Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

temperatuur en vriespunt in oktober voor het oogsten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: temperatuur en vriespunt in oktober voor het oogsten

    Botrytis is een wilde schimmel die optimaal zijn werk doet rond de 25-27 graden. Maar hij blijft actief (in mindere mate) tussen de 5 en 35 graden.

    @Gps: hier is het ook aardig koud geweest, en ruim beneden gemiddeld. Maar de dagen dat het warm was, was het ook flink warm. En ook vaak meerdere dagen achter elkaar.
    Een pech jaar vind ik het pas als het de hele zomer regent. En dat heeft het nauwelijks gedaan. Ook de nazomer hier was tot bijna oktober rond de 20 graden. In een gemiddeld NL's jaar hoef je dat echt niet te verwachten denk ik.

    De meningen mogen er over verschillen natuurlijk. Maar ik heb erger meegemaakt. Dat de autoflowers in juni al aan het wegrotten waren door de regenval.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #17
      Re: temperatuur en vriespunt in oktober voor het oogsten

      Jep inderdaad ik heb mijn auto's en meerdere autoflowers op dit forum weg zien rotten in juli/begin augustus.
      Ik ga mijn white widows ook maar eens bekijken binnenkort. Eens zien of ze dit weer hebben overleeft.
      -De Perfecte Guerilla Kweek
      -Biologisch & Goedkoop Voedsel Maken Voor Je Planten

      Comment


        #18
        Re: temperatuur en vriespunt in oktober voor het oogsten

        Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post

        @Gps: hier is het ook aardig koud geweest, en ruim beneden gemiddeld. Maar de dagen dat het warm was, was het ook flink warm. En ook vaak meerdere dagen achter elkaar.
        Een pech jaar vind ik het pas als het de hele zomer regent. En dat heeft het nauwelijks gedaan. Ook de nazomer hier was tot bijna oktober rond de 20 graden. In een gemiddeld NL's jaar hoef je dat echt niet te verwachten denk ik.

        De meningen mogen er over verschillen natuurlijk. Maar ik heb erger meegemaakt. Dat de autoflowers in juni al aan het wegrotten waren door de regenval.
        Nog erger

        Ik was juist redelijk optimistisch, dat de volgende zomer beter zal zijn. Ook omdat drie dagen extreme regen, het einde van mijn autoflowers was.

        Moet ik wel toegeven dat gezien hoever die autoflowers waren, deze extreme regen niet op een slechter moment had kunnen vallen.
        Lets not criticize but legalize

        Comment


          #19
          Re: temperatuur en vriespunt in oktober voor het oogsten

          Ik heb gister nieuwe toprot weggeknipt, ontstaan ondanks de nachtvorst,
          Ik had de planten beschermd met folie tegen de vorst,temp ong. +1 graad daardoor.
          maar toen ik later op de dag het folie weghaalde was die nat, dus folie tegen vorst is slecht voor toprot ?

          Comment


            #20
            Re: temperatuur en vriespunt in oktober voor het oogsten

            Als je de folie over de hele plant hebt gedaan is het wel een kweekruimte voor rot geworden . Vocht kan niet weg je creeert daardoor denk ik 100% vochtigheid onder de folie .

            Verstuurd vanaf mijn SM-G388F met Tapatalk

            Comment


              #21
              Re: temperatuur en vriespunt in oktober voor het oogsten

              Hier staan de White widows ook onder een afdakje af te rijpen. De trichomen zijn al milky maar er zit nog niets van amber tussen. Ik vraag me ook af of de plantjes nog verder evolueren in deze koude. Ik geef ze nog 2 weken de tijd en dan gaan ze om.
              Ps. een zakmicroscoop is de beste investering ooit! (10 euro)

              Comment


                #22
                Re: temperatuur en vriespunt in oktober voor het oogsten

                Weet iemand of de toppen kunnen gaan strekken door de koude ? Zoals ze strekken bij te warm weer ?


                Verstuurd vanaf mijn SM-G388F met Tapatalk

                Comment


                  #23
                  Re: temperatuur en vriespunt in oktober voor het oogsten

                  Geen idee, ik merk wel dat de toppen niet aandikken sinds een week.
                  Baas in eigen brein.

                  Comment


                    #24
                    Re: temperatuur en vriespunt in oktober voor het oogsten

                    Morgen ga ik een op marktplaats.nl aangeschafte warmtemat installeren.
                    Ik zal mijn bevindingen hier ook plaatsen.

                    Onder vloerverwarming vind je diverse warmtematten. Ik heb de mijne afmeting 1,5 bij 0,6 m, bijverwarming voor onder kleed in badkamer, keuken of caravan, gekocht voor 20 euro. Ook bij 'dieren' vind je voor reptielen warmtematjes, deze zijn veel kleiner van oppervlak. Denk dat de 'vloerverwarmings matten' net wat meer kunnen hebben.
                    Stemma doet het forum, stout 2017

                    Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                    Comment


                      #25
                      Re: temperatuur en vriespunt in oktober voor het oogsten

                      Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
                      Morgen ga ik een op marktplaats.nl aangeschafte warmtemat installeren.
                      Ik zal mijn bevindingen hier ook plaatsen.

                      Onder vloerverwarming vind je diverse warmtematten. Ik heb de mijne afmeting 1,5 bij 0,6 m, bijverwarming voor onder kleed in badkamer, keuken of caravan, gekocht voor 20 euro. Ook bij 'dieren' vind je voor reptielen warmtematjes, deze zijn veel kleiner van oppervlak. Denk dat de 'vloerverwarmings matten' net wat meer kunnen hebben.
                      Wat ben je daar mee van plan ? De potten daarop zetten of dit bij in de aarde steken ?

                      Verstuurd vanaf mijn SM-G388F met Tapatalk

                      Comment


                        #26
                        Re: temperatuur en vriespunt in oktober voor het oogsten

                        Oorspronkelijk geplaatst door Eclecticon View Post
                        Geen idee, ik merk wel dat de toppen niet aandikken sinds een week.
                        Waarschijnlijk staan ze stil. Ik heb hier nog 2 bonsai power planten staan ze zien er nog gezond uit toppen lijken beetje te strekken . Nog niet veel ambere trichomes dus deze kunnen nog een week door gaan . De toppen van men Frost kust komen wel bij . Weinig toprot wel veel tak schimmels

                        Verstuurd vanaf mijn SM-G388F met Tapatalk

                        Comment


                          #27
                          Re: temperatuur en vriespunt in oktober voor het oogsten

                          Stamrot heb ik ook een beetje gehad. Gewoon ingesmeerd dan breidt het niet uit.
                          Baas in eigen brein.

                          Comment


                            #28
                            Re: temperatuur en vriespunt in oktober voor het oogsten

                            Mijn white widows gaan goed qua rot.
                            Geen plekje rot gevonden, niet op de tak en niet op de toppen.
                            Alleen ik vraag mij af hoe lang de toppen nog nodig zullen hebben.
                            Lijkt nog wel 4 weken minimaal te duren qua dikte. Terwijl de trichromen al behoorlijk amber zijn.
                            -De Perfecte Guerilla Kweek
                            -Biologisch & Goedkoop Voedsel Maken Voor Je Planten

                            Comment


                              #29
                              Re: temperatuur en vriespunt in oktober voor het oogsten

                              Amber en nog 4 weken moeten? Knap WW buiten zonder rot, het schijnt buiten nogal gevoelig te zijn.
                              Baas in eigen brein.

                              Comment


                                #30
                                Re: temperatuur en vriespunt in oktober voor het oogsten

                                De perfomat gaf rooksignalen dus deze hebben we maar niet gebruikt.

                                Thermometer gaf 9C aan in de pot, dus op zich niet zorgwekkend.



                                Wat we hebben gebruikt om de planten "winterklaar te maken


                                2 pallets ( gratis meegekregen) haalt de potten van de koude stenen grond af.

                                1 rol enkelzijdig reflecterend noppenfolie gamma
                                (8,49 euro nog wat voor 6 meter x 0,60m, ook dubbelzijdig geisoleerd te verkrijgen en in andere maten)

                                vliesdoek ( 10 euro voor 10 x 2 m bij Welkoop, 6,95 euro 10 x 1,5 m bij tuinadvies.nl de dikte is 17 gr p/m)

                                P1050858-1-1.jpgP1050857-1.jpg
                                P1050884-1.jpgP1050882-1-1.jpg
                                P1050888-1.jpgP1050887-1-1.jpg

                                Ik heb ervoor gekozen om de potten niet per stuk "in te pakken "

                                Verdere ervaringen zal ik hier vermelden.
                                Stemma doet het forum, stout 2017

                                Stemma doet stout (2016)
                                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                                Comment

                                Bezig...
                                X