Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Winterwiet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: Winterwiet

    Hier in onze streken zijn de meeste winterdagen donkerig en bewolkt.
    Donkere dagen 100 lux, bewolkte 1000 lux, en das dan buiten, niet eens binnen achter een raam waar je wss ook nog schaduwen hebt van andere gebouwen buiten enz.
    Je zal op een doorsnee winterdag binnen achter een raam nooit geen 1000 tot 10000 lux meten, das onzin.
    Wat heb je uiteindelijk, 5 gr fluf aan een gestrekte plant mss 10 met uber veel geluk, aan zo'n achter het raam plantje.
    En daar wacht je dan maanden op.

    Comment


      #47
      Re: Winterwiet

      Oorspronkelijk geplaatst door I love it View Post
      Mooie verwarmde kas zou best zijn natuurlijk voor jaartje rond kweken met evt wat bijverlichting.
      Maarre is het niet zo dat kasglas meer licht doorlaat dan plexiglas?
      Valt met n folie misschien te overtreffen maar met plexiglas??
      Lijkt me ook van belang onder welke hoek t licht op t glas valt.

      Met n hps in je kas kweek je swinters in je zomersas. .
      In de winter op een bewolkte dag geeft de zon in huis achter je raam mss 100 tot 1000 lux, dat kan je toch niet beter vinden dan eender welke lamp.
      Jawel, want je hebt een veel breder en dieper doordringend spectrum dan een gemiddelde lamp. In huis gaat dat niet lukken nee. Als je in de tuin een kas bouwt, en die verwarmt, dan weet ik zeker dat je leuker kunt kweken dan onder een lampje.
      Die 100 lux op een bewolkte dag worden naar mijn idee ruimschoots gecompenseerd tijdens een zonnig dagje met factor 10 van een HPS lamp. In een veel breder spectrum ook nog.
      De optimale spectra zijn bepaald voor groei en bloei, vooral gericht op het vormen van biomassa. Maar bijvoorbeeld optimale smaakvorming e.d. zijn daarin niet meegenomen. Het zou kunnen, en ik weet bijna zeker dat het zo is, dat sommige stoffen pas kunnen vormen bij bepaalde lichtspectra omdat ze simpelweg niet reageren bij (bijvoorbeeld) een HPS spectrum dat vooral in de 'rode' hoek zit. Of het daar beter door gaat smaken weet ik niet, maar 't zou best eens verschil kunnen maken.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #48
        Re: Winterwiet

        Zelfs buiten in een verwarmde kas tijdens de winter, zit je toch ook nog steeds met het tekort aan lichturen hoe breed je spectrum ook is.

        Comment


          #49
          Re: Winterwiet

          Tekort aan lichturen en een tekort aan lichtintensiteit. Die 100 000 lux is in de zomer op de middag. Valt het op dat je in de zomer verbrand op 10 minuten en in de winter gewoon niet? En nu ni afkomen met skigebieden waar de sneeuw de zon reflecteert

          Comment


            #50
            Re: Winterwiet

            K heb uit ijndelijk eerder geoogst vanwege omstandigheden heb er toch 7,2 gram vanaf gekregen en rookt best lekker maar ik heb nu nieuwe lampen in mn tentje dus hoef niet meer in het raam te zetten ik heb een 55 watt t-neon van secret jardin en een 65 watt pro star cfl iemand idee hoeveel planten ik er onder kan zetten?

            Comment


              #51
              Re: Winterwiet

              da's te zien hoe je ze gaat kweken... voorgroei, geen voorgroei, scrog, sog, grote kast.......
              1 for the money, 2 for the blow, common everybody and grow grow grow....

              Comment


                #52
                Re: Winterwiet

                ik zou voor 4 indica of 3 sativa
                verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                Comment


                  #53
                  Re: Winterwiet

                  Ik heb een kweektent van 120cm lang 60cm breed en 120cm hoog was niet van plant om sog te doen

                  Comment

                  Bezig...
                  X