Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voor eens en voor altijd af van toprot met jou hulp!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Voor eens en voor altijd af van toprot met jou hulp!

Korting op 420shop
    Beste medekwekers,

Ik ben BeginGrow en ik kweek Guerilla. Ik ben best wel actief op het guerilla topic van dit forum.
    Ik heb gezien bij veel guerilla en normale buitenkweekjes dat toprot een veel voorkomend probleem is.
    Nu is een oplossing natuurlijk om autoflowers te kweken om de vochtige periode voor te zijn, of om een soort te kiezen die
    goed tegen vochtige omstandigheden kan zoals AMS, Hollands Hope ect.
    Maar dit is nu niet het geval.
    Ik heb 2 White widows. Een ander forum lid heeft een hele mooie 2 meter hoge Fruit Spirit weten te kweken en nog een paar andere mooie plantjes.
    We zijn beide bang voor toprot. Ik vraag iedereen op dit topic om hun kennis over hoe je toprot tegen kan gaan hier te plaatsen.
    Zodat we niet alleen dit seizoen er vanaf zijn maar zodat iedereen op dit forum kan lezen hoe je er voor altijd vanaf bent.
    Wat ik weet is:

-Zoek de goede soort uit, eentje die tegen rot en schimmels kan. (AMS, Hollands Hope)
    -Groei een sterke plant die geen problemen heeft met insecten, voedsel tekort, water tekort
    -Je kan een compost thee maken en deze over je plant spuiten zodat die micro-organismen bepaalde stofjes opeten die normaal schadelijke schimmels op zouden eten waardoor je plant er last van heeft.
    maar dit kan alleen als je plant in de veg is(volgensmij? want anders dan maak je je plant nat dat weer voor rot zorgt)
    -Zorg voor een omgeving waar je plant genoeg wind/ventilatie krijgt
    -Zorg dat je planten niet nat worden(nogal onmogelijk als je guerillakweekt)

Hopelijk hebben jullie nog wat tips over voedings, spray die je erover heen kan sprayen, misschien bladeren eraf halen? Alles is welkom! Ook nieuwe ideeën.
    Ook zou ik graag willen weten hoe toprot precies in zn werking gaat. En dan niet zo simpel als plant word nat, rot onstaat klaar. Maar wat voor bacterie, het proces enz enz.
    Want dan kunnen we misschien wel iets ontdekken waar we het mee aan kunnen pakken.

Hopelijk kunnen jullie mij en wij mekaar allemaal helpen en zo tot een oplossing komen!
    -De Perfecte Guerilla Kweek
    -Biologisch & Goedkoop Voedsel Maken Voor Je Planten

Re: Voor eens en voor altijd af van toprot met jou hulp!

Hier op het forum vind je een hoop informatie a.a. hier;

Toprot / schimmel Grijze schimmel ( botrytis cinerea) beter bekend als toprot is een verwoestende aandoening van de cannabisplant. Op het moment dat het zichtbaar wordt moet je direct handelen om nog een deel van je plant te kunnen redden. Botrytis is een stille ?moordenaar?, een mooie dikke top kan van binnen al helemaal rot zijn, zonder dat je dit opmerkt. Wat is het en hoe raakt mijn plant ermee besmet? Botrytis is een schimmel welke, onzichtbaar voor het blote oog, wordt meegedragen door de lucht. In principe kan je er van uitgaan dat veel cannabisplanten, ook in een binnenkweek, met botrytis sporen besmet zullen worden. De schimmel kan de plant binnendringen door een klein wondje aan de plant, bijvoorbeeld van
    Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Tsja, als je een beetje meer info zoekt, dan zul je eerst moeten weten welk type schimmel je toprot veroorzaakt. Helaas lijken de types zoveel op elkaar, dat je een DNA test zou moeten doen om er zeker van te zijn. Kost een boel centen, maar dan heb je in ieder geval één startpunt (van de mogelijke 40, ongeveer). Dan moet je nog hopen dat er geen symbiotiek bestaat, bijvoorbeeld dat een andere schimmel/bacterie het voorwerk doet voor de toprot. Of dat ze geen mutaties bevatten die veroorzaakt worden door virussen, dan ben je namelijk nog verder van huis.
      Afijn, circa 1500 euro, en 4 maanden later..
      Als je dat weet, dan kun je zoeken naar een infection pathway of infection route.
      Dan ga je microbiologie, cytologie, en mycologie bestuderen voor een jaartje of 4.
      Dan lees je dit eens door: http://www.thejaps.org.pk/docs/21-4/15.pdf
      Dan ga je zoeken of je die bacteriën kunt opkweken, kunt overbrengen naar de plant, en zo aldaar in leven kan houden.
      Dan moet je nog maar hopen dat het voor aardbeien hetzelfde werkt als voor wiet, en dat het in vivo ook succesvol is.
      Stel dat dat allemaal lukt, dan heb je één type van de schimmel te pakken. Misschien een lichtelijk gemuteerde versie niet.. Dus dan alsnog kun je toprot krijgen.

Nog even terugkomend op je eerste bericht: planten die nu bloeien krijgen niet de volle mep aan sporen. Ook niet de volle mep aan belasting qua vervelende omstandigheden. Het zegt eigenlijk meer over de tijd van het jaar, dan de resistentie van de plant.

Het beste middel zou zijn om de planten enkele generaties moedwillig te besmetten met botrytis. Door flinke wonden in te smeren met sporen. De overlevers die hebben een immuunsysteem dat botrytis aankan. Na een generatie of, nou pak hem beet, 9 of 10, zal die resistentie misschien wel overgedragen worden naar de nakomelingen.

Je wilt een gevecht aangaan dat de natuur al voert sinds de opkomst van de plant in de evolutie. Dat is ontzettend interessant, maar dat gevecht win je niet zomaar zonder te gaan sleutelen aan de fundamentele cel- en immuunprocessen van zowel de plant als de schimmel. Tenminste, als je binnen 10 jaar een keer klaar wilt zijn.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Ook zou ik graag willen weten hoe toprot precies in zn werking gaat. En dan niet zo simpel als plant word nat, rot onstaat klaar. Maar wat voor bacterie, het proces enz enz.
        Toprot wordt veroorzaakt door een schimmel en niet door een bacterie.

Toevallig poste ik eergisteren beknopt op hoe zoon infectie nu in zijn werk gaat.

https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/2047-Wanneer-oogsten-Trichomes?p=541526#post541526

Je kunt ook eens op http://www.botrytis.be rondlezen.
        Last edited by FlintStoned; 24 August 2015, 15:18.

Comment

Oke bedankt heren, hier heb ik wat aan
          Ja het zou leuk zijn om zo een plant te ontwikkelen maar dat gaat niet lukken omdat dit allemaal illegaal moet gebeuren ivm met de wetgeving.
          Ik ga eens jullie links doorlezen!
          thx!!
          -De Perfecte Guerilla Kweek
          -Biologisch & Goedkoop Voedsel Maken Voor Je Planten

Comment

Comment

Zo'n anti schimmel is er inderdaad al: Gliocladium catenulatem
              In de winkel als Prestop van Ecostyle.

Als je een beetje leest op JD kom je zat info tegen, bijvoorbeeld hier: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...rijze-schimmel
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
              X