buiten plant blue berry vraag

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • tokedaily
    Retired
    • Apr 2012
    • 18

    #1

    buiten plant blue berry vraag

    Korting op 420shop
    jeroen iphone 059.jpgjeroen iphone 058.jpg

    hoi dit is mijn buiten blueberry (2 weken geleden)
    mijn vraag is, er komen nu topjes aan en over 3-5 weken is hij waarschijnlijk klaar om te oogsten,
    maar het is echt klote weer. weinig zon en veel regen, de temperatuur daalt en daalt maar en ik begin bang to worden voor schimmels en toprot. nou is er toevallig een plekje vrijgekomen binnen onder 2x36w bloeilampen in een bescheiden nisje in een badkamer. de temperatuur is daar 24 graden en LV 60% .
    is het slim om 't plantje daarheen te moven? en moet ik voorzichtig zijn met de verandering? of lekker buiten laten staan?

    bij voorbaat dank,

    tokedaily
  • WhiteWidow88
    Big Bongmaster
    MemberLucky Member
    • Mar 2011
    • 376

    #2
    Re: buiten plant blue berry vraag

    Ze kan gerust buiten blijven als je maar oplet dat er genoeg wind aankan om de regen weg te waaien. Je plant verhuizen veroorzaakt ook stress.
    Trouwens, ik denk dat ze nog langer als 5 weken nodig heeft hoor, en dan ga je wel in de problemen kunnen komen met evt schimmels, zolaat in het jaar.
    Dus misschien is het toch het overwegen waard, maar aangezien ik geen expert ben in binnenkweken ga ik je niet kunnen verder helpen hiermee
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...van-Sumo-Seeds

    Comment

    • tokedaily
      Retired
      • Apr 2012
      • 18

      #3
      Re: buiten plant blue berry vraag

      @white das een foto van 2 weken geleden inmiddels zitten er overal topjes

      Comment

      • LR2
        Mother of all Growers
        MemberLucky Member
        • Nov 2011
        • 8552

        #4
        Re: buiten plant blue berry vraag

        Met 2x36W zou dat moeten kunnen. Watvoor lampen zijn het? Als het spaarlampen zijn, dan kun je ze beter buiten laten staan. Maar alsnog zul je stress veroorzaken door de afname in lichtintensiteit. Ook zul je het tijdverschil tussen lampen aan en uit redelijk gelijk moeten zetten met de zonsopkomst en ondergang. Het is een boel gedoe, en veel opbrengst zal er zowel binnen als buiten niet vanaf komen. Hoewel ik je binnen meer kans geef om er zonder rot van af te komen. Wat je dan wel weer kunt krijgen zijn hermafrodiete planten (onbruikbaar zaad in je toppen) of erg gestreste planten, die weinig groeien en dus weinig opbrengen. Het is kiezen tussen twee slechten.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment

        • rakker
          Advanced Stoner
          Member
          • Aug 2012
          • 57

          #5
          Re: buiten plant blue berry vraag

          ff vraagje tussen door, als je moet kiezen tussen die 2 en je kiest voor schimmel, kan je je plant dan niet eerder oogsten? of scheelt dat veel kwaliteit
          SLH. TRAINWRECK. WW. STEK.

          Comment

          • tokedaily
            Retired
            • Apr 2012
            • 18

            #6
            Re: buiten plant blue berry vraag

            het zijn TL lampen en die zitten nu in compleet ander ritme (12/12 beginnend om half een)

            Comment

            • TGIF
              Elite Stoner
              MemberLucky Member
              • Apr 2012
              • 141

              #7
              Re: buiten plant blue berry vraag

              TL, PLL of T5?

              Comment

              • tokedaily
                Retired
                • Apr 2012
                • 18

                #8
                Re: buiten plant blue berry vraag

                @TGIF
                deze:http://www.dutch-headshop.com/nl/tur...00k-p-747.html

                @LR2 nee ik denk ook niet dat er veel vanaf komt, mijn verwachting is niks of klein vooraadje slechte wiet, maar dit is meer voor ervaring voor volgend seizoen

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                @LR2 puur voor de nieuwschierigheid... denk je dat er nog wat van af komt of is echt echt te laat in het seizoen ? er komen nu minitopjes aan maar die kleuren beetje paars

                Comment

                • AudioSystemRolla
                  Super Grower
                  MemberLucky Member
                  • May 2012
                  • 1709

                  #9
                  Re: buiten plant blue berry vraag

                  onder tneon kan je best leuk kweken hoor !
                  zie onderschrift
                  Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

                  Comment

                  • QnQ
                    Godlike Grower
                    Lucky Member
                    • Sep 2010
                    • 26093

                    #10
                    Re: buiten plant blue berry vraag

                    Zet er eens een actuele foto op dan ?
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment

                    • tokedaily
                      Retired
                      • Apr 2012
                      • 18

                      #11
                      Re: buiten plant blue berry vraag

                      u vraagt, wij draaiien

                      iphone jtoet 007.jpgiphone jtoet 005.jpgiphone jtoet 004.jpgiphone jtoet 006.jpg

                      zoals je ziet zijn die topjes nog erg klein, en duurt het nog wel goed tijdje voordat ie klaar is...

                      even wat achtergrond info:
                      35L pot
                      gewone potgrond met wat kippenmest
                      geen voeding
                      29 Juli geplant
                      Last edited by tokedaily; 29 September 2012, 13:30.

                      Comment

                      • tokedaily
                        Retired
                        • Apr 2012
                        • 18

                        #12
                        Re: buiten plant blue berry vraag

                        hoelang zou deze nog moeten afbloeien?

                        Comment

                        • Renhaze
                          Son of the Bong
                          MemberLucky Member
                          • Jun 2011
                          • 441

                          #13
                          Re: buiten plant blue berry vraag

                          Afbloeien doe je in de laatste 2 weken. Deze moet zeker nog een week of 6,7....8?

                          Is pas in de tweede week van de bloei.

                          Comment

                          • QnQ
                            Godlike Grower
                            Lucky Member
                            • Sep 2010
                            • 26093

                            #14
                            Re: buiten plant blue berry vraag

                            Daarom vroeg ik om een foto
                            Ze staan net in bloei idd, dus ze zouden nog wel een week of 7 moeten misschien.
                            Nou staan ze er wel goed bij , grote fanblad is nog mooi groen, maar ik denk dat je ze niet goed meer afgebloeid krijgt buiten.

                            Tneon, TL en spaarlampen zijn leuk, als je kan scroggen, omdat die lampjes hooguit 10-15cm licht geven.
                            Dat gaat nu niet meer, dus kan je alleen de bovenste topjes goed belichten met zoiets.
                            Als je 'm binnen zet, schaf gewoon een 400W lampje aan, doe je daar de laatste weekjes mee, en dan komt er nog een knap wietje af ook.
                            Stel dat het 4 weekjes worden, kost die lamp je ruim 3 tientjes aan stroom.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment

                            • tokedaily
                              Retired
                              • Apr 2012
                              • 18

                              #15
                              Re: buiten plant blue berry vraag

                              moet je met een 400 watt niet een VSA?
                              want van die dingen heb ik echt nul verstand, en het is wel duur
                              en binnen heb ik ook niet echt goeie ventilatie dus met zon warme lamp zou ik dat erbij moeten kopen

                              Comment

                              Bezig...