1e kweek 3 planten.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • fladderkak
    Elite Stoner
    MemberLucky Member
    • Sep 2015
    • 128

    #1

    1e kweek 3 planten.

    Korting op 420shop
    Hallo, zoals jullie kunnen lezen is dit mijn eerst kweek.
    ik ben op het idee gekomen omdat, mijn moeder last heeft van Fibromyalgie ( weke delen reuma).
    ik wil met de opbrengst van deze planten daarom wietolie gaan maken.
    Natuurlijk gaat er ook een goede joint van gedraaid worden, maar dat is bijzaak .
    20150830_141834.jpg20150830_141832.jpg
    Het gaat om 1x AF soort is onbekend, en 2x Haze ook de specifieke naam is onbekend omdat ik de stekjes heb gekregen.
    De planten staan nu vanaf 26-08-2015 in de kas en waren ongeveer 3 week oud toen ze bij mij kwamen.
    De AF zit al een paar weekjes in de bloei, en de haze vertoont ook al wat bloei kenmerken.
    ik heb vanaf het begin voeding gebruikt van Bio canna, hiervan heb ik de groei en bloei voeding.

    deze foto's zijn vandaag genomen, heb ze hierna gelijk weer terug gezet in de kas.
    zoals jullie op de laatste foto kunnen zien, zit er wat geels op het blad is er iemand die weet wat dit is ?
    Tips zijn natuurlijk altijd welkom!
    Groetjes !
    20150907_145136.jpg20150907_145107.jpg20150907_135330.jpg20150907_135311.jpg20150907_134655.jpg20150907_134627.jpg20150907_134623.jpg20150907_134614.jpg20150907_134600.jpg20150907_134551.jpg20150907_134546(1).jpg20150907_134538.jpg20150907_145211.jpg
  • FlintStoned
    Banned
    • Oct 2012
    • 5580

    #2
    Re: 1e kweek 3 planten.

    Lijkt zuigschade van trips.

    Comment

    • fladderkak
      Elite Stoner
      MemberLucky Member
      • Sep 2015
      • 128

      #3
      Re: 1e kweek 3 planten.

      ok dankjewel, weet je ook of dit evt schadelijk kan zijn voor de plant?

      Comment

      • FlintStoned
        Banned
        • Oct 2012
        • 5580

        #4
        Re: 1e kweek 3 planten.

        In een binnen kweek heb je een groot probleem omdat dat een monocultuur is en er geen natuurlijke vijanden van de stripsen zijn.

        Buiten in een tuin waarin er een biologisch evenwicht heerst zal het geen probleem worden omdat daar dus ook de natuurlijke vijanden wonen. Nu is zoon natuurlijk evenwichtig biotoop helaas niet voorhanden in een "onderhoudsarme, steriele tuin". Ik ken jouw situatie buiten dus niet genoeg om er iets zinnigs over te zeggen.

        Grtz Flint.

        Comment

        • fladderkak
          Elite Stoner
          MemberLucky Member
          • Sep 2015
          • 128

          #5
          Re: 1e kweek 3 planten.

          ah ok, dan zal het in dit geval wel meevallen denk ik.
          ik ervaar niet dat de plant er heel veel last van heeft.

          zijn er daarnaast nog dingen waar ik op zou moeten letten?
          de toppen op de AF beginnen nu te ontwikkelen, maar hoelang zou dat ongeveer nog duren ? zoals ik al zei, dit is mijn eerste kweek dus heb niet echt een idee van periodes

          Comment

          • LR2
            Mother of all Growers
            MemberLucky Member
            • Nov 2011
            • 8552

            #6
            Re: 1e kweek 3 planten.

            Oorspronkelijk geplaatst door fladderkak
            ah ok, dan zal het in dit geval wel meevallen denk ik.
            ik ervaar niet dat de plant er heel veel last van heeft.

            zijn er daarnaast nog dingen waar ik op zou moeten letten?
            de toppen op de AF beginnen nu te ontwikkelen, maar hoelang zou dat ongeveer nog duren ? zoals ik al zei, dit is mijn eerste kweek dus heb niet echt een idee van periodes
            Hmmm.. Als de meeste fabrikanten bloeitijden van tussen de 8-13 weken aangeven voor ongeveer elke wietplant, dan kun je daar misschien op rekenen qua bloeitijd. 't is maar een idee.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment

            • fladderkak
              Elite Stoner
              MemberLucky Member
              • Sep 2015
              • 128

              #7
              Re: 1e kweek 3 planten.

              oke dankje LR2, zoals ik al aangaf is dit mijn eerste kweek
              vind het een interessant iets om je mee bezig te houden, en ga me er ook zeker meer in verdiepen.
              nu nog hopen dat ze het allemaal overleven in de kas, en dat we er straks lekker olie van kunnen maken.

              er zijn ook al plannen om volgend jaar weer plantjes neer te zetten, als iemand nog leuke soorten weet hoor ik het graag.
              ook zou ik graag horen wat evt goede buitenplanten zijn voor misschien een guerilla kweekje

              Comment

              • QnQ
                Godlike Grower
                Lucky Member
                • Sep 2010
                • 26093

                #8
                Re: 1e kweek 3 planten.

                Ik dacht eigenlijk aan spint, thrips maakt wat meer spoortjes toch ?
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment

                • FlintStoned
                  Banned
                  • Oct 2012
                  • 5580

                  #9
                  Re: 1e kweek 3 planten.

                  Zat ook wel te twijfelen maar bij spint zijn de vlekjes echt rond en wat groter doorgaans. Mocht het toch spint zijn dan gelden de antwoorden net zo goed.

                  Comment

                  • Nonsense
                    Super Grower
                    420 MemberMemberLucky Member
                    • Jul 2015
                    • 1724

                    #10
                    Re: 1e kweek 3 planten.

                    Pas op met nu nog afbloeien in de kas nachten zijn koud en vochtig
                    zonder ventilatie of verwarming is de kans groot dat alles wegrot

                    Comment

                    • BeginGrow
                      Chronic Stoner
                      MemberLucky Member
                      • Sep 2014
                      • 173

                      #11
                      Re: 1e kweek 3 planten.

                      Van wat ik tot nu toe heb gezien is een goede ventilatie (in de vorm van bijvoorbeeld ventilatoren en lucht uit en inlaat in een kas een MUST voor het voorkomen van toprot. Anders heb je het vrijwel sowieso.
                      -De Perfecte Guerilla Kweek
                      -Biologisch & Goedkoop Voedsel Maken Voor Je Planten

                      Comment

                      • fladderkak
                        Elite Stoner
                        MemberLucky Member
                        • Sep 2015
                        • 128

                        #12
                        Re: 1e kweek 3 planten.

                        de vochtigheid in de kas valt redelijk mee, er zitten ramen in die open kunnen.
                        kan ook zijn dat dit niet genoeg is, maar daar komen we snel genoeg achter. van ervaring leer ik, en als het wel goed gaat is het mooi mee genomen.
                        maakt me niet heel veel uit wat ik er af haal, als ik maar genoeg heb om olie te maken voor mijn moeder.

                        Comment

                        • fladderkak
                          Elite Stoner
                          MemberLucky Member
                          • Sep 2015
                          • 128

                          #13
                          Re: 1e kweek 3 planten.

                          Vandaag weer eventjes wat fotos gemaakt.
                          We zijn nu weer 1 half week verder en ze bloeien mooi door.

                          Ik zal proberen om misschien een ventilator in de kas te krijgen, om toprot te vermijden.
                          Nogmaals bedankt voor de tip !

                          Hier wat fotos van de toppen. 20150916_145835.jpg20150916_145835.jpg20150916_145827.jpg20150916_145827.jpg20150916_145817.jpg20150916_145817.jpg

                          Comment

                          Bezig...