Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wiet is te snel aan het drogen!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wiet is te snel aan het drogen!

    Korting op 420shop

    #2
    Re: Wiet is te snel aan het drogen!

    de takjes moeten hoorbaar knappen

    Comment


      #3
      Re: Wiet is te snel aan het drogen!

      Zou het niet ergens instoppen, vocht moet wel weg kunnen!!!

      Misschien kun je je ventilator wat lager zetten!!!

      Comment


        #4
        Re: Wiet is te snel aan het drogen!

        Ventilator uit gezet, als het binnen 3 dagen droog is, zal de kwaliteit ook niet ten goed komen lijkt me?

        Comment


          #5
          Re: Wiet is te snel aan het drogen!

          volgensmij is het het beste om de ventilator er niet direct op te richten, echter moet je er voor zorgen dat er genoeg schone droge lucht is

          Comment


            #6
            Re: Wiet is te snel aan het drogen!

            heb je je wietje meschiens volledig geknipt zonder takjes en al nog aan, dan zou ik als ik jou was die gewoon wat na curen indien die nog beetje vochtigheid heeft maar anders ook
            in glazen potje en elke dag even verluchten en afhankelijk van hoeveelheid alles er even uit halen en terug er in steken, die pot niet dicht laten ivm schimmel
            na enkele weken is je rokertje heerlijk

            Comment


              #7
              Re: Wiet is te snel aan het drogen!

              Zowiezo in het donker drogen zonder ventilator.

              Comment


                #8
                Re: Wiet is te snel aan het drogen!

                Gebruik ook geen ventilator, enkel afzuiger!!

                Comment


                  #9
                  Re: Wiet is te snel aan het drogen!

                  Oorspronkelijk geplaatst door mister frank View Post
                  heb je je wietje meschiens volledig geknipt zonder takjes en al nog aan, dan zou ik als ik jou was die gewoon wat na curen indien die nog beetje vochtigheid heeft maar anders ook
                  in glazen potje en elke dag even verluchten en afhankelijk van hoeveelheid alles er even uit halen en terug er in steken, die pot niet dicht laten ivm schimmel
                  na enkele weken is je rokertje heerlijk
                  Ja inderdaad van 1 plant heb ik alles netjes geknipt, volgens iemand TE goed. Was 210gram nat in totaal. Maar dit kan ik dus als ik het goed begrijp nu in een weckpot doen en regelmatig even laten luchten en zo aantal weken om de kwaliteit te verhogen?

                  Heb overigens de andere plant in grote delen geknipt, dus die hangen wel met bladeren en al te droge up side down.

                  Bedankt voor de reacties mensen! ohja en de ventilator staat weer in de kast, MG5, heb geen afzuiging (A)

                  Comment


                    #10
                    Re: Wiet is te snel aan het drogen!

                    geloof me dat je kwaliteit aanzienlijk verhoogt, en goed dat die ventilator weg gaat
                    juist af een toe een controleren op rot en dan kan je gaan genieten

                    Comment


                      #11
                      Re: Wiet is te snel aan het drogen!

                      Dat curen in weckpotten (ik doe het in gripzakken van de AH) zorgt ervoor dat de zetmeelverhouding veranderd in de plant en daardoor meer suikers/glucose ontstaat. Net als bij gedroogde appels maakt dat je wietje tien keer zo lekker. Zoeter vooral, en je bent zo van de 'gedroogd-gras geur' af wanneer het helemaal droog is. Als het helemaal droog is, begrijp je wel wat ik bedoel met gedroogd gras geurtje
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment


                        #12
                        Re: Wiet is te snel aan het drogen!

                        Bedankt voor de tips! De toppen hangen/liggen er lekker bij... Zijn al aardig droog na 3,5 dag, maar nog niet goed genoeg. Ik laat ze nog een paar dagen zo drogen en dan zal ik ze nog een week of 2 in een weckpot doen, ik ben benieuwd! Wanneer ik aan de toppen ruik, ruik ik niet echt wiet, maar zo te horen komt dat nog .

                        Kijk iedere dag naar de toppen maar twijfel of er nu binnenin rot in zit (ben nog een leek). Van buiten zien ze er lekker wiet groen uit, alleen als je de grotere toppen "uitpluist" lijkt het of binnenin een beetje bruinig is, zoals de takjes en paar blaadjes. Dit is eigenlijk bij alle grotere dikkere toppen.

                        Comment

                        Bezig...
                        X