Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gaat dit wel goed? ..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Gaat dit wel goed? ..

    Korting op 420shop
    IMG-20120815-00799.jpgIMG-20120903-00865.jpg

    #2
    Re: Gaat dit wel goed? ..

    Hoi,
    Vond een artikeltje hier op het forum voor je over een plantje met ongeveer de zelfde symptomen.
    Verschil met jou plant is dat het bij jou in de voorbloei gebeurd.
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...47-Gele-nerven

    Bij een hevige groei of hoge plantbelasting heeft je plant waarschijnlijk een voeding- gebrek.
    Aangezien dit je eerste plantje buiten is,zou ik niet gaan K**** om apart ijzer,magnesium etc etc eraan toevoegen.
    Als je dat verkeerd doet,wordt je plant straks ziek of erger nog sterft die af en gaat die dood


    Je kan bij een tuinzaak,zakje tomaten voeding(biologisch)kopen en dat bij je plant gooien.Heb die gelijk van alles wat en in de goede verhoudingen.

    Greetzzz M06777

    Comment


      #3
      Re: Gaat dit wel goed? ..

      Dit lijkt me geen voedingsprobleem. Eerder de plant die de stoffen niet op de juiste plek kan krijgen door blokkades in de sapstroom. Ik zou het netjes afknippen en weggooien. Je plant herstelt zich wel daarna. Voedingstekorten uiten zich vaak het eerst in het oudere blad. Dit betreft alleen de nieuwe scheuten.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Re: Gaat dit wel goed? ..

        Hartelijk bedankt voor de antwoorden! Ik denk inderdaad zelf ook niet dat dit een voedingstekort is. De plant ziet er over het algemeen gezien prima uit, op enkele 'witte/grauwe' toppen na..

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        Heb echter nog een vraag; Moet ik de gehele stengel er af knippen, of alleen het uiteinde (de top dus)?

        Comment


          #5
          Re: Gaat dit wel goed? ..

          Het is een beetje moeilijk te zien op je foto's die je stuurde.
          Je moet ff kijken of je top aangetast is,of alleen de bladeren rondom de top.
          als die helemaal afgestorven is,knip je het afgestorven deel eruit.
          Zijn het alleen de bladeren en de top is nog in takt?lekker laten zitten,de plant lost het zelf wel op dan.
          Maar op de foto's is het moeilijk te zien.

          greetz M06777

          Comment


            #6
            Re: Gaat dit wel goed? ..

            Heb je gaten in je pot ? oud water in de pot geeft wortel rot en dat uit zich in de jonge uit groei
            op de foto die toppen zijn dood en kun je beter verwijderen

            Ajo
            Ventje
            Living in Second live for real

            Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

            Comment

            Bezig...
            X