Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuw probleem op blad die gele plekken toont

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nieuw probleem op blad die gele plekken toont

    Korting op 420shop
    Hoi,

    Ik begin het even op men zenuwen te krijgen. ik heb niets ander dan problemen met die planten.
    download.jpg

    dit is niet mijn plant maar een voorbeeld.
    Mijn jonge blaadjes beginnen dit te tonen nu op een ander blad is het wit.
    kan er mij iemand zeggen wat dit nu weer is?
    Ik ben echt van plant om beide planten te vernietigen en te stoppen met men eerste kweek.
    Ik doe niets anders dan die PH van die stomme grond Naar 6.5 proberen te krijgen maar dat lukt langs geen kanten.
    ik zit met een PH van 7.5 tot 8 en krijg het nu al 2 weken niet onder controlle.
    Nu dit ze dit vertonen weet ik totaal niet meer wat er aan scheelt.
    Ik probeer om alles te lezen en te doen wat er hier staat maar niets schijnt te werken.
    Ik krijg die kut zeewierkalk maar niet uit mijne grond.
    Ik heb deze morgen moeten spoelen omdat door die PH te hoog was heb ik voeding toegevoegd omdat ze geen voeding binnen kreeg.
    Ik ben het zo bue met die planten die maar niet willen groeien en alijd maar ergens een tokort of overschot hebben.
    Ik doe alles wat er staat en de juiste hoeveelheden maar toch helpt het niet.
    Ik ben echt ten einde raad.

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Nog even tonen de twee blaadjes van dezelfde plant.
    Foto0126.jpg

    de linker heeft kleine witte puntjes boven aan en de rechtse heeft gele plekken.

    #2
    Re: Nieuw probleem op blad die gele plekken toont

    Ik heb geen idee. Er is vast wel een bushdoctor die het je kan vertellen of verwijzen.
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...bleem-Oplosser al geprobeerd?

    Je klinkt aardig gefrustreerd zo bij je eerste kweek. Waarom hou je het niet gewoon lekker simpel. Er komt toch geen kilo aan je planten. Ieder z'n ding natuurlijk.

    Comment


      #3
      Re: Nieuw probleem op blad die gele plekken toont

      ja ik ben gefrustreerd omdat het al van in het begin zeer fout ging zonder veel fout te doen.
      Ik probeer het simpel te houden en ik probeer zeker geen kilo's eraf te halen maar probeer wel te kweken zodat ik 1 jaar zoet ben hehe.
      Maar weet je ik lees veel en al vroeg problemen gehad met de PH want volgens vele moet die tusse 6 en 7 zitten en niet tussen 7 en 8.
      Toen ben ik begonnen lezen voor die PH naar beneden te halen zonder resultaat zodanig dat mijn planten de voeding niet krijgen dat ze nodig hebben.
      Door al die problemen met men plant heb ik al veel moeten doen maar ik vrees dat ze het loodje gaat leggen daardoor.
      Mijn eerste kweek had ik wel anders voorgesteld.
      De grond in, groeien, beetje water met wat voeding wanneer nodig maar nee, ik moet ze vrijhouden van beestjes continue door een te warme winter. continue blad problemen dat ook plant problemen geeft o.a trage groei.
      ik volg wat de ervaren onder ons zeggen maar tis een koppige.
      Mischien verkeerde grond ik weet het helemaal niet meer.

      ik denk dan ik ga ze gewoon laten staan en de natuur zal wel zijn gang gaan maar als je even gaat kijken krijg je dat hmm. mischien slecht zaad maar dat weet ik ook niet
      ik zie sommige foto's van planten en de mijn is ver van wat ik zie met dezelfde groei tijd.
      Ik heb ze al 1.5 maand en de grootste met de meeste problemen is nog maar 46 cm en de kleinste met ook problemen is nog maar 34 cm.
      daarom geraak ik gefrustreerd omdat alles wat ik doe totaal niet helpt.

      Comment


        #4
        Re: Nieuw probleem op blad die gele plekken toont

        " omdat het al van in het begin zeer fout ging zonder veel fout te doen."

        Wat zei ik nou? Zodra je met die ph gaat lopen rommelen, blijf je aan de gang. Doe er gewoon eens twee wekenstabiele waarde blijft. De plant past zichzelf daar wel op aan, ja echt, een plant kan controleren hoe zuur de 'oplosmiddeltjes' uit de wortels moeten komen om stoffen op te nemen. Maar als jij de hele tijd de grond blijft spoelen met rare oplossingen, dan heeft de plant daar geen tijd voor en blijft ze aanpassen. Met groeistop tot gevolg.
        Stel je eens voor dat je op een stoel zit, en iedere keer dat je op wilt staan, slaat iemand met een stok in je knieholte. Op een gegeven moment blijf je dan maar gewoon zitten wachten tot die stokkenmepper weggaat. Zoiets doen je planten nu ook.

        De beginnersfout die je maakt: je maakt je teveel zorgen, je wilt de controle tot in de puntjes omdat je ergens een 'ideale' waarde hebt gezien. Begrijpelijk! want je hoopt op een leuk oogstje. Maar de leukste oogstjes krijg je van de planten waar je totaal niets mee doet, op een beetje voeding op het einde na. Rommelen is prima, maar als je niet 100% begrijpt wat je aan het doen bent, dan is het beter om niets te doen. Dan heb je er veel meer plezier van. En ook de beloning is dubbel zo groot voor de hoeveelheid tijd en moeite die je erin stopt. Want die tijd en moeite zijn nagenoeg 0.

        Nog een extra tip: geef alleen nog maar regenwater. Dat heeft een lage PH en stabiliseert de grond goed. Tevens lost het je zeewierkalk enigszins op.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: Nieuw probleem op blad die gele plekken toont

          Die eerste foto lijkt me een virus.
          check de helpdesk, daar staat alles over bladproblemen.

          Maar als ik eens lees wat je allemaal uitgehaald hebt denk ik dat je dat niet hebt, maar een gevolg is van teveel willen doen.

          Ik zou al je problemen in 1 topic houden.
          Omdat je elke keer andere of geen info geeft krijg je ook allemaal verschillende antwoorden.
          Last edited by QnQ; 20 May 2014, 08:29.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Nieuw probleem op blad die gele plekken toont

            Ja jullie hebben gelijk. nu doordat ik de grond 1 maal gespoeld heb omdat ik teveel heb zitten romelen.
            Nu hetgeen LR2 zei is nu een antwoord die ik wou. bedankt echt wel.
            ik heb gezien na de spoeling mijn plant plots 2.5 cm is gegroeid echt machtig.
            Ik zal het simpel houden en niet meer rommelen.
            ik heb voor dat probleem op men blad even lang zitten zoeken en het is totaal mijn schuld.
            Door teveel te rommelen heb ik haar teveel stress bezorgd maar ze hersteld heel goed.
            mea-culpa ladie

            ik ga ze laten doen en zoals jullie zeggen " de natuur vind zelf zijn weg"
            ik vond die uitspraak met die stokken drager zalig.
            bedankt om mij wakker te maken thnx echt wel.

            Lol ik had dus wel veel mis gedaan hihi . maar weer een les erbij geleerd

            Comment


              #7
              Re: Nieuw probleem op blad die gele plekken toont

              Wauw na lang zoeken heb ik gevonden wat mijn bladprobleem is lol.
              het zijn Cicaden die dat veroorzaken

              http://databank.groenkennisnet.nl/ci...ozencicade.htm

              ik heb er gezien op mijn ladies maar die zijn verdomd rap lol
              Even kijken wat ik er tegen kan doen.
              Ik ben er nu ongeveer 80% zeker van dat het die beesten dat veroorzaken omdat het niet op heel mijn plant is maar enkel op nieuwe cerse baadjes waar ze zo graag nieuw sap opzuigen.
              kan er mij iemand de tweede opinie geven zodat we 100% zeker kunnen zijn want dit kan helpen voor iedereen onder jullie

              Thnx

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              Even een voorbeeld foto Cicaden-1.jpg

              Als je goed ziet maakt hij zulke plekken op men blad

              Comment


                #8
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: Nieuw probleem op blad die gele plekken toont

                  hehe ik hoop dat ze ze allemaal opeten
                  Maar ik heb het gezien omdat ik al enkel van die cicades op men plant gezien heb en ze zijn wit dus roos cicade.
                  Gelukkig dat ik het rap gezien heb maar het opzoek werk op het net heeft wel wat paar dagen onderzoek nodig gehad.
                  Zo zie je maar door veel te gaan opzoeken en te lezen kom je veel te weten

                  thnx

                  Comment


                    #10
                    Re: Nieuw probleem op blad die gele plekken toont

                    Cicades.. ..Even kijken wat ik er tegen kan doen...
                    Nee, nee, NIETS DOEN!
                    Gewoon laten gaan. Dan komt het allemaal goed. Cicades zitten hier ook, al zolang ik kweek. En nog nooit heb ik er problemen mee gehad. Ze vreten een beetje, dan zijn ze weer vertrokken. Niks aan de hand! En in de boeken staat zelfs dat insectenvraat de groei ietsjes stimuleert.
                    Afblijven dus
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                      #11
                      Re: Nieuw probleem op blad die gele plekken toont

                      Ah ok dan ga ik ze laten doen
                      maar niet teveel e

                      Comment

                      Bezig...
                      X