallo ik ben van plan deze zomer mijn eerste buitenkweek te proberen , ik heb 3 soorten zaadjes besteld van Azarius , allemaal gefemeniseerd (graag even julie mening over de soorten)

    1: 3x OG Cheese (Greenlabel)
    2: 5x Skunk #1 (WhiteLabel)
    3: 5x Super Lemon Haze (Greenhouse)

    als iemand al eens gewerkt heeft met 1van deze soorten vertel me dan hoe het ging


    Ik lees veel dat je best begint april-mei maar ook lees ik dat de mensen die nu al begonnen zijn, een lamp gebruiken , kan ik ook zonder lamp werken en als ik zonder lamp werk , waneer raden julie aan te beginnen ontkiemen? En welke potgrond , voeding raden julie aan? (liefst verkrijgbaar bij normale tuincentra)


    Ik ben van plan een kweekverslagje te doen als ik aan een camera gegraakt ben, ik heb 0 ervaring met planten dus alle nuttige tips en info kan ik goed gebruiken , ik heb al veeel gelezen overal maar soms kan alles wat verwarrend overkomen voor een beginner :p ik hoop dat julie mij toch een beetje kunnen helpen hiermee alvast bedankt !

    #2
    Re: Eerste buitenkweek , kan alle info gebruiken :p

    Ik vind Cheese en Super Lemon Haze minder geschikt voor de buitenteelt. Allebei hebben ze een relatief lange bloeitijd: ze zijn ongeveer eind oktober rijp. Dus de kans dat er voordien toprot optreedt -in een natte nazomer- is groot. Pure indica's of kruisingen met veel indicakenmerken zijn vaak wat eerder rijp.
    Je kan het oogsttijdstip wel vervroegen door vanaf half juli tot ergens eind augustus te verduisteren. Maar zelf vind ik dat te veel gedoe voor een paar wietplanten.
    Last edited by Xtreme; 27 March 2012, 13:32.

    Comment


      #3
      Re: Eerste buitenkweek , kan alle info gebruiken :p

      Bedankt voor de snelle reactie , Ik heb al veel gehoord over verduisteren maar weet nog niet precies hoe dat volledig in elkaar zit , denk dat ik dat wel wil doen , moet ik dan bv die periode van half julie to eind augustus elke avond de potten in een voledig donkere kamer zetten en s'ochtends weer buiten?

      Comment


        #4
        Re: Eerste buitenkweek , kan alle info gebruiken :p

        Of alles buiten laten staan en een of andere constructie maken van ondoorzichtig plastic. Maar nogmaals, ik laat mijn dagritme niet door verduisteren bepalen. Dan liever een paar autoflowers of snel bloeiende indica dominante planten. Waarom het je zelf moelijk maken, terwijl het gemakkelijk kan.

        Comment


          #5
          Re: Eerste buitenkweek , kan alle info gebruiken :p

          Zit Met een vraagje , ik heb nu mijn zaadjes en spongepots gekregen met de post, ik wil zo rap mogelijk beginnen maar toch best even luisteren wat julie denken.

          waneer raden julie mij aan om te beginnen ontkiemen, ik heb geen lamp dus moet gewoon met zon gebeuren, ben wel van plan te verduisteren , dus wat denken julie , is het nu al ok om te ontkiemen of nog wachten tot ? . vind het allemaal wel spannend , eerste kweekje

          Comment


            #6
            Re: Eerste buitenkweek , kan alle info gebruiken :p

            je kan nu al ontkiemen ,maar zonder lamp bij te lichten groeien ze iets langzamer

            Comment


              #7
              Re: Eerste buitenkweek , kan alle info gebruiken :p

              Beter wacht je tot eind april/begin mei om te ontkiemen.

              Suc6 en Smookse

              Comment


                #8
                Re: Eerste buitenkweek , kan alle info gebruiken :p

                Yep, mijn planten gaan in juni pas naar buiten.
                Half mei ga ik de stekken pas knippen, dan wortelen, even aanslaan en hup, buiten spelen.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: Eerste buitenkweek , kan alle info gebruiken :p

                  Je bent de eerste die netjes vraagt wanneer hij kan beginnen! In plaats van gewoon te beginnen. Heel verstandig! Ik zal het hier in de gaten houden en wat tips achterlaten als het nodig is. Fijn om te zien dat er iemand zo slim is om dingen gewoon te vragen (hoewel je het zelf ook had kunnen vinden met de zoekfunctie) en dan pas te beginnen. Dat verdient een kudo. Scheelt ons weer de vragen als: "hij strekt, wat moet ik doen? Hoe.moet ik voorgroeien? Kan ik al voeding gaan geven? Ik ben te vroeg begonnen, wat nu!? Mijn plant bloeit al, maar is pas een maand oud, help!"
                  Begin lekker rond eind april of iets later en dan komt alles goed.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste buitenkweek , kan alle info gebruiken :p

                    Ok, ik ben van plan ze morge te ontkiemen , ik ga morgen ook achter potten , potgrond, stekgrond, gewoon bij AVEVE . Als iemand nog iets weet waar ik op moet letten bij mijn ankoop laat dan gerust weten ga mijn 3 verschillende soortjes planten in mijn spongepots onder perliet, heb een kleine TL lamp voor de eerste week maar vanaf waneer zet ik mijn TL lampje er op? vanaf dat ze ontkiemt zijn ? Vanaf ze boven de grond uitkomen? en laat ik de licht dan gewoon constand aan? alvast bedankt , nu ik ga beginning wil ik zeker zijn dat ik geen grote fouten maak

                    Comment


                      #11
                      Re: Eerste buitenkweek , kan alle info gebruiken :p

                      Potten: zo groot mogelijk. Die TL, waarom? De zon schijnt met meer lumen! Maar je moet het zelf weten; zet hem erop direct na het zaaien. De zorgt voor warmte en zodra je kiempjes boven de grond komen hebben ze meteen licht.
                      En over het beginnen, tja ik raad je alsnog eind april pas aan. Met deze lichturen heb je alsnog kans op te vroege bloei.
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment


                        #12
                        Re: Eerste buitenkweek , kan alle info gebruiken :p

                        moi
                        vorig jaar een paar plantjes in de volle grond gezet alleen maar water gegeven
                        en hup.....d'r zat wat an maar het was niet geweldig
                        dit jaar wil ik het anders doen
                        een grote cementkuip potgrond en ....( kep gelezen op het forum hoe ik de grond kan verbeteren)
                        nu heb ik een probleem ik heb een grote serre kan ik de planten
                        hier in laten staan of is gewoon in de buiten lucht beter
                        en tot slot wil ik nog even zeggen dat ik het forum geweldig
                        vind veel lees voer en veel handige tips geweldig
                        grrg

                        Comment


                          #13
                          Re: Eerste buitenkweek , kan alle info gebruiken :p

                          Beste Don, het is ook een geweldig forum.

                          Je hacked nu wel het topic van iemand anders, dus beter start je een eigen draadje...

                          Grtz
                          B.

                          Comment


                            #14
                            Re: Eerste buitenkweek , kan alle info gebruiken :p

                            Hey jongens, effe update (zonder foto's , ik probeer camera te fixen ) .


                            Ik merk dat de Super Lemon Haze sneller groeit dan de OG cheese , Skunk . ik zie wel wat er van komt

                            Heb ook gezien dat de topjes van de 2 blaadjes bruin kwamen (zeer kleine bruine topjes)

                            Iemand iedee wat de oorzaak kan zijn? Ik probeer zo rap mogelijk foto's te zetten , dan kunnen julie zelf meekijken

                            Ookal groeit de OG wat trager , heb toch het gevoel dat dit een een beter plantje word , de OG ziet er netjes uit tot nu toe

                            De skunk , deze groeit het traagst maar ik schrijf hem nog lang niet af

                            Heb alle plantjes al overgepot naar 6L potten en ga ze daar toch wel even in houden , ben van plan om een defenitieve pot van 20L te gebruiken.

                            Alvast bedankt voor het lezen , en hopelijk is de volgende update met foto's

                            ---------- Post added at 23:08 ---------- Previous post was at 23:01 ----------

                            Heb nog 7 zaden op overschot en ben van plan om dus ook begin mei 2 extra te planten omwille van het beter weer Ik zie wel , deze kweek is toch wel voor het plezier , het leren over growen , en verdien ik op deze reis toevallig een plukje dan Is dat zeer mooi meegenomen XD

                            Comment


                              #15
                              Re: Eerste buitenkweek , kan alle info gebruiken :p

                              Ik weet niet wat ik me moet voorstellen bij "topjes van bladeren", dus daar kan ik niks mee.
                              Verder zien ze er goed uit, denk ik..hoop ik.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...
                              X