Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Is dit een Mg Magnesium probleem?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Is dit een Mg Magnesium probleem?

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal,

    Heb me echt pas net aangemeld en dat kwam door die meiden die bij mij op het dak staan.
    Ik heb een heel mooi boek ervoor gekocht maar ik kan het niet duidelijk terug vinden en twijfel of Mg de oplossing bied?

    Ik heb hieronder een foto geplaatst van het probleem, op sommige stukjes kijk ik gewoon door het blad heen. (0,1mm gaatjes)

    Wat_is_er_mis.jpg


    Het komt eigenlijk alleen maar in het midden voor, en ook maar bij 1 van de 5 meiden

    Ze staan op een plat dak in een stadse binnentuin. In het begin hebben ze veel stress gehad van de wind en ik heb ze toen een paar keer weer recht kunnen zetten nadat ik thuis kwam van werken.
    De meisjes staan in 60liter kuipen en zijn op dit moment ong. 2 meter hoog. Ik heb het bovenste stukje eraf geknipt in de hoop dat ze niet nog hoger worden en langzaam iets meer in de breedte gaan groeien .

    Ik hoop dat jullie mij iets verder kunnen helpen hier.

    Alvast mega bedankt

    #2
    Re: Is dit een Mg Magnesium probleem?

    Het zou evengoed zonverbranding kunnen zijn. Aangezien je blad ook vrij donkergroen is vermoed ik ook dat het dat zal zijn. Geef je soms voeding mee als de zon nog schijnt?

    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ad.php?t=35014 draaiende suppercropping

    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ad.php?t=34886 Buitencontest spliff
    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

    Comment


      #3
      Re: Is dit een Mg Magnesium probleem?

      Dat laatste heb ik weleens gedaan ivm de tijdnood. Dat wil dus zeggen dat ik om 1800u thuis kwam en dan savonds weg moest waardoor ik ze water gemengd met voeding heb gegeven rond die tijd.
      Ik zal vanaf nu wachten tot de zon onder is Het is iig geen Mg probleem dus?

      Comment


        #4
        Re: Is dit een Mg Magnesium probleem?

        volgens mij niet. maar zou voor alle zekerheid nog wat reacties afwachten
        Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
        Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

        Comment


          #5
          Re: Is dit een Mg Magnesium probleem?

          Heb je in de helpdesk gekeken waar dit soort problemen staan ?
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Is dit een Mg Magnesium probleem?

            Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
            Heb je in de helpdesk gekeken waar dit soort problemen staan ?
            Uiteraard! zodoende heb ik mij ook aangemeld omdat ik daar geen eenduidend antwoord in kon vinden En ik heb ook de Growers Bible waar de meeste info ook instaat.

            Hier een paar foto's van de meiden

            Plant017.jpgPlant012.jpgPlant013.jpgPlant016.jpgPlant011.jpgPlant014.jpgPlant015.jpg

            Comment


              #7
              Re: Is dit een Mg Magnesium probleem?

              dat ziet er alvast mooi uit

              hier als eens gekeken? http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...bleem-Oplosser

              Comment


                #8
                Re: Is dit een Mg Magnesium probleem?

                Oorspronkelijk geplaatst door phangngaone View Post
                dat ziet er alvast mooi uit

                hier als eens gekeken? http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...bleem-Oplosser
                Jazeker zoals ik al aangaf heb ik hier eerst 2 dagen lopen spitten naar een antwoord, maar geen beschrijving gaf aan wat mijn probleem was, het neigt in mijn ogen naar een magnesium probleem (dat lijkt het ook op die link van jou) maar dat is het volgens mij toch niet als je goed naar de foto kijkt.

                Nu met ik wel zeggen dat 3 meter er vandaan een plastiek schoorsteentje zit waar een cv op zit aangesloten. Misschien bevat dat teveel vocht in de lucht en zou het op het blad zijn geland terwijl de zon er vol opstond

                Schoorsteen.jpg het is precies zo'n soort schoorsteen, net zo hoog en alles.

                Zou ik daar misschien een emmer op zn kop overheen kunnen zetten waardoor het vocht uit de lucht het condenseert aan de binnenkant van de emmer zodat het daarna als water naar beneden druipt, dan weet je zeker dat het niet meer in de lucht komt! Of zou dat niet goed zijn voor de CV-ketel van de buurman ?
                Last edited by DutchSmoke303; 15 June 2014, 15:56.

                Comment


                  #9
                  Re: Is dit een Mg Magnesium probleem?

                  Krijg je wel nieuwe buren.
                  Als ze doodliggen van een koolmonoxidevergiftiging.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: Is dit een Mg Magnesium probleem?

                    wow, dat is wel heel erg kort door de bocht maar dat is dus wat er dan gebeurt? Opzich kan die nog prima zn lucht kwijt lijkt mij toch ?
                    Is het uberhaupt wel een probleem voordat ik een ga kijken hoe die pijp af te sluiten?

                    Comment


                      #11
                      Re: Is dit een Mg Magnesium probleem?

                      Vijf meiden, neem aan allemaal hetzelfde behandeld en staan allemaal dicht in de buurt van pijpje.
                      Dan zal ik het pijpje van de buurman maar met rust laten. Op de gele bladpunten na zien ze er verder goed uit. Zou geen zorgen maken om dat blad wat er anders uitziet.

                      Comment


                        #12
                        Re: Is dit een Mg Magnesium probleem?

                        Lijkt mij veel weghebben van TMV. Duidelijk afgetekend. Anders is het Mg tekort, maar dan moet het langzaam geel kleuren. De tijd zal het je leren; blijft het 't zelfde dan is het TMV. Als het doorzet naar geel, dan Mg-tekort (of blokkade!).
                        Maar Mg tekort is vrij zeldzaam, vaak zit dat voldoende in de grond.
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment


                          #13
                          Re: Is dit een Mg Magnesium probleem?

                          TMV? Na ff googlen kom ik hierop. is dit ook wat jij suggereer?

                          http://en.wikipedia.org/wiki/Tobacco_mosaic_virus

                          Bij een beetje nader onderzoek denk ik niet dat dat het is. Bij mij is het veel consequenter in patroon dan bij TMV.

                          Comment


                            #14
                            Re: Is dit een Mg Magnesium probleem?

                            Als het van de CV is mag je die zeker niet afdekken. De reden heb ik al genoemd.
                            Het is ook niet nodig. Dat schoorsteentje doet niks met je plant.
                            En als je denkt dat dat het wel is, zet je die plant ergens anders.
                            Je gaat toch niet zomaar andermans schoorsteen afsluiten ? omg.gif

                            Het is al gezegd. Het kan hittestress zijn.
                            Heb je ze bijvoorbeeld binnen voorgegroeid, en met mooi weer buiten gezet?
                            Of het is een Mg blokkade. Dat komt vaak door een verkeerde pH.
                            Of het is een Mg tekort.
                            Het zijn grote planten, met beperkte wortelruimte. Dat kleinste kuipje zit ook maar 2/3 vol.
                            Zulke planten mag je best goed voeding geven. Dat hebben ze wel nodig.
                            Behalve als het eens erg zonnig en warm wordt, dan drinken ze meer, dus minder of geen voeding.

                            Het is geen TMV.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #15
                              Re: Is dit een Mg Magnesium probleem?

                              Thanks!

                              Ik ga die kleine kuip optoppen. Ik heb stekjes gehad en ga ervan uit dat ze binne opgekweekt zijn de eerste week? Ik heb ze sinds begin April al buiten staan.
                              Ik heb voeding bij de stekjes gekregen, 2 soorten. 1 voor de Groei fase en 1 voor de Bloei fase.

                              Het volgende is op het etiket gekrabbeld : Tera Vega 1:200 25ml-5L (3x p/week) / Booster 13 Flores 1:200 25ml-5L (3x p/week)

                              Misschien heeft iemand een beter doseer advies dan wat erop geschreven staat. Ik gaf het ook in een andere volgorde dan hierboven nu word geadviseerd.
                              Ik dacht juist dat ze wat mer nodig hadden als die zon erop stond want dan gebruikte ze meer (lol) Tja omgekeerde logica.

                              En die schoorsteen zou ik natuurlijk noooit helemaal afsluiten haha, ik probeerde er gewoon een extra kap bij te maken die wel de ventilatie laat bestaan, enfin, geen goed plan dus

                              Comment

                              Bezig...
                              X