Wiet is te snel aan het drogen!

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Roxx
    Retired
    • May 2012
    • 22

    #1

    Wiet is te snel aan het drogen!

    Korting op 420shop
    Beste,

    Mijn eerste kweek loopt nu echt ten einde. Na een paar tegenslagen die me dingen hebben laten leren, zoals de toprot van een paar dagen geleden, is de plant nu echt om/geknipt/ aan het drogen.

    De autoflower is helemaal geknipt en ligt te drogen op een (goed geïsoleerde) zolder (redelijk donker, wel wat licht), raam op een kiertje, tennisracktets waar de wiet op ligt te drogen en een blower die "eronder" blaast.

    Probleem:
    De wiet ligt nu andere halve dag te drogen en voelt al droog aan! (had de plant wel geen water gegeven laatste dagen).

    Wat kan ik nu doen dat hij niet te snel droogt. Heb geduld genoeg en heb liever een kwaliteit rokertje. Is in plastic zakken stoppen in een schoenendoos een optie?

    P.s GVD wat een stank door het huis, krijg ik nog gezeik mee met mevrouw en meneer des huizes.
  • AmericanIndian
    Wicked Stoner
    MemberLucky Member
    • Aug 2010
    • 218

    #2
    Re: Wiet is te snel aan het drogen!

    de takjes moeten hoorbaar knappen

    Comment

    • mg5
      Big Bongmaster
      MemberLucky Member
      • Feb 2012
      • 395

      #3
      Re: Wiet is te snel aan het drogen!

      Zou het niet ergens instoppen, vocht moet wel weg kunnen!!!

      Misschien kun je je ventilator wat lager zetten!!!

      Comment

      • Roxx
        Retired
        • May 2012
        • 22

        #4
        Re: Wiet is te snel aan het drogen!

        Ventilator uit gezet, als het binnen 3 dagen droog is, zal de kwaliteit ook niet ten goed komen lijkt me?

        Comment

        • sonnema
          Ultra Stoner
          MemberLucky Member
          • Jun 2009
          • 107

          #5
          Re: Wiet is te snel aan het drogen!

          volgensmij is het het beste om de ventilator er niet direct op te richten, echter moet je er voor zorgen dat er genoeg schone droge lucht is

          Comment

          • mister frank
            Retired
            • Nov 2009
            • 785

            #6
            Re: Wiet is te snel aan het drogen!

            heb je je wietje meschiens volledig geknipt zonder takjes en al nog aan, dan zou ik als ik jou was die gewoon wat na curen indien die nog beetje vochtigheid heeft maar anders ook
            in glazen potje en elke dag even verluchten en afhankelijk van hoeveelheid alles er even uit halen en terug er in steken, die pot niet dicht laten ivm schimmel
            na enkele weken is je rokertje heerlijk

            Comment

            • dekilo
              Advanced Stoner
              Member
              • Jul 2012
              • 53

              #7
              Re: Wiet is te snel aan het drogen!

              Zowiezo in het donker drogen zonder ventilator.

              Comment

              • mg5
                Big Bongmaster
                MemberLucky Member
                • Feb 2012
                • 395

                #8
                Re: Wiet is te snel aan het drogen!

                Gebruik ook geen ventilator, enkel afzuiger!!

                Comment

                • Roxx
                  Retired
                  • May 2012
                  • 22

                  #9
                  Re: Wiet is te snel aan het drogen!

                  Oorspronkelijk geplaatst door mister frank
                  heb je je wietje meschiens volledig geknipt zonder takjes en al nog aan, dan zou ik als ik jou was die gewoon wat na curen indien die nog beetje vochtigheid heeft maar anders ook
                  in glazen potje en elke dag even verluchten en afhankelijk van hoeveelheid alles er even uit halen en terug er in steken, die pot niet dicht laten ivm schimmel
                  na enkele weken is je rokertje heerlijk
                  Ja inderdaad van 1 plant heb ik alles netjes geknipt, volgens iemand TE goed. Was 210gram nat in totaal. Maar dit kan ik dus als ik het goed begrijp nu in een weckpot doen en regelmatig even laten luchten en zo aantal weken om de kwaliteit te verhogen?

                  Heb overigens de andere plant in grote delen geknipt, dus die hangen wel met bladeren en al te droge up side down.

                  Bedankt voor de reacties mensen! ohja en de ventilator staat weer in de kast, MG5, heb geen afzuiging (A)

                  Comment

                  • mister frank
                    Retired
                    • Nov 2009
                    • 785

                    #10
                    Re: Wiet is te snel aan het drogen!

                    geloof me dat je kwaliteit aanzienlijk verhoogt, en goed dat die ventilator weg gaat
                    juist af een toe een controleren op rot en dan kan je gaan genieten

                    Comment

                    • LR2
                      Mother of all Growers
                      MemberLucky Member
                      • Nov 2011
                      • 8552

                      #11
                      Re: Wiet is te snel aan het drogen!

                      Dat curen in weckpotten (ik doe het in gripzakken van de AH) zorgt ervoor dat de zetmeelverhouding veranderd in de plant en daardoor meer suikers/glucose ontstaat. Net als bij gedroogde appels maakt dat je wietje tien keer zo lekker. Zoeter vooral, en je bent zo van de 'gedroogd-gras geur' af wanneer het helemaal droog is. Als het helemaal droog is, begrijp je wel wat ik bedoel met gedroogd gras geurtje
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment

                      • Roxx
                        Retired
                        • May 2012
                        • 22

                        #12
                        Re: Wiet is te snel aan het drogen!

                        Bedankt voor de tips! De toppen hangen/liggen er lekker bij... Zijn al aardig droog na 3,5 dag, maar nog niet goed genoeg. Ik laat ze nog een paar dagen zo drogen en dan zal ik ze nog een week of 2 in een weckpot doen, ik ben benieuwd! Wanneer ik aan de toppen ruik, ruik ik niet echt wiet, maar zo te horen komt dat nog .

                        Kijk iedere dag naar de toppen maar twijfel of er nu binnenin rot in zit (ben nog een leek). Van buiten zien ze er lekker wiet groen uit, alleen als je de grotere toppen "uitpluist" lijkt het of binnenin een beetje bruinig is, zoals de takjes en paar blaadjes. Dit is eigenlijk bij alle grotere dikkere toppen.

                        Comment

                        Bezig...