Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buitenwiet kweken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Buitenwiet kweken

    Korting op 420shop
    Beste mensen


    Onlangs (25/3/2015) ben ik begonnen met het kweken van mijn eerste wietplant (blue kush)

    Eerst heeft ie ongeveer 1 Maand binnen onder een lamp gestaan (16/8)

    daarna heb ik hem na buiten verplaatst.
    Op het begin had ie het wat zwaar na mijn idee.

    Nu doet ie het weer super.

    Hij is nu 50/55 cm groot.

    Mijn vraag is dan ook wanneer hij gaat bloeien?

    Mensen die mij meer info kunnen verschaffen?


    vriendelijke groet

    #2
    Re: Buitenwiet kweken

    Heb nog nooit wiet buiten gekweekt maar met wat ik denk te weten over een wietplant is dat die pas begint te bloeien als de dagen korter worden (minder licht).
    De langste dag van het jaar is 21 juni dus tot dan gaat ie zoiezo blijven groeien. De eerste bloei zou je pas krijgen mid-juli denk ik.
    Maar zoals ik zei, buitenkweek heb ik nog niet gedaan.
    Er zijn er genoeg op het forum hier die wat meer info kunnen bezorgen.

    Waarom heb je de plant niet gewoon binnen laten staan onder de lamp, dan was ie bijna klaar?

    groetjes

    Comment


      #3
      Re: Buitenwiet kweken

      Wietje wanker

      bedankt voor het antwoord

      de reden dat ik hem niet onder de lamp heb gelaten is de omvang van de plant.
      ik heb een klein hok gemaakt en die was ie ontgroeit

      beginners foutje van me denk ik zo.

      heb nu autoflower besteld die redelijk klein blijven.

      die zaden komen deze week binnen dus ga ik dat maar eens proberen.
      en in de tussentijd kan mijn andere plant buiten rustig zijn gang gaan.

      is het verstandig om nu nog te fimmen?

      vriendelijke groet

      Comment


        #4
        Re: Buitenwiet kweken

        Je kan fimmen, toppen totdat je bloei ingaat. Staat je plant buiten in de pot ,zou je eventueel kunnen verduisteren. Eerst 2 dagen in totale darkness helpt om haar in bloei te zetten en dan 12/12 zonnetje erop. Suc6. Gr JB
        Keep em green

        Comment


          #5
          Re: Buitenwiet kweken

          Hoe kom je daar nou weer bij? Totale duisternis is een stresstrigger. Dan vergroot je de kans op hermafrodiete planten.
          Gezien de bloei van de meeste kush soorten, ga er maar vanuit dat hij rond september begint met bloeien. Daarna nog 8 weken op z'n minst.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Re: Buitenwiet kweken

            De vraag was wanneer gaat hij bloeien. Dan kan jezelf regelen of je laat het aan de natuur over. Daarom mijn vraag of ze in potten staan. Dan kan je verduisteren. Anders wachten idd tot sepjutemus(tember). Das mij net te lang wachten en ben een beetje een controle freak . Gr JB
            Keep em green

            Comment


              #7
              Re: Buitenwiet kweken

              Neemt niet weg dat die twee dagen total darkness nogal overbodig zijn
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                Re: Buitenwiet kweken

                Ja, ik snap ook niet waar je dat vandaan haalt en ik weet wel zeker dat de plant dan niet blij is
                Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


                Comment


                  #9
                  Re: Buitenwiet kweken

                  Oorspronkelijk geplaatst door Michevan View Post
                  Ja, ik snap ook niet waar je dat vandaan haalt en ik weet wel zeker dat de plant dan niet blij is
                  Uit het boek van exodus natuurlijk, alhoewel het daar 3 dagen totale darkness is

                  Comment


                    #10
                    Re: Buitenwiet kweken

                    ik heb nog nooit een boek gelezen. Tenzij je suske en wiske en sjakie met zijn wondersloffen meetelt. Het zorgt er bij mij in ieder geval niet voor herma's uit regulier zaad.om de bloeifase in te luiden zeg maar. Lekker in de darkroom met die chickie's . Gr JB
                    Keep em green

                    Comment


                      #11
                      Re: Buitenwiet kweken

                      Als het werkt voor jou, dan is het prima toch!?
                      Maar aangezien veel andere mensen met onstabiel femzaad werken, is het beter om het niet aan te raden. Ik ben een voorstander van mensen die hun eigen weg gaan, absoluut. Vind ik geweldig! Maar daarbij is het wel handig om te vermelden dat 't niet voor iedereen zo zal werken. Vandaar dat ik effe inhaakte.

                      Een vergrote kans op problemen is vooral voor beginners iets om te vermijden. Ik vind het zonde als ze beginnen met een nieuwe hobby, en het gaat fout als ze 75% van het werk al gedaan hebben.
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment


                        #12
                        Re: Buitenwiet kweken

                        Das balen idd. Aldoende leer ik ook het meeste. Ik zou niet tegen je durven ingaan lr2 . Kheb al in de gaten dat je een wandelende infoormatietijdbommetje bent. Ieder zijn ding ,op weg naar het groene goedje. Kan soms ook moeilijk mijn enthousiasme inhouden. Ik Doe het dan met die info die er staat. Gr JB
                        Keep em green

                        Comment


                          #13
                          Re: Buitenwiet kweken

                          Als je nou eens wel tegen mij in gaat, en laat zien hoe je het doet en wat het resultaat is.. Dan hebben we er weer een mooi stukje leesvoer bij! Normaal duurt het 21 dagen op 12/12 voordat de plant echt begint te bloeien. Met 2 dagen duisternis misschien wel 15. Weet ik veel? Het zou zomaar kunnen!
                          Misschien sta ik wel helemaal het verkeerde advies te geven. Ik zie het niet zo vaak, 2 dagen duisternis. Behalve op het eind van de bloei, maar dat maakt geen enkel verschil op het resultaat.
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment


                            #14
                            Re: Buitenwiet kweken

                            Mensen

                            super bedankt voor de info

                            hij staat inderdaad in een pot.

                            Dus kan hem idd lekker verduisteren 12/12
                            lijkt mij het beste aangezien maar weinig van totale verduistering hebben gehoord..

                            enorm blij met de info

                            Comment


                              #15
                              Re: Buitenwiet kweken

                              Mooi zo koen. Het grootste voordeel van verduisteren? Wel een beetje afhankelijk van je locatie waar verduisterd word, is dat je de rippers het een stuk moeilijker maakt ipv in de tuin te laten staan. Das bij mij eens , maar nooit weer. Daar was ik echt weken ziek van. Denken ze overdag. He daar staat een mooi boompje. Komen ze in de avond terug. Weg boompje . Gotcha laizy bumps. Jammer dat ik dan de porumpies niet kan zien . Ben wel benieuwd hoe je het er vanaf brengt. Keep in touch. Gr JB
                              Keep em green

                              Comment

                              Bezig...
                              X