Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nooit donker in mijn tuin.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nooit donker in mijn tuin.

    Korting op 420shop
    Kwekers,

    Het is nooit donker in mijn tuin.
    Er is altijd licht van andere lampen van de straat of van onze tuin zelf.
    Ik zou graag Frisian Duck neer willen zetten omdat wanneer er dan bezoek komt,
    niet meteen word gezien dat er wiet staat.
    Maar kan ik wel goede planten kweken als er onregelmatig licht is?
    -De Perfecte Guerilla Kweek
    -Biologisch & Goedkoop Voedsel Maken Voor Je Planten

    #2
    Re: Nooit donker in mijn tuin.

    Licht eraan hoe sterk de belichting is. Kans op stress/hermas is aanwezig.

    Comment


      #3
      Re: Nooit donker in mijn tuin.

      Ja ik weet dat die dan dus aanwezig is
      Maar zou je zeggen dat het de moeite waard is of dat zelfs niet?
      -De Perfecte Guerilla Kweek
      -Biologisch & Goedkoop Voedsel Maken Voor Je Planten

      Comment


        #4
        Re: Nooit donker in mijn tuin.

        Niet geschoten is altijd mis. Een bekende van me kweekt ook in de tuin. Zijn buurvrouw heeft ook enorm veel licht in de tuin waardoor zijn tuin ook redelijk belicht wordt. Heeft behoorlijk veel lekker spul van zijn planten weten te oogsten

        Gewoon doen.

        Comment


          #5
          Re: Nooit donker in mijn tuin.

          Vergis je niet in de Frisian Duck, zodra deze in bloei staat ziet hij er wel cannabisachtig uit.
          Stemma doet het forum, stout 2017

          Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

          Comment


            #6
            Re: Nooit donker in mijn tuin.

            Hier staat ook een 400 of 600W lamp de hele nacht te blazen op de tuin, daarnaast nog een bouwlamp met sensor van bijkant 1000W.
            Ja, je planten gaan een week of twee later afbloeien. Maar zolang ze op dezelfde plek blijven staan, dan zijn de omstandigheden stabiel (elke nacht even veel licht/duister) en dan zul je weinig kans op hermafroditisme hebben.
            Als je ze elke dag gaat verplaatsen, dan verhoog je die kans aanzienlijk.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Re: Nooit donker in mijn tuin.

              Een autoflower-soort lijkt me een betere keuze als er idd veel lichtvervuiling is in je tuintje 's nachts. Foto-periodieke soorten kunnen idd stress krijgen en herma worden of gaan reveggen.
              Maar je kan het eens proberen met de frisian-duck, jammer voor jou is er hier nog geen autoflower versie van.
              Er zijn ook foto-periodieke soorten waar recessieve autoflower genen in aanwezig zijn. Deze zijn sneller geneigd om te gaan bloeien en het is dus mogelijk dat deze ook minder gevoelig zijn voor nachtelijk licht.
              De outdoor soorten van spliff seeds bezitten recessieve autoflower genen en dutch passion heeft er sinds deze week ook eentje; 'think fast'.

              Comment


                #8
                Re: Nooit donker in mijn tuin.

                Nah, die recessieve genen zijn recessief. Dat betekent dat ze niet tot uiting komen. Anders zouden ze intermediair heten, of dominant. Helaas zijn AF genen 100% recessief.

                Afgelopen jaar heb ik ook recessieve AF's gehad, en die bloeiden gewoon net zo laat als reguliere bloeiers. Het is niet het beetje ruderalis-gen wat zorgt voor die vroege bloei, maar het gen dat de interne klok in de gaten houdt van de plant. Die klok noemt men het circadiaans ritme. Die zijn er voor reguliere bloeiers ook in een aantal varianten. De bloeiers die rond juli gaan bloeien (ruderalis indica bijvoorbeeld), rond september (meeste reguliere bloeiers), en de bloeiers die pas op precies 12/12 gaan bloeien (silver haze, diepe sativa's etc.). Maar mogelijk spelen er nog meer factoren mee, zoals telomeerlengte (bij elke kopie van de cel wordt het DNA een stukje korter, als een bepaalde lengte wordt bereikt gaan ze in bloei. Bij sommige planten werkt het zo).

                Daarnaast hebben autoflowers net zoveel last van lichtstress als andere bloeiers, omdat ook zij een duidelijke nacht- en dagcyclus hebben die verstoord kan raken. Dat geeft de aanzet tot herma.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #9
                  Re: Nooit donker in mijn tuin.

                  Ik heb vorig jaar de outdoor soorten van spliff gehad met deze recessieve genen en deze zijn eind juli al aan de voorbloei begonnen terwijl dit bij andere soorten pas tegen het eind van augustus het geval was. Je zegt zelf dat reguliere bloeiers zoals de rudelaris indica van sensi seeds al in juli aan de bloei beginnen terwijl volgens jou de autoflower genen 100 procent recessief zijn en niet tot uiting komen. Maar het feit dat foto-periodieke soorten met deze recessieve genen daadwerkelijk vroeger aan de bloei beginnen bewijst toch dat de autoflower genen toch gedeeltelijk tot uiting komen of niet soms? Waarom zouden de breeders dan autoflower genetica door deze soorten kruisen als ze volgens jou toch geen invloed hebben op de aanvang van de bloei maar door andere factoren worden bepaald?

                  Comment


                    #10
                    zonder autoflower genenniet tot uiting komen. Als ze deels tot uiting kwamen, dan zijn ze intermediair, maar dat is niet recessief.

                    Er bestaan dus ook reguliere vroege bloeiers die 0% autoflower genen bevatten. Veel Deense soorten, of soorten die zo te boek staan, lijken dat te hebben. Niet door toevoeging van genen, maar door selectie op vroege bloeiers. Dat zei ik in mijn post ook al; er speelt een circardiaans ritme mee, en daarnaast telomeerlengte en nog meer poespas. Het autoflower gen zorgt er voor dat circardiaans ritme totaal geen invloed
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                      #11
                      Re: Nooit donker in mijn tuin.

                      Dank je LR2 voor de uitleg.
                      Ik ben niet zo thuis in biologische processen en de bijhorende terminologie, je uitleg vind ik desondanks verhelderend.
                      De zaden van spliff waarover ik het had zijn inderdaad soorten van Marokkaanse chefchaouen genetica die gekruist werden met andere vroegbloeiers. Als ik het nakijk op seedfinder komen er idd geen rudelaris-soorten aan te pas en geeft spliff blijkbaar de benaming semi-autoflower omdat ze al in juli aan de bloei beginnen.
                      Verkooptrucs en marketing dus... maar toch doeltreffend
                      Bedankt

                      Comment


                        #12
                        Re: Nooit donker in mijn tuin.

                        Geen probleem joh!
                        Het kan hartstikke moeilijk zijn allemaal, en ontzettend lastig om alles in een keer te bevatten. Vooral als het niet je kopje thee is. Een verkoper die slim inhaakt op de moeilijke stof door met onbegrijpelijke termen te smijten, die doet daar ontzettend veel voordeel mee. Dat maakt het product niet minder goed of slecht denk ik. Maar als ze datsoort gekke dingen roepen zoals recessieve genen die toch dominant zijn, dan wijst dat er op dat ze zelf misschien niet eens begrijpen waar ze het over hebben. Dan gaat er bij mij wel een belletje rinkelen.

                        Ik ben nu nog steeds (al een aantal jaar) aan het uitzoeken wat die autoflowers nu zo anders maakt dan normale planten. Omdat ik op jouw post wilde inhaken, heb ik daardoor weer een nieuw idee te pakken dat mogelijk kan verklaren waarom autoflowers dus niet kunnen/willen doorgroeien na de bloei terwijl dat bij normale bloeiers wel kan.
                        Dus jij ook bedankt dat je me even aan de tand wilde voelen!
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment


                          #13
                          Re: Nooit donker in mijn tuin.

                          Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                          Geen probleem joh!
                          Het kan hartstikke moeilijk zijn allemaal, en ontzettend lastig om alles in een keer te bevatten. Vooral als het niet je kopje thee is. Een verkoper die slim inhaakt op de moeilijke stof door met onbegrijpelijke termen te smijten, die doet daar ontzettend veel voordeel mee. Dat maakt het product niet minder goed of slecht denk ik. Maar als ze datsoort gekke dingen roepen zoals recessieve genen die toch dominant zijn, dan wijst dat er op dat ze zelf misschien niet eens begrijpen waar ze het over hebben. Dan gaat er bij mij wel een belletje rinkelen.

                          Ik ben nu nog steeds (al een aantal jaar) aan het uitzoeken wat die autoflowers nu zo anders maakt dan normale planten. Omdat ik op jouw post wilde inhaken, heb ik daardoor weer een nieuw idee te pakken dat mogelijk kan verklaren waarom autoflowers dus niet kunnen/willen doorgroeien na de bloei terwijl dat bij normale bloeiers wel kan.
                          Dus jij ook bedankt dat je me even aan de tand wilde voelen!
                          Puur uit interesse LR, maar je kennis over deze zaken, komt dit door je hobby en vanzelf te leren of komt dit verder uit studies/werksector?
                          Grtz.
                          Stap voor stap geraken we er wel.

                          Comment


                            #14
                            Re: Nooit donker in mijn tuin.

                            Een combinatie van die vier Modest, het is eigenlijk een samenloop van hobby, interesse, studiekeuze en vooral de ondersteuning van m'n ouders geweest.
                            Als zij me niet de medische kant op hadden geduwd en als ze mij niet financieel ondersteund hadden, dan was ik nooit verder gekomen dan het begeleiden van moeilijk opvoedbare jongeren.
                            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                            Comment

                            Bezig...
                            X